Forsøker oss på en lite reisebrev, endelig ferietur etter en del jobbreising i det siste. Reisefølget består av Jr på 17 og meg. Turen ble booket online i går kveld og etter en tlf til LH HON ser reiseruten slik ut foreløpig; OSL-FRA: LH C FRA-MEX: LH F(var 2 ledige for salg i går kveld, de fikk vi for miles) MEX-FRA: LH C FRA-OSL: LH C Planen er å komme oss til Cancun men vet ikke om vi rekker flight i kveld eller må vente til søndag morgen. Tar den biten på sparket, men ser det er Hilton flyplasshotell på MEX så godt mulig det blir fristende om ca 20 timer fremfor ett siste leg til CUN. Hotell i Cancun er heller ikke booket enda, men gjør det nok kjedelig med Intercontinental eller Hilton. Eller litt bytting mellom.
Etter en kaotisk innsjekk(SK burde virkelig ta grep om innsjekk, det er jo kaos hver gang) ble det minifrokost på gullstua; En A320neo skal fly oss til FRA;
Er ikke noen tilhenger av rad 1, ikke noen stolrygg foran å henge Ipad’en på. Men med sein booking og bare 3 rader foran gardina var det ikke noe annet å velge enn 1AC;
Er vel feil å si en er lei av mat men det LH byr på innen Europa er ikke all verden så det ble en trønderkopp til frokost:
Første stopp i FRA ble F-loungen på A terminalen. Vi har 4+ timer til boarding så rekker fint begge deler; Sorterte gummibjørner: Litt nøtter; Meg går for grønne nøtter og Ruinard;
Da begynner spisingen, beskjedent enda. Moet Rosé med litt skinke; Det er tomt i restauranten, og buffeen begynner å komme tilbake mot normalen;
Da har vi kommet oss over til FCT, boardingkort fint pakket inn; Fruentimmeret hadde dårlige nyheter. Vi har sete 3DG, de eneste som er sammen i F på LH sin 747-8. Mitt sete er u/s, låst i oppreist posisjon. Jeg tenkte, OK det skal jeg klare. Kanskje spørre om å få sove i C. Men neida, 3K er blokkert så jeg kan bruke den som seng og fortsatt sitte å skravle med Jr når det ikke er sovetid. Servicenivå som likes.
En kaffetår før klokka bikker tolv er vel innafor. Fikk følge av den siste skvetten Hennesey XO som var igjen;
Ahh hvor en savner LH F lounge og flights Håper det blir enklere å få tak i for EB etterhvert ... God tur!