Zipcar og tilsvarende tjenester

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 24. okt 2019.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann. Er det noen der ute som har erfaring med Zipcar og tilsvarende bildelingstjenester i utlandet? Zipcar ser ut til å være et godt og rimelig produkt, den eneste ulempen er at du må returnere bilen på samme sted som du plukket den opp, selv om Zipcar skulle ha parkeringsplass i en annen by du kjører til.

    For eksempel kan jeg ikke kjøre fra San Antonio til Austin og sette fra meg bilen i Austin uten å måtta ta den hjem igjen. Er det noen som kjenner til tilsvarende (og rimelige) tjenester som tillater dette? Synes det er dumt å skulle betale for å ha en bil en hel dag, hvis jeg kun bruker den et par timer tur-retur.
     
    Edvard liker dette
  2. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    ZipCar er vel en av de beste totalt,

    men andre alternativer kan være Car2Go, Tribo, Modo og Getaround (Drivy).
     
  3. Daor73

    Daor73 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jag använder alltid Turo.com i USA, här kan du hyra allt av bilar. Från Porsche, Ferrari, Lamborghini till Toyota Camry, en del erbjuder envägshyra och per timma. Nabobil fast i USA format..
     
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  5. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg brukte ReachNow av og til her i Seattle, i hovedsak når jeg trengte en bil for korte turer innen Seattle. Vi bor på en øy utenfor Seattle og jeg jobber i et prosjekt hos Amazon som ikke tilbyr parkering (60.000 ansatte vil logistikk messig ha noen små utfordringer med parkering ;-) tar jeg med bilen på fergen er det USD 35.00 t/r som er greit nok, men parkering vil fort bli USD 50.00 i tillegg. Car2go, ReachNow og Lime leier (leide) ut pr.minutt 40 - 45 cent i minuttet alt inkludert. Car2go er eid av Mercedes og har en flåte av A og B Class - ReachNow var eid av BMW og tilbød 320 i3 og Mini (jeg skriver var fordi ReachNow stengte butikken i Juli). Fordelen er at jeg kunne plukke opp bilene over hele Seattle og parkere igjen uten kostnad over hele byen (offentlige parkerings plasser eller langs gatene. Selvom det høres dyrt ut ble det faktisk svært gunstig. Car2go og Lime driver etter samme prinsipp - LimePods (Fiat 500) er billigst - men har noen flere begrensinger.
     

Del denne siden