WF - kvalifiserte flyvninger

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av niba81, 04. jan 2015.

  1. niba81

    niba81 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.

    Jeg sjekket Eurobonus kontoen min, og har fått poeng registrert for WF (TRF-BRG), men ikke som kvalifisert flight. Ringte kundeservice, og vedkommende måtte sjekke (20 min!) og kunne fortelle at ingen innenriksflyvninger med WF regnes som kvalifiserende.
    Sjekket det samme med WF (online chat) og der sa de at dette er en kvalifiserende flight.
    Litt forvirret her nå. Hvem har rett ?
     
    tommy777 liker dette
  2. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    WF online chat har rett, da jeg antar det er BGO (Bergen) du mener. Alle WF's ruter som er operert kommersielt i Norge (altså ikke anbudsruter) gis det poeng på, og ingen av rutene som går ut fra TRF er anburdsruter.

    Jeg har selv opplevd ganske hyppig at poeng fra WF må etterregistreres, uten at jeg helt skjønner hvorfor - hos SAS skjer det meg ytterst sjelden at de ikke kommer inn. Bruk etterregistreringsskjemaet på SAS.no, så kommer poengene inn med en gang.
     
  3. niba81

    niba81 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg mener BGO ja - beklager. Jeg har gjort som du skriver og fått poengene mine. Den dukker imidlertid ikke opp som en kvalifiserende flight.
     
  4. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Det kan bare være at siden er noe treg - WF sine flygninger teller som kvalifiserende legs. Har opplevd at det har tatt etpar dager før "saldoen" på kvalifiserende flygninger er oppdatert.
     
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke helt riktig. De kommersielle rutene på kortbanenettet gir ikke EB-poeng eller teller som kvalifiserende flygning. Eks. SSJ-OSL og TOS-VDS (enkelte avg.)
     
    Last edited: 04. jan 2015
  6. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Hmm, trodde disse var anbudsruter jeg, men ser jo at det er kjekt å ikke måtte gi poeng på de rutene som ingen andre opererer likevel. ;) Uansett så skal TRF-BGO gi poeng. Ellers så var jeg ikke klar over at WF opererte sjøflyrute fra Christiansted i Karibien til OSL altså! :p
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Gir de ikke segment pga WIF ikke er eid av SAS lengre kanskje?
     
  8. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Ifølge SAS sine hjemmesider så skal de gjøre det, også etter 1/1 2015.
     
  9. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg flyr i all hovedsak fra TRF og har fått kvalifiserende legs på alle mine reiser derfra.
     

Del denne siden