Tror det må være vinnertorsken jeg konsumerer nå i MJF. Akkurat det kroppen trengte etter en uke med biff og burger.
Er det sånn "minutt for minutt"?? Burde kunne kombineres med programmet "torsken svømmer - minutt for minutt".
Jeg og en kamerat og noen kollegaer deltok faktisk på VM i Skreifiske for to år siden og det var en fantastisk opplevelse! På tross av skiftende vær, varierende fangst og høye priser så var det absolutt noe vi kan tenke oss å prøve igjen og det kan anbefales på det sterkeste. Spesielt morsomt å se mine danske kollegaer dra opp skrei på 10-15-20 kilo når de er vant til flyndrefiske på grunna nede i Danmark. Faktisk ga dette slik mersmak at det har blitt en årlig event og i fjor var vi på mine hjemtrakter på Sunnmøre og fisket under det berømte Borgundfjordfisket. Og deler av fangsten vår fikk vi tilberedt og servert på Ålesunds beste restaurant, noe som var en høydare av de sjeldne. Og nå i mai reiser vi til Kroatia for å prøve oss på sverdfisk og tunfisk i Adriaterhavet.