Widerøes flyveselskap har inngått en rutesamarbeidsavtale med Air France. – https://www.wideroe.no/Nyhetsarkiv/...France/ABC0ECD7-D595-473B-8954-4B4295AFC7C9/1 Det er vel ikke lenge siden en tilsvarende avtale ble inngått med KLM. I tillegg har Widerøe en avtale der de skal stille med fly og mannskap for Finnair på ruter mellom Helsingfors og Bergen og mellom Helsingfors og Tromsø. Utover dette kan man nå kjøpe sammenhengende billett med Norwegian fra/til anbudsrutenettet som blir traffikert av WF. SAS- og EuroBonus-samarbeidet har WF heller ikke skrota. Widerøe ser med andre ord i alle retninger, og kanskje må de det?
Akkurat dette ville jeg heller ikke sett noe dramatikk i nei... Men, jeg ser alikevel på det som meget sannsynlig at Widerøe etterhvert kommer til å avslutte samarbeidet med EuroBonus. Første skritt tenker jeg blir at grunnpoeng/segmenter forsvinner, slik at man bare kan opptjene ekstrapoeng og at man da kan velge om man vil bruke EuroBonus eller Norwegian Reward, eller eventuelt andre programmer.
Per dags dato, ja. Men, med de ambisjonene Widerøe har så vil det i fremtiden (5+ år frem i tid) også være mye verdi i å ha sitt eget lojalitetsprogram.