Widerøe innstilling

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Avixlo, 13. mars 2020.

  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,421
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke helt om det finnes en tråd som denne hadde passet i og om det gjør det så er det bare å legge den inn under der.

    Men over til poenget:
    Kl. 06:00 idag starten min tur med Widerøes rute WF972 til Kirkenes via Alta. Jeg skulle til Kirkenes for en liten operasjon. Så dermed skulle jeg fly hjem idag også. Men siden Kirkenes lufthavn både slet med snø og litt teknisk så ble flyet kansellert fra Alta og det returnerte til Tromsø.

    Jeg valgte å sitte på med flyet tilbake til Tromsø etter at andre alternativer gjorde at jeg ikke hadde rukket frem til Kirkenes. Jeg fikk fiksa en ny time fra Kirkenes så operasjonen ble utsatt.

    Når jeg kommer så tilbake til Tromsø oppsøker jeg Service skranken for å få avbestilt hjemreisen siden jeg ikke får brukt den men så kommer spørsmålet som ikke han bak skranken klarte å svare på. Vil jeg ha rett på å få pengene mine igjen for flyvningen som ikke ble brukt pga. Kansellering? Hva kan jeg forvente å få i en sånn situasjon og hvem tar jeg det med? Forsikringsselskapet eller Widerøe?

    Jeg har forståelse på at været skaper trøbbel for flyvningen, men når jeg ikke får brukt en flyvning så kunne det vært ok å få billetten refundert(?)

    Eller som et tredje alternativ å ta det med pasientreiser?
     
    Last edited: 13. mars 2020
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,529
    Bonuspoeng:
    183
    Her vil du vel typisk ha rett på å få billettkostnaden refundert, ettersom du ikke kom frem grunnet vær, så har du ikke rettighet på kompenasjon, naturlig nok.

    Ville tatt kontakt med WF kundeservice på chat/tlf/mail for få billettkostanden refundert
     
    Avixlo liker dette
  3. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg opplevde noe lignende hos SAS. Jeg skulle fly OSL-CPH-AAR, men på grunn av at OSL-CPH ble forsinket rakk jeg ikke CPH-AAR. Dette var siste fly på kvelden, og første fly på morgenen etter ville gjøre at jeg ikke rakk møtet mitt. Jeg returnerte derfor bare til OSL fra CPH morgenen etter. Jeg fikk da refundert den ubrukte delen av billetten (og i mitt tilfelle spanderte SAS en natt på Clarion på CPH).
    Skulle forundre meg om ikke Widerøe har samme praksis.
    Husker ikke helt om jeg tok dette direkte med SAS eller om det gikk via reisebyrået (vi booker via Berg-Hansen på jobb).Jeg ville startet med å kontakte Widerøe
     
    Avixlo liker dette
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ta kontakt med Widerøe, så refunderer de nok alt.

    At denne avgangen ble kansellert sparte meg for 1000 kroner. Skulle egentlig med samme avgang selv med ikke-refunderer billett, men har valgte i går å avbryte helgeturen. Blir å be om pengene tilbake jeg og nå, ettersom at WIF972 faktisk ikke ble noe av. :)
     
  5. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,421
    Bonuspoeng:
    183
    Som status kan jeg fortelle at jeg fikk hele reisen refundert. Chatten deres var svært raske og ordnet opp i det
     
    Gribb, holmen, Arvid1410 and 2 others like this.
  6. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    448
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Bare håper ikke at de kansellerer enda flere enn det er gjort idag. Med tanke på flyplassene som er stengt og måtte bruke naboflyplass, jeg skal vel ut og fly den 26. mars med WF fra OSL. Er det høy sannsynlig at det går i vasken? Flyet skal til Florø forresten.
     
  7. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,421
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg blitt så bereist at jeg kan fortelle at jeg har vært med på en teknisk svikt. De i Cockpit oppdaget det før takeoff og nå er flyet kansellert.

    Reiser uten håndbagasje og innsjekket bagasje. Skulle bare på rutinemessige jobboppdrag her i Hammerfest så regna ikke med at det kom til å bli noen problemer.

    Så nå står jeg her terminalen i kø for å snakke med Widerøe som skal ombooke meg. Hva kan jeg forvente meg sånn egentlig? Funker det å ringe kundeservicen til Widerøe istedenfor å stå i kø her liksom?
     
  8. olestolen

    olestolen Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Sidan du allereie er på terminalen, ville eg ha snakka med ground handlinga først :D
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,174
    Bonuspoeng:
    293
    Håper ikke du står der fortsatt? :)
     
  10. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,421
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe nei. Som forklart i dagens fredagspost så fikk jeg avgang 00:20 men så kom en ansatt løpende bort til meg og sa de hadde 1 ledig sete på 19:50 avgangen.
    Stod jo i kø i sånn 30-40 min så lurte da på om de på kontoret til Widerøe kunne booke meg om eller om jeg må gjennom flyplassen. Men kom meg hjem
     
    jgroneng and holmen like this.

Del denne siden