Ytelsesproblemer på forumet (mac, safari)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kaijoar, 27. nov 2017.

  1. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Har i det siste (siste uke?) opplevd forumet som vanskeligere å bruke enn før på grunn av dårligere "hastighet" og at siden henger mye..

    Helt konkret er problemet at når jeg åpner hovedsiden på forumet, eller når jeg åpner tråder i nye faner, henger hele websiden. Den vil ikke la meg trykke på andre linker før en stund etter at siden er fullstendig lastet (eller at nye faner er helt åpnet i bakgrunnen), og viser ikke utvidet tekst om tråder som skal vises når du holder musepekeren over (som for eksempel linker til "sidetall" i trådene).

    Hardware som jeg opplever dette på er to forskjellige Macbook Pro (macOS 10.12.6) og Safari 11.0
    Ingen problemer på noen andre forum eller sider, men har heller ikke opplevd det med andre browsere på insideflyer. Synes kanskje det er unødvendig å bytte browser for noe sånt.

    Noen andre som har hatt lignende problemer i det siste?

    (Spar meg for mac-vitser, jeg bruker begge deler og hovedsakelig PC)
     
  2. Listenger

    Listenger Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Bruker 3 forskjellige macs (MBP 2012, MBA 2015 og en iMac 2015), og alle laster fint inn forumet og sidene her.
    Bruker dog Chrome istendefor Safari, og har FireFox som backup.

    Men ja, gikk kjapt inn på Safari nå og prøvde.. for meg funker det gull fra en MBA 2015
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Erfarer også ofte hengende sider på Internet Explorer. Har funnet ut at det har med at i enkelte sammenhenger blir et bilde hengede som i zoom modus. Når jeg klikker det tilbake så kommer det.
     
    kaijoar liker dette
  4. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Her funker det fint. MacBook Air. 10.12.6 som du har, men jeg har Safari 11.0.1.
     
  5. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøkte du med 5-6 faner åpne?

    Problemet har oppstått plutselig og uten forvarsel, uten at noen annen ytelse på maskinene har endret seg. Derfor jeg synes det er merkelig.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det nok noe annet enn det jeg opplever, for jeg har hatt dette i IE så lenge jeg kan huske. I Chrome derimot er det aldri den slags problemer.
     
  7. Listenger

    Listenger Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    I chrome så er det sjeldent at det er mindre enn 5faner oppe kontinuerlig.
    Prøvde ikke dette i Safari... Og har ikke tilgang til macene mine nå (Er i loungen på ARN og for en gang skyld reist uten noen form for macs.. kun mobil denne gang)
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg surfer i overkant mye på InsideFlyer med Safari på Mac og iPhone, har ikke hatt dette problemet enda.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden