Hei jeg vurderer å gjøre en MR i business med SQ for det gir vel 200%? Men hva er en god pris på disse billettene og hvor burde man ha mellomlandinger? -Thomas
Ingenting å vurdere - bare å reise! Ja, det gir 200% til SAS EB. God pris? Tja, rundt 20 000,- vil jeg si er bra. Kanskje noe mer for å få de "riktige" flyplassene og flytypene. Jeg ville ha forsøkt å route en vei med A350, via f.eks. Amsterdam, og den andre veien med A380, f.eks. via Frankfurt. Aller best uttelling i poeng får du vel med å reise via London, men A350 trumfer etter min mening dette. Fra/til Auckland kan du jo forsøke å få en vei med Air New Zealand og Dreamliner og den andre veien med SQ og 777-300ER. Da får du prøvd mye forskjellig moro.
Det kan nok være, men det er etter min mening noe eget med A380´en da. Og personlig så synes jeg ikke det er SÅ veldig stor forskjell mellom den nye og gamle kabinen heller. Og med det mener jeg vel egentlig den nest nyeste og eldste, siden de nå har kommet med en enda nyere versjon (som ser fantastisk ut forresten).
Helt enig. Det er minimal forskjell på gammel og ny kabin hos SQ. Den gamle er mer slitt selvsagt - men beste biz sete i bransjen får du lell
Ikke så dum den, jeg fant billetter for rundt 22.000 nå via Frankfurt. Så ut til å være ca 12.300 miles hver vei, 24.600 t/r, som gir 49.200 eurobonuspoeng. Da er gull i boks! I realiteten blir det kanskje litt mindre, da Oslo-Frankfurt står som Economy i klasse S, og det er bare 100% opptjening.
I realiteten blir det nok enda mindre siden du nok reiser OSL - FRA med SAS el. Lufthansa vil jeg tro?
Har vurdert akkurat det samme en stund. Det er jo slik at når du slenger ut en slik ide i sosiale sammenhenger er det jo noen andre som også vil være med.... men det "koker alltid bort i kålen ". Uansett har jeg nå funnet en likesinnet og i morgen bestiller vi. Vi får det til i september og tar en uke i NZ og en liten to dager i Sydney på vei hjem. Vi har ikke landet hvor vi ankommer på NZ, derimot vil vi dra fra Auckland. Vi setter oss ned i morgen med en pc hver og letter opp de flightene som blir best for oss
Ja sett bilder av business cabinen og må si den frister å teste!! og man får jo ganske mye poeng så neste periode så blir det nok denne og to turer til LA i biz så rekvalifoserer man jo til diamant med en gang
Jeg tror jeg trenger nye venner On topic, jeg fløy både 77W og 380 på SQ, og dreamliner på NZ. Alle tre er absolutt å anbefale. De "nye" setene (som ikke lengre er de nye?) på SQ så freshere ut enn de gamle, men komfortmessig synes jeg ikke det var noe forskjell. Og på A380 kan man hvis man er heldig få den bakerste "kabinen" for seg selv. NZ var fantastisk, jeg er ikke like fan av herringbone konfig, men den helt klart beste servicen jeg noen gang har fått.
Mer eller mindre som jeg skulle ha skrevet det selv. En elendig setekonfigurasjon, men jeg sov godt og servicen var enestående.
Kom nettopp hjem fra en sånn tur selv, fikk gull i dag Selv vil jeg si at A380 var en skuffelse. Setet var ok, og fikk fint til å sove, men åpenbart hatt sin storhetstid, og synes det var stor forskjell fra 77W som jeg var veldig imponert over. Dumt det nye interiøret kun er mellom SIN-SYD foreløpig. Hvis du får til A350 og 77W mellom Europa og Singapore, og A380 mellom SIN-AKL, så har du jo en skikkelig godrute Kjempegod service, forresten! Følte meg godt ivaretatt, og book the chef var kjempeflott. Ikke alle måltidene som var i toppen da, men mye bra. Dette gjør jeg definitivt igjen. Bare synd at Wifi-prisene er så forbanna dyrt. Ble litt bortskjemt av unlimited data hos Lufthansa over dammen, skjønner jeg.
Kan nämna att SQ kommer ändra poängintjäningen. Bokningsklass D ändras till 150%. https://www.flysas.com/de/de/eurobonus/earn-points/airlines/singapore_airlines/
Hmmm... Hadde det ikke vært for at man "Doesn't shoot the messenger" ville jeg nå ønsket meg en dislike-knapp, for dette var dårlige nyheter. Men veldig bra at du varslet! Eneste muligheten nå er vel å fly enda mer, for å opptjene like mange EB-poeng som før...
Ja, og det er vel det SAS ville oppnå med dette. De har nok fått med seg at det er "flere" som snur i døra i AKL og reiser hjem igjen for 20k på det beste. Tro om man kan sno seg unna med en klage her? Typ "jeg booka denne reisen i god tro om at jeg kom til å få 200%" ?
*#!!*##*$$#* Har jo for p**** akkurat bestilt en MR. Håper virkelig bestillingstidspunkt spiller inn...