"Vippsing fra kort tar opp til 3 dager"

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Naalaiveggen, 09. mars 2019.

1. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Fikk for første gang opp denne meldinga da jeg skulle vippse noen penger nå i dag Har alltid brukt kredittkort i Vipps tidligere, men denne meldingen er ny.

Hvordan fungerer det? Får mottaker melding om mottatte penger i Vipps umiddelbart, uten at pengene er kommet inn på konto ennå, eller får mottaker ikke melding fra Vipps før pengene faktisk er på konto noen dager senere?

2. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig.

3. Alekseolsen

Alekseolsen Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Skulle betale en regning i Vipps nå, bruker selvsagt SAS mastercardet, men kortet er brått ikke tilgjengelig.
    Har de satt ned foten for å bruke dette kortet i Vipps nå, eller er det bare noe galt hos meg?

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,497
    Bonuspoeng:
    293
    Tror (!) det er slik at mottaker kan bestemme om han vil ha penger fra kredittkort eller konto.
    Noen ganger kan jeg bruke kort og noen ganger ikke .. betalte nettopp to kommunale regninger på kort ..

5. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,967
    Bonuspoeng:
    293
    Betaling av E-faktura i Vipps, da kan du kun veldige betaling fra konto.

6. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Er dette med inntil 3 dager noe nytt? Har fått meldingen første gang i dag.

7. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje det er snakk om hvis du vippser på fredag etter at siste clearing hos Nets er kjørt så blir ikke pengene bokført inn på konto før på mandag?

polarexpressen liker dette
  8. polarexpressen

polarexpressen Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, jeg tror du har helt rett i at det er nettopp dette de ønsker å presisere. Det har vært slik lenge, men det er sikkert noen brukere som har stusset på at de ikke har fått pengene inn på konto med en gang.

9. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Ok mulig dette gjelder bare i helgen og at man kun får meldinga da? Sist jeg vippset var tidligere denne uka og da fikk jeg ikke meldingen.

10. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Og at de tjener mer/taper mindre når kundene brukes straksoverføring via Bankaksept eller hva de nå heter. Så kan være en fin kombinasjon av disse tingene.

polarexpressen liker dette
  11. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Nope. Jeg fikk meldingen på dagtid på onsdag.

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan jo være at du kun får denne meldingen når du vippser til noen som ikke får penger inn på konto med en gang (Dvs. alle andre enn DNB, Sparebank 1 og de andre eierbankene til vipps).

13. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Nei, vedkommende jeg vippset til på lørdag har konto i DnB.

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,960
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er jeg betabruker, men denne meldingen har jeg hatt ganske lenge. Og den kommer opp uavhengig om det er mandag eller fredag, om det er samme bank som mottaker eller ikke og velger bank eller kredittkort.

15. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Dette skriver DnB under "spørsmål" (men de skriver jo ikke hvorfor):
    "Har avsender vippset fra bankkonto får mottaker penger umiddelbart, har han/hun vippset fra betalingskort går det opptil tre virkedager før mottakeren har pengene på konto."
    (kilde: https://www.vipps.no/sporsmal)

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er isåfall ganske nytt

17. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det er ikke nytt i seg selv. Muligens jeg ble misforstått i det jeg skrev tidligere, men etter siste clearing på fredag og første clearing på mandag er det nesten 3 dager. Dette gjelder ved bruk av kort. Vipps bruker standardteksten hele uken, og har dermed ryggen fri og får muligens flere til å bruke straksoverføring som er billigere for vipps.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det var nytt da Vipps innførte trekk fra konto da. Jeg har ikke akkurat fulgt med på når de jeg vippser til får pengene inn på konto etter at den endringen kom ;) Vipps fra konto er jo bare et irritasjonsmoment som gjør at man innimellom ikke får bonuspoeng fordi man glemmer å bytte til kort.

19. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg overførte 500,- fra mitt DNB MC kl. 13 i dag, og de pengene er fortsatt ikke synlig i Vipps hos mottaker (privatperson) nå over fire timer senere. Pengene ble øyeblikkelig reservert på kortet.

Så dette gjelder tydeligvis ikke bare helg og helligdager. Tidligere gikk jo dette på minuttet, også fra kort. Så *noe* har blitt endret her.

Jan Fredrik liker dette
  20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Får mottaker varsel om mottat penger med en gang?

Del denne siden