Widerøe tar over på bakken!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 22. okt 2015.

1. Misterix

Misterix Senior Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
  2. Kristian

Kristian Senior Medlem

Likes mottatt:
    572
    Bonuspoeng:
    93
    Har i alle fall opplevd at Widerøe på Langnes har fiksa biffen der SAS har svikta totalt. Det er vel dei same som arbeider i SAS ground handling som no blir ein del av Widerøe ground handling, så kanskje blir ikkje forskjellen så stor sånn heilt i starten. Er veldig glad i WF-gjengen, så eg er optimistisk :) Andre kan ha andre oppfatningar :)

Misterix and braathens safe like this.
  3. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på hva du mener, når du skriver "hvordan tror dere at dette blir?", men dette er en virksomhetsovertakelse. Det vil si at ingen ting endrer seg, utover navnet på bedriften de ansatte jobber i - og kanskje logoen på arbeidsdressen :)

Siden det er en tjeneste SAS kjøper hos WGH (Widerøe Ground Handling) er vel den eneste endringa jeg tenker man kan oppleve, at det er tightere delivery of service. Heldigvis er majoriteten av de ansatte i SGH veldig glade for denne overtakelsen, så det er ingen grunn til å tro dette vil merkes på noe annet sett enn visuelt.

Misterix liker dette
  4. luftbusspassasjer

luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke helt sikker på at du har rett, @Ida. Virksomhetsoverdragelser er mye mer enn logoskifte. Jeg har ledet et par slike overdragelser. Torghatten konsernet, som eier mesteparten av Widreøe, drives ikke på samme måte som SAS. Vil nok tro at det blir litt overgang fra SGH til WGH:eek::rolleyes:.
    Tipper det vil komme oss reisende til gode.

Larata liker dette
  5. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Selvsagt; lønn, fordeler, arbeidsmåter osv -- endrer seg garantert. Det er jo slikt som vi som passasjerer ikke ser, og ikke har noe med å gjøre. Men som sagt; siden det blir en tjeneste SAS kjøper fra WGH så tipper jeg det blir enda tighetere performance than before :)

Når Torghatten overtok deler av Widerøe så ble det jo ikke noe synlig endring for passasjerene, ble det? Nope :)

6. luftbusspassasjer

luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Kanskje ikke så synlig, men merkbart. Det er utrolig få som klager på økt stabilitet og ytelse. F eks at vi får med kofferten oftere på tur med flere legs, når det er forsinkelser. Det kommer oss som reisende til gode:D

7. peterfox

peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond # www.peterfox.no Offisiell Representant

Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Unnskyld,
    Dette var et av forretningsområdene hvor SAS tjente penger.
    Det ble utskilt i eget AS for mange år siden. Dette gjorde det enkelt å avhende selskapet.
    Da jeg jobbet i CPH, var SK-KP(F) ett av de få interne selskapene som gjorde gode penger.
    Hvis SK ønsker å sette bort GH tjenester, så er vel det helt OK?
    Catering forsvant i 1989 ?

Del denne siden