White Cliffs of Dover

Tråd i 'Reisemål' startet av Avixlo, 21. mars 2019.

  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Som sikkert mange her vet så skal jeg en tur til England til Onsdag. Det kommer reisebrev fra turen! Men første natten min blir i London før jeg på torsdag tar turen min inn til Kent. Som overskriften tilsier så har jeg lyst til å få oppleve "White Cliffs of Dover" som er populært (Vil jeg anta) og da lurer jeg på om dere har noen anbefalinger til dette? Hvordan kan jeg se det best til en ok pris? (Ok pris er veldig vagt, det er jeg klar over)

    Jeg har lurt litt på om jeg skal ta båt eller tog over til Calais for å bruke litt tid der før jeg tar båten tilbake til Dover. Men jeg har ikke helt landet på om jeg skal gjøre det. Men White Cliffs of Dover står ihvertfall på listen over hva jeg vil se! Så har noen tips til hvordan å se dette på best mulig måte samt andre ting nær Dover og evt. Calais å gjøre?

    Edit: Turen min blir:
    Norwegian Air International 27.03.2019 D82825
    TOS: 19:35
    LGW: 22:10

    Tog intil London også sjekke meg inn på Gallery Hyde Park Hostel hvor jeg blir over natten.

    28.03.2019
    Utflukt til Dover og eventuelt Calais ++
    På kvelden engang reiser jeg inn til Canterbury og sjekker meg inn på The King's Head hvor jeg blir over natten

    29.03.2019
    møter ei venn jeg har i Canterbury + jeg ser byen. Samt engang etter kl. 15:00 så drar jeg til Ashford hvor jeg blir oss ei annen en jeg kjenner resten av oppholde mitt.

    31.03.2019
    Norwegian Air International D82810
    LGW: 21:10
    OSL: 00:15(01.04.2019)

    Så det er egentlig hva jeg skal gjøre 28.03 som er tingen her
     
    Last edited: 21. mars 2019
    Ombo liker dette
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Kan ta tog til Dover Priory og rusle siste veien. Kan gå innom Dover Castle også.

    Hvis London er utgangspunktet er det nok av guidete dagsturer :)
     
    Avixlo liker dette
  3. Fredrikbg

    Fredrikbg Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg var på utveksling i Canterbury fra januar til april i fjor og var flere ganger i Dover for å se på klippene når jeg hadde besøk fra Norge. Den billigste måten å komme seg til Dover på vil jeg tro er med buss fra Victoria Station. Da koster billettene ofte 4-5 pund med rute 007, som det sies har gitt Ian Fleming inspirasjon til en viss britisk agent sitt kodenummer. Bussen stopper innom Canterbury på veien til Dover. Det er også mulig å ta tog til Dover fra London, og så buss eller tog til Canterbury når du skal tilbake. Tog tar mye kortere tid hvis du bruker høyhastighetstog, men koster også mer, spesielt når det er rushtid på morgen eller ettermiddag.

    Det er bare å gå fra tog-/eller busstasjonen til klippene. Det koster ingenting, men inngang til Dover Castle koster rundt 200 kroner. Slottet anbefales hvis du er interessert i britisk historie. Det er også masse tunneler fra 2. verdenskrig som er spennende å se. Slottet er også Englands største og er innredet slik det opprinnelig var under Kong Henry II på 1100-tallet. Det er veldig Game of Thrones-aktig..

    Det kan blåse ganske friskt på toppen, så jeg anbefaler en god jakke, skjerf og lue. Når jeg var der i mars i fjor var det "extreme weather conditions" som egentlig betyr at det snør som det gjør i Norge en vanlig vinterdag. Det meste i Dover var derfor stengt. Jeg synes ikke byen virket særlig sjarmerende på vinterstid. Jeg var aldri i Calais, men tror det kostet rundt 50 pund hver vei.
     
    OttoL, afirm, braathens safe and 3 others like this.
  4. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for godt tips @Fredrikbg
    Jeg tror jeg dropper fergen til Calais og går heller ved White Cliffs of Dover
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur :) Igjen!.
     
    Avixlo liker dette
  6. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Takk

    Jeg takker for tips fra @Fredrikbg igjen! Nå er reiseplanen nærmere fastsettelse enn hva det var når jeg opprettet denne tråden her. Jeg er i Dover 11:41 og tenker å gjøre som det ble nevnt å gå til klippene. Jeg kom forresten over denne: https://thewanderingquinn.com/2017/08/visiting-white-cliffs-of-dover-day-trip-from-london-guide/ som var en fin liten miniguide ved siden av det som har blitt fortalt i denne tråden.

    Jeg har skjønt etter noen Google søk at Dover Castle billett fås kjøpt ved inngangen så da blir det definitivt å prøve å få kjøpt billett. Er jo veldig interessert i historie ++
    Noen som vet noe om hvor mye tid jeg burde sette av til White Cliffs of Dover og Dover Castle?
     

Del denne siden