.

Tråd i 'Reisemål' startet av SASlovah4evah, 11. nov 2014.

  1. .
     
    Last edited by a moderator: 16. juli 2018
    mhsalv, wilhelm, milehigh and 2 others like this.
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    For å si det sånn.... Jeg er 100% enig i det @Ida skriver her ang. SeaWorld etc., og har selv opplevd dette i Kaldfjorden under mine 11 år bosatt i Tromsø. Det er soleklart verdt turen for å oppleve naturens fantastiske skue under disse forholdene. Kan jo tillegge at er du glad i å fiske, er det også verdt å reise oppover på sommeren og dra ut på Hella å fiske etter sei.... til tider kan du bare feste tau i ei bøtte og kaste uti Rystraumen, og håve inn. Kok den direkte i sjøvann,ha på godt smør,persille,salt & pepper og du får en herlig kulinarisk opplevelse i sjøkanten :) :) :)
     
  3. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
  5. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
  6. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Vi er ogsaa 100% paa linje med Ida naar det gjelder Seaworld og mange her i USA - spesiellt her oppe i Pacific Northwest er svaert engasjert !. Vi har jo en liten ikke helt ukjent Lokal Organisasjon i Friday Harbor San Juan oeyene som noen muligens har hoert om - Sea Shepard. I sesongen ser vi ofte "Pods of Orcas" fra fergen mellom vaar lille oey Bainbridge og Seattle - og lokal regler betyr at fergen maa sette motorene i noeytral mens vaare nydelige venner glir majestetisk forbi. Alexandra og jeg hadde en helt utrolig opplevelse naar vi bodde paa stranden oppe ved den kanadiske grensen - vi gikk tur langs stranden med vaar lille Beagle og en ung Orca hval svoemmte rundt 100 meter fra stranden og fulgte oss med dialog i en nesten en time - snakk om aa gaa tur med hvalen !! Molle the Beagle stoppet mang engang opp og lyttet til hvalen.
     
    SASlovah4evah liker dette
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Kugalskap, TOS_EBG and Kjakan like this.
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge hvalkjøtt ikke har blitt frosset, er det faktisk ganske så ok. Det kommer selvsagt an på tilberedningen. 4 Roser i Harstad er helt konge på hval.
     
    Kugalskap liker dette
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hval er nydelig. Må selvsagt kjøpes fra skikkelige steder..
     
  10. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Aldri smakt sebra, men mye av det man ser på safari er utmerket på tallerkenen også...

    Sånn tilbake på riktig spor så ser det ut som om jeg burde ta en tur nordå for å se hval da det der ser ut til å slå det meste av det jeg har sett på div safari opp gjennom årene.
     
    SASlovah4evah liker dette
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Er det sånn at om man lager en tråd om maten ombord på Qatar eller om hotellet i Phuket at ALLE tråder på forumet skal ende med at Ida lovpriser SAS (i det høyeste)?!
     
    Kugalskap, vegardg and Kjakan like this.

Del denne siden