VPN til reisebruk

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 26. des 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er deres erfaringer med VPN til reisebruk?
    Jeg har akkurat kjøpt en 3 års pakke med VPN og surfer nå helt hemmelig som en Sør-Afrikaner :)

    Veldig greit på offentlige og åpne Wi-Fi tenker jeg.. Og kanskje også i spesifikke land som Kina og Ethiopia hvor vi har opplevd sensur av nett..

    Burde vel egentlig spurt om erfaringer før jeg kjøpte, men dette virker å funke bra. Hastigheten på europeiske servere er helt kanon, litt ventetid via Sør-Afrika men...
     
    Edvard liker dette
  2. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilken VPN valgte du?
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    NordVPN.
    Skal være bra etter det jeg har lest og kostet 99usd for 3 år..
     
  4. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har i fleire år nytta Private Internet Access og har stort sett vore fornøgd med dette. Kostar $39.99 per år. Er snart tid for fornying so eg er open for å skifte leverandør dersom eg kjem over noko som verkar betre.
     
    Novensiles liker dette
  5. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Har brukt Astrill i over 6 år nå...
    Kan anbefales!

    Testet NordVPN en gang og ba om pengene tilbake etter en dag da systemet deres sviktet totalt i det landet jeg besøkte...
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    OK, da skjønner jeg alt lesingen fra Sør-Afrika
     
    Shyneno, NoLimit and RoadKing like this.
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilket land var dette?
     
  8. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    Har brukt Strong VPN i noen år nå. Virker upåklagelig, videostrømming uten problem.
     
  9. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har prøvd noen forskjellige, men har alltid kommet tilbake til Private Internet Access. Det er nok ikke det beste valget om man vil ha VPN til type "kanskje jeg bryter loven nå"-bruk hvor man ikke vil at det skal kunne spores tilbake til deg overhodet (PIA har vel fått litt kritikk for ikke å være like kompromissløse som andre leverandører når det gjelder å ikke gi etter for politiet), men om man trenger en VPN-løsning som "bare funker" så vil jeg si det er et bra valg. Man kan velge "on the fly" hvilket land man vil komme fra (det er også en norsk server om man vil se NRK osv utenfor Norge), og det fungerer greit på mobil også (kun forsøkt med Android).

    Jeg har ikke grunnlag for å si at det er bedre enn alt annet, men jeg har brukt det i snart fem år, og har vært jevnt over ganske fornøyd.
     
  10. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    VPN er et must for en hver jetsetter som faktisk bryr seg om egen sikkethet og privatliv. Jeg kan ikke gå ut med eget oppsett siden dette ikke er offentlig tilgjengelig, men kan komme med noen tanker om det som er viktig.

    Gratis VPN-tjenester ville jeg styrt unna siden det oftest kommer med en bismak, innsamling av informasjon eller bare elendig kapasitet.

    Tjenesten skal helst ha servere på et hvert hjørne av verden for å kunne tilby meg god hastighet der jeg er. Jeg kommer ikke til å sitte i Danmark og bruke en sørafrikansk VPN, siden dette bare dreper all gleden. Går en server i vasken skal jeg ha muligheten til å bytte til en ny en i nærheten uten at det oppstår noen problemer.
     
  11. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg også bruker Atrill og er meget fornøyd med de,har testet de ut i Hongkong,Vietnam,cambodia,Thailand+++ du slipper inn over alt,norske kanaler er ingen problem, også full bruk av usa netflix :)
     
  12. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Kina. Og NordVPN er meg bekjent ikke kjent for å være «dyktige» i krevende land.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
  14. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Det var faktisk bare en måned siden. Verre var det når jeg kontaktet kundeservice, så var det ingen åpenhet og ærlighet. Facebook «ignorerte» meg. På chatten var de ikke oppriktige og uten å beklage. Kunne ikke si hva, hvorfor eller gi noen form for gode svar. Svaret er: Diktatur-stater og land som knebler VPN-bruk: ala Kina, Russland, noen gulf-stater og Asiatiske land m.m. - De har alle gode verktøy mot middelmådige leverandører. Det viktige i katt vs mus-leken er å være på lag med den leverandøren som er mest offensiv, og ikke nødvendigvis bare de som gir 77% rabatt. Men hvem som er best vet jeg ikke. Det avhenger av land og type surfe-mønster.

    For enkel beskyttelse mot åpne nettverk kan nok de fleste benyttes. Verre er det med blokkerte tilganger fra restriktive land. Selv i Norge bruker jeg tidvis VPN og da er kanskje NordVPN bra??
     
    Insomnia4u liker dette
  15. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har brukt ExpressVPN i ca 1 mnd og har bare gode erfaringer med den. Fikk meg det egentlig for å se på Netflix med annet innhold.

    Ser da at det er forskjellige priser på samme hotel avhengig av hvilket land jeg velger. Er det noen andre som har forsøkt å knekt koden på hvilket land som er mest gunstig? Og fungerer det å brukt VPN og Viatrumf?
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Burde fungere problemfritt

    Billigste land å kjøpe ting fra kan du jo løse ved å sjekke med din eksisterende VPN og de utrolig mange land de tilbyr servere i :)
     
  17. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Klar over det, men håpet at noen hadde gjort noen omfattende undersøkelser allerede:)
     
  18. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Byttet nettopp fra fra ExpressVPN til FreeDome og sparer penger i tillegg til å ha mindre trøbbel med BBC iPlayer.
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har brukt den betalte versjonen av FreeDome ett års tid nå og er godt fornøyd med den.
     
    thecoldfish liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Testet dette her om dagen og da funket det fint. Både Google og Facebook kom opp når VPN ble skrudd på. Mulig du hadde uflaks når du testet? Eller jeg flaks :D
    Har vært greit fornøyd med NordVPN i perioden jeg har brukt det. Men jeg er ikke journalist eller aktivist så mitt sikkerhetskrav er ikke så høyt. Kun for å unngå de åpenbare fellene med åpne Wi-Fi etc..
     
    chrt liker dette

Del denne siden