Hei godtfolk! Finnes svært lite informasjon om lavpris selskapene her inne, så er nesten redd for å spørre! Men er det noen her som har erfaring med wizzair sin all you can fly deal? Greier ikke bli helt klok på reglene, noe av reglene sier meg at man kan booke en reise i mnd, en annen del (se bilde) sier meg at jeg kan reise så mye jeg vil for en flat fee på 10eur? Så noen som har erfaringer?
Jeg vet om ett par stykker som har Wizz air Privelige Pass, koster 249 Euro og du får hele pakka. Kombinerer du det med ett kredittkort som gir deg Lounge, så kan det det være en god løsning det for endel folk, særlig innad i Europa. Dette kan være veldig nyttig da du får dette på flyvninger som knapt koster en 100 lapp.
Privilege Pass er noe annet. Slik jeg forstår det kan man ikke bestille flyvninger lengre enn tre dager frem i tid. Det skal være mulig å bestille maks tre flyvninger per dag. Det betyr at du ofte ikke vet når du får fly returen! Det skal være begrenset med antall plasser, så godt mulig at det ikke er kapasitet for å komme tilbake når man har tenkt seg. Dem er strenge ved no-show. Har du tre no-show i et år så kansellerer dem medlemskapet og krever i tillegg 599 Euro i gebyr. Det er kun en liten håndbagasje under setet som er tillatt. Jeg tror man har vanskelig å få god utbytte her. Som generelt med low cost. "Vinninga går opp i spinninga" første gang noe går galt og du opplever et flyselskap med fraværende kundeservice (don't get me started on 28" seat pitch).
https://wizzair.com/en-gb/flights/map Et gebyr for et år + 10€ pr segment. Men må bookes max 3 dager før, og er kun liten personlig bagasje. Øvrig bagasje kjøpes.
Wizzair flyr til ALA (Almaty) fra AUH (Abu Dhabi), hvis man er heldig med bestillinger og flygninger kan man fly BGO-GDN-LTN-OTP-AUH-ALA og retur samme vei med WIZZ ….. Kanskje man kan fly til Almaty for å se Brann sin bortekamp mot FC Astana for 500€….