Wizz Air?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av ABA123, 20. april 2023.

1. ABA123

ABA123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei
    Har noen erfaringer med Wizz Air (og eventuell bestilling via EscapeAway)?

Ser mange anmeldelser som klager på uforventede gebyrer og ikke minst forsinkelser/kanselleringer.

Er sårbar ovenfor kanselleringer ettersom perioden jeg tenker å reise i, står tett opp mot annen reise (med kun 2-3 dagers forskjell).

Gode priser, så vil svært gjerne bestille dem, men …?

2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Risiko vs lav pris. Om de har flere flighter innenfor tredagersperioden din er det vel mindre risiko, men om du mister den andre reisen kan det bli vanskelig.

Generelt så fungerer lavprisselskap best på punkt-til-punkt, altså én flight. Ser dette tydelig i Asia med mange kanselleringer, delays osv.

Personlig ville jeg ikke gamblet når det er annen reise involvert.

RoadKing liker dette
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    +1

4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har greie erfaringer med Wizzair, en del 1-2 timers forsinkelser gjennom vinteren, men alltid flyd. Bestiller rad 1 for ellers blir det trangt. Service veldig ulikt mellom crew, men det føler jeg gjelder hos alle.

Enkelt å bestille via nettside, og lett å takke nei til det man ikke trenger.

Er det et alternativ å booke fleksibel backup med andre selskaper? Litt avhengig av hvor langt frem i tid så bør uansett ikke risiko for kansellering være veldig stor, spesielt hvis det er en etablert rute.

Last edited: 20. april 2023
  5. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville gått inn på flyselskapets side og sjekket hva prisen egentlig er hvis jeg pakker inn det jeg ønsker i billetten, sånn som stor håndbagasje og det lille kontoret som akkurat passer under setet.

Deretter ville jeg ha booket flybillettene med det samme kredittkortet på begge flyvingene og hatt 6 timer eller mer imellom flyvningene. Har dradd trikset før og det har funket med forsikringen på kredittkortet da første flyvning med NOK Air fra REP til BKK ble kansellert og jeg mistet flyvningen fra BKK til KUL med Air Asia som følge av dette, så det har blitt testa i Bangkok for min del. Det var i 2016 så 7 år siden den skjedde, men tror kredittkortselskapet ville håndtert det på samme måte i dag.

Enden på visa ble en ekstra gratis natt i REP også ble jeg sendt ned Scoot direkte til REP til KUL dagen etterpå :)

Last edited: 21. april 2023
  6. jan_busch

jan_busch Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har gode erfaringer med Wizz Air og EscapeAway, men jeg har også hørt om klager på uventede gebyrer og forsinkelser/innstillinger fra venner. Men flyreisene mine har alltid gått bra. Men det er bedre å tenke nøye gjennom reiseplanene dine før du bestiller.

7. permorten

permorten Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    28
    Når det gjelder gode priser er det viktig å se på prisen etter alle tilleg, innsjekket bagasje koster ofte mer enn kofferten.

Del denne siden