Vet ikke helt om det finnes en tråd som denne hadde passet i og om det gjør det så er det bare å legge den inn under der.
Men over til poenget:
Kl. 06:00 idag starten min tur med Widerøes rute WF972 til Kirkenes via Alta. Jeg skulle til Kirkenes for en liten operasjon. Så dermed skulle jeg fly hjem idag også. Men siden Kirkenes lufthavn både slet med snø og litt teknisk så ble flyet kansellert fra Alta og det returnerte til Tromsø.
Jeg valgte å sitte på med flyet tilbake til Tromsø etter at andre alternativer gjorde at jeg ikke hadde rukket frem til Kirkenes. Jeg fikk fiksa en ny time fra Kirkenes så operasjonen ble utsatt.
Når jeg kommer så tilbake til Tromsø oppsøker jeg Service skranken for å få avbestilt hjemreisen siden jeg ikke får brukt den men så kommer spørsmålet som ikke han bak skranken klarte å svare på. Vil jeg ha rett på å få pengene mine igjen for flyvningen som ikke ble brukt pga. Kansellering? Hva kan jeg forvente å få i en sånn situasjon og hvem tar jeg det med? Forsikringsselskapet eller Widerøe?
Jeg har forståelse på at været skaper trøbbel for flyvningen, men når jeg ikke får brukt en flyvning så kunne det vært ok å få billetten refundert(?)
Eller som et tredje alternativ å ta det med pasientreiser?
Last edited: 13. mars 2020