Hei folkens. Noen som har erfaring med å fly til, og innenfor Kina? Fikk plutselig beskjed om å dra til Yantai via Beijing i neste uke, og er litt usikker på hvordan jeg skal booke billettene. Reisen starter i Stockholm pga fingeravtrykk og henting av pass... Alternativene jeg har er: 1: Booke samlet reise Stockholm - København - Beijing - Yantai 2: Booke separate turer Stockholm - København - Beijing og Beijing - Yantai Problemet med alternativ 1 er 8,5 timer ventetid i Beijing kontra ca 2 timer ved alternativ 2. Problemet med alternativ 2 er (slik jeg ser det) er at det potensielt blir problemer og booking av nye billetter ved eventuelle forsinkelser. Eventuelt andre problemer med visum, bagasje og passkontroll? Så hva hadde dere som har erfaring med dette gjort?
Book sammenhengende billett så sant du ikke har et døgn i mellom flightene. Ventetid på flyplassen gjør man fint i en lounge, så alternativ 1 er absolutt å anbefale.
Alltid sammenhengende når du skal innenriks til Kina. Ofte forsinkelser og styr. Kjipt med 8t layover selvsagt, men 2t er altfor lite med separate billetter.
Har vært i Yantai og fløy via PEK. De timene i loungen i PEK var forferdelige etter nattflygning fra CPH. Min mor booker mye folk til Yantai på jobb, og hvis de bare flyr med håndbagasje, så får de seperate billetter Europa-PEK og PEK-Yantai. Det går alltid greit. Men hvis du har bagasje, så pleier det å bli gjennomgående booking, og lang ventetid i PEK. Men selv så jeg at det hadde vært mulig å reist på seperate billetter og å sjekke inn bagasje. Men da har du ikke mye tid til overs for forsinkelser til PEK.