Hei, Jeg har opparbeidet meg en companion ticket som må brukes før nyttår. Vi har fått barn i hus og det ser vanskelig ut med reiser neste år, spesielt lengre turer som jo vi gjerne ville brukt CT til. Jeg har også 180.000 poeng. Spørsmålet er, lar denne seg selge? Og er noen interessert? Hvordan verdsetter man dette på en god måte? Kommentér eller PM om du er interessert.
Velkommen til forumet. Bruker du 10 min her inne får du svar på alle spørsmålene dine, se gjerne i forumet for EuroBonus. Lykke til.
Bruker alle medlemmer 10 minutter her inne så blir hele forumet rimelig dødt fremover. Forum består jo av aktivitet, diskusjoner og spm. Så har man ikke noe skikkelig svar, så får man heller la være å svare.
Velkommen. Ja det er fullt mulig å selge en CT, men da må du selge det sammen med poeng, ellers er den verdiløs. Du må først finne en interessert som ønsker å kjøpe, der etter må du booke reisen for denne personen. Det kan være litt komplisert å finne det personen ønsker av rute og klasse. Også må du jo ha kontakt med denne personen i forbindelse med ruteendringer, endring av tid osv. Så er du interessert i lett tjente penger og raskt ferdig, så er ikke dette måten etter min mening. I tillegg må du sitte i julen å styre med dette, så det må bli noe du må vurdere om det er verdt det. Du kan jo bruke poengene selv på en CT du opptjener neste år.
Eller du kan gi "kjøper" ditt EB-nummer og koden din (fire siffer du får fra SAS). Så kan vedkommende (hvis du stoler på hen) booke på egenhånd med dine poeng, og bruke eget kort for å betale skatter og avgifter. På denne måten slipper du å gjøre jobben for kjøper, men du er nødt til å ha tillit til vedkommende. Velkommen til forumet @chriswer BTW =)