Vin på SAS Plus innland ..,

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Eddie47, 05. jan 2017.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,076
    Likes mottatt:
    68,745
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg kan og ikke skal kjøre tar jeg meg gjerne en vin.... vinen er definitivt ikke den beste vinen man kan kan drikke, men den går jo ..

    Men det jeg ikke forstår er de som bestiller vinen og de tar den med hjem??
    Hvis folk ikke har bedre vin hjemme enn de får/stjeler hos SAS bør de slutte å drikke vin.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert flere grunner til dette.
    Har glemt at man har bil som venter, liker å ha et par småflasker liggende, kjip som f. så skal ha max valuta ut av Plus billetten sin? :)
     
    Xflipper, Nanping, Petter B-C and 2 others like this.
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,365
    Likes mottatt:
    28,896
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel ikke annet enn pinlig. Om man ber om vin og ikke kan drikke den pga feks kjøring så er det jo bare å la den ligge eller levere den inn igjen?
     
    braathens safe liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med deg @Eddie47 . Mikkeler derimot!
     
  5. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Må innrømme jeg har gjort dette et par ganger selv, men da på utreise på kveldstid. Kjekt å kunne ta et glass vin på hotellet ved ankomst uten å måtte betale blodpris i minibaren;). Men enig i at det er litt kjipt...
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tja... Hvis du virkelig noen vondt, så kan du jo snike med en flaske av SAS-vinen og gi det til dem. Kanskje det er hva noen gjør? Noen andre grunner ser jeg egentlig ikke. Jeg er ikke så fryktelig nøye på vin, selv om jeg har mine klare favoritter (og antipatier), men akkurat det som serveres hos SAS er forferdelige greier. Selv ikke etter å ha gått på en liten smell med Tuborg juleøl i loungen på CPH, fikk jeg og en kompis oss til å drikke det skvipet der på flyet.
     
  7. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har aldri teke med meg vinen heim, men eg må vedgå at eg har teke med meg ein Mikkeller ein gong. Dette var ein tur til Oslo der eg eigentleg ikkje ville ha noko, men tenke eg kunne ta med ein slik kveiteøl til ein kamerat som er veldig glad i slike.

    Hadde ikkje spesielle betenkelegheitar med å gjere dette, då eg trass alt har "fortent denne" grunna prisen eg betalte. Vinen ville eg nok ikkje ha teke med heim, men ser at nokon kanskje vil ha noko igjen for å ha bestilt Plus.
     
  8. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Må innrømme at jeg har vært litt smålig selv.

    En gang fylte jeg opp bagen med Tuborg juleøl fra loungen i CPH, så jeg hørtes ut som en fjortis med "klirresekk" da jeg gikk derfra ;)
     
    no-backpacker liker dette
  9. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Første og kanskje 2. Flaske supes på flyet, flaske 3, eller deler av flaske 2.. avhengig av flytid, blir gjerne med i lommen, så man har noe å supe på i drosjen/toget, dog bare når man er på vei på fest og morro....

    Har også kjøpt ekstra flaske i minus, til samme formål tidligere..

    Men er jo sikret halsbrann for weekenden når en starter med SAS hoebloken hvit...

    C
     
  10. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel samme prinsippet som gratis ting alle andre steder. Hoteller, fly, lounger etc. Folk tar med gratis ting. Til tross for dårligere kvalitet.
     
  11. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Her er jeg til dels enig med deg. SAS har inkludert 1 stk alkoholholdig drikke i billetten. Grunnen til at du ikke får mer enn 1 stk i SAS Plus, er at det med norsk skjenkebevilling ikke er tillatt å gi bort alkohol. "Smutthullet" til SAS er at de sier 1 stk er inkludert i prisen.
     
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Da hadde jeg heller kjøpt på taxfree'en på CPH, hvis de hadde. Ellers er du tilgitt: Tuborg-juleølet som selges i Norge er, til forskjell fra prima dansk vare, noe skikkelig skvip. Utrolig hva en drøy ekstra prosent alkohol gjør med juleøl, selv om jeg mistenker at det ikke bare er det.
     
    Sjefen1234 liker dette
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    % er viktig for å holde fylde i ølet. Veldig vanskelig å lage flott øl på kun 4,5%..
     
    RoadKing liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Finnes ikke godt øl under 5%, bare tørstedrikk :)
     
  15. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er jeg litt kresen på vin, så jeg synes ikke vinen er drikkanes selv om den er "gratis".

    Jeg koser meg med medbragt vannflaske. Dog takker jeg ja til ferdigsmurt knekkebrød fra wasa. Kjøper det aldri ellers, kun ved plus flyvninger. Det er kjekt å ha i veska.

    Enig med @RoadKing og @Are, selv trakter jeg alltid etter en fruktig og fyldig kald Weißbier :)
     
    RoadKing liker dette
  16. Hoggorm

    Hoggorm Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg tar med meg vin hjem. Den passer veldig fint å ha i sauser når en lager mat! Greit å ha liggende!
     
    Petter B-C, geddi, chrt and 2 others like this.
  17. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Det er ingen ting som en fyr jeg observerte i SAS Gull loungen på Gardermoen som tok en hel flaske rødvin + vodka i sin håndbagasje. Jeg fikk litt latterkrampe når jeg så det og og spurte ham hvorfor han gidder det. Svaret hans var: SAS Duty Free :D
     
  18. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg drikker ikke alkohol selv (er ikke avholds, men får migrene av alkohol), men synes også at de små flaskene er supre til matlaging. Synes likevel det er flaut å ta med meg, så jeg gjør ikke det.

    Jeg pleier dog å ta med meg cola-lighten min og den mørke sjokoladen, det eneste jeg tåler. (Begynner dog å få et aldri så lite lager med mørk sjokolade nå, men søren heller... det er det eneste jeg tåler.... :) ) På hoteller napper jeg med meg sepen og shampoen til poden og mannen (husker ikke sist vi kjøpte sepe og shampo til dem....:) ) samt badehetten, som funker utmerket til å ha over bakeboller ol. :)

    C.
     
    Petter B-C, geddi, Henrik and 4 others like this.
  19. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker badehetten til å ha skitne sko i, slik at ikke skoposen må vaskes hver gang..... jeg ser at anvendelsesområdene er flere. Takk for tips.
     
    Eddie47 liker dette
  20. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Det er alt for vilt! Det blir vel regnet som å stjele? Regner med at SAS hadde anmeldt og/eller inndratt Eurobonus-medlemskap om de oppdaget det.
     
    Peregrin and Eddie47 like this.

Del denne siden