Skal en tur til Hong Kong tidlig i August (men ikke tidlig nok til BA/SQ tilbud). BA skal ha 22.000,- t/r i Club. Det blir litt mye, og det er nada fleksibilitet på den. Mulig jeg skal kombinere med SYD og da må jeg endre. Så jeg sitter og sturer. Jeg vet sånn circa de neste 5-6 longhaul'ene mine i høst så jeg følger priser jevnlig. Så... endrer bildet seg. Fire flighter kommer opp. 1) "Cathay" til 17k t/r 2) Aeroflot til 14k t/r 3) Swiss til drøyt 17k t/r 4) Emirates til 16k-ish Cathay er bare bookbar på tredjepartsbyrå. Dessuten inkluderer det Qatar som jeg ikke flyr. Swiss har 8:40 layover i Zurich på returen. Det utgår med skyhøye kneløft. Emirates business i A380. Ikke igjen. Aeroflot har brillefine tider. Det er nye Boeing 777 med relativt fine C-seter. Billettene er - Kansellerbare mot EUR200 gebyr - Gratis endringer / flex - Gir 150% Flying Blue (som vi alle vet egentlig har 0 verdi) - + (edit) unlimited layovers, for dem som liker å ligge litt rundt om Kaaaaa-chiiiiiiing! Dette blir kult. Nå gjenstår det bare å se om jeg trenger noe papirer for å komme fra terminal E til F på Sheremetyevo, men jeg tror egentlig ikke det.
Har testet den korte delen før. Det var sykt bra, faktisk. http://forum.bonusfeber.no/threads/moskva-aeroflot-economy-business-hjemlengsel.1667/
Er mulig du trenger transfer visum. Når jeg var i russland så måtte jeg ha visum. Skal se om jeg finner det jeg
Jeg prøvde å finne ut hvor disse sonene er, men det kjenner jeg ikke til. Men @Ida har kanskje mulighet til å lett finne ut av dette
Du kjøper en slik en på Vinmonopolet, drikker innholdet i papp-krus på OSL, deretter damper du av etiketten, og limer den inn på en tom side i passet ditt
He he. Litt sånn. Neida, men sånn er det med alt jeg kjøper. Det er en vurdering av pris og kvalitet. Men det er også en privat vurdering av forretningskultur og - for å strekke det veldig langt - hvordan man behandler ansatte og slikt. Jeg prøver ikke ta på meg noen "gudehatt", og alt er 100% subjektivt. Alle kunne arrestert meg om jeg sa alt jeg mente. "Jammen du spiser jo egg" - eller noe sånt kunne de sagt, hvis jeg sa at "jeg flyr ikke ***** fordi at de *****". Så jeg holder det for meg selv. Men jeg prøver altså å sortere ut min egen moralske samvittighet i forhold til hva jeg kjøper. Og Qatar passer ikke inn der. Det betyr IKKE at jeg dømmer andre som flyr Qatar. Det ville vært å kaste den første sten, og jeg er i høyeste grad en røver. Så det er bare noe man selv bestemmer seg for, og jeg er slett ikke en som kan kaste sten på andre.
Ok, takk. Kan ikke si at jeg kjenner selskapets drift tilstrekkelig til å vurdere det opp mot andre, i forhold til det etiske. Har hørt mye bra om produktet, og de har hatt noen svært gode priser bl.a. til Bangkok nylig, så det blir å teste det. Men jeg skal definitivt ha det i minne.
Jeg elsker å kaste stein jeg, før jeg raskt løper å søker dekning... Jeg tror det er mange i QR som har det kulere i QR enn de ville hatt ellers... Problemet er bare at det et mareritt å connecte nede i sandkassen.. Man må ut å vasse i sanden mellom flyene og få skoene fulle av sand når man kunne sovet søtt hos et annet selskap.