Vondeste burger - Radisson Blu Gardermoen

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Fnate, 23. jan 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det var valgets kvaler. Skulle jeg gjøre det safe og spise burger på Beach Club, eller ta middag på hotellet - Radisson Blu?

    Med grytidlig fly imorgen hadde jeg nemlig svidd av noen miles på å overnatte der.

    Etter å ha lest at de hadde stengt restauranten en god stund for oppussing, bestemte jeg meg for hotellet.

    TABBE!!!

    For det første koster en burger 220,- kroner. Selv etter Japansk standard er det et ran på høylys dag.

    For det andre - når jeg får den er den så kald at osten på toppen knapt nok er svett. Den har ihvertfall ikke smeltet. Burgeren ser stekt ut, men det må være gjort for lenge siden, for den er kald. Jeg får en bit i meg, og den er urinlunken. Det er bare kjøttdeig med skorpe og jeg må rett og slett spytte ut i tørkleet. Dette kan jo umulig være "trygg trafikk".

    Venter i 10 min før jeg får vinket over kelneren. (sånn classy... hpnda veivende over hodet)

    Forklarer problemet og han sier han skal få den stekt bedre.

    30 minutter går. Så kommer det en HELT gjennomstekt burger ut. Jeg er sykt sulten, så den går ned. Den er ihvertfall varm nok til å være trygg å spise. Tror jeg.

    Men den er så inni gamperæva vond. Det eksisterer ikke krydder eller salt. Osten kan man ikke smake. Samme med bacon. De har bacon som ikke smaker noe. Hvordan er det mulig å få bacon som ikke engang er salt? Ubegripelig.

    - Smakte denne bedre? (spør kelneren)
    - Nei, men den var ihvertfall godt stekt.
    - Så bra da. (løper avgårde)

    Etter å ha kommet halvveis begynner den virkelig kleine smaken å melde seg. En eim av ekkelt kjøttdeigfett som kleber seg til ganen og munnvikene. Nå sitter jeg på rommet, og fetteimen lar seg ikke fjerne. Forsøker med alkohol, men det er sjanseløst. Og det er faktisk så burgeren er på vei opp igjen.

    Prisen: 378,- + tips for 2 0,4 øl og burgeren.

    Samtidig, på nabobordet, satt 2 eldre menn og skrøt burgeren opp i skyene. Det var den beste burgeren de noensinne hadde hatt.

    - Og muligens den eneste - tenker jeg i mitt bråkete lille sinn.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Uansett hvor tidlig flyet går og uansett hvor mange miles man har: Man kan da f*** ikke ta inn på hotell på OSL når man bor på Lillestrøm?! :confused::eek::p
     
    mhsalv, Fnate, mathiasfe and 2 others like this.
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde da vært en mye bedre ide å ta burgeren på BeachClub. Det er jo faktisk et av de beste spisestedene på OSL. Gi meg navnet på ETT Radisson hotell som serverer noe bedre enn standard hotellguffe?

    Var det jeg også prøvde å si i en annen tråd tidligere idag. Men det var visst noen poeng som skulle brukes opp. Jeg bor 20 min fra flyplassen og ville aldri drømt om å sove i en annen seng enn min egen natten før flyreisen uansett hvor mye poeng eller penger jeg måtte være i besittelse av.

    Men der er vi vel ulike. Har forstått det slik at Fnate er litt plaget over at hans dør blir nedrent av giftesjuke kvinnfolk som ringer på og vil inn til alle døgnets tider. Og da kan det jo være greit å skygge banen kvelden før en lengre reise? :p:D:cool:
     
    KainBenwi, SASDC8, Darkcho and 3 others like this.
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel kanskje den eneste måten han kan få seg en hel natts søvn på? ;)
     
    Darkcho, Fnate and Bjoern In America like this.
  5. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    det jeg reagerer på er tipsing. Det er en uting i Norge.
    I USA ok, jeg forstår det, men liker det ikke...
    Men at servitører i Norge forventer tips, det er en uting. I Norge har vi lover og
    tariffer for minstelønn.
    Og i hvert fall hvis maten og servicen er ræva, da bør tips sitte langt inne.... spør du meg :D
     
    Fnate liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Men tenk så lite som hadde skjedd i verden hvis ingen gjorde det "man ikke kan gjøre", da jenter?

    Dere hadde ikke hatt hverken hjul på bilen eller ild til å svi bacon.

    Noen må ta ansvar. Vise veg. Bryte barrierer.

    ;)
     
    Jørgen and Travellingalf like this.
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter @Fnate helt her. Gjorde det samme før en ZRH flight i januar, meget fornøyelig!
     
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Gjort det samme et par ganger med ultratidlig avgang med kone og eller barn. Det synes jeg det er verdt (ja vi snakker om poengbruk altså)
     
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tjoda.. Kunne jo fristet å være ultranært flyplassen på slike avganger, men et vilkårlig søk i juni gir meg en pris på over 50.000 CC-poeng for et dobbeltrom på Park Inn.. Ikke akkurat billig?!
     
    Fnate liker dette
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er fast pris det. Så jo, ja... Jeg svei 50.000 på Blu.

    Men se på den lyse siden - Du får en burger for skarve 220,- kroner når du er der, da.

    Jeg har hørt noen si det er den beste burger'n de noen gang har smakt. www.trommelyd.no
     
    KainBenwi and Jørgen like this.
  11. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    jeg har også gjort det samme, overnattet på osl før tidlig flight.
    Måtte ut av landet på 0620 flighten, og hadde rett og slett ikke mulighet til å
    miste den. Tenk om den tulling hadde rotet seg inn i Romeriksporten den morgenen, eller
    en som hadde kastet seg foran flytoget....
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Gammelt jungelordtak - gå på Beach Club dersom mulig
    Har blitt dårlig av maten på Radisson Blu tidligere eller ta med matpakke
     
    SASDC8 and Fnate like this.
  13. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt både svært gode og helt ræva burgere på Blu OSL. Klarer ikke forstå at de er så inn i hel...e inkonsekvent, da burger er relativt enkelt å lage. Jeg har begynt å spise på Beach Club før jeg går til Blu/Park Inn.

    @Bizflyer Radisson Blu Plaza Bangkok og restauranten Attico er alt annet en standard hotellguffe ;)
     
  14. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Spiser ikke annet enn frokost der etter et par negative opplevelser - bla 'burgeren' .. Går heller over veien og tar meg en pizzabit på Peppe's.
     
  15. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Men det er jo en liten omvei da hvis man vil ha mat mellom OSL og BLU :D:D:D
     
    SASDC8 liker dette
  16. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Der ingen skulle tru at nokon kunne BLU...

    Airport hoteller leverer sjelden gastronomiske innertiere, men Hilton Garden Inn i FRA leverte varene så det holdt sist jeg var der. Veldig uventet! Radisson-burgerne styrer jeg unna, nesten uansett hvor jeg er.
     
  17. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    "Litt" off topic.
    Jeg kom til skade å bestille Fish & Chips på Choice på Flesland.
    Dette er snart 5 år siden.
    Prisen for en frossen fillet med fisk og litt pommes frites var skrekkelige NOK 295,-

    Men som monopolist langt ute i havgapet - langt fra byen er det vel bare å gi-gass
     
    SASDC8 liker dette

Del denne siden