SAS med 17 nye ruter i sommerprogrammet for neste år

Cornwall

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

SAS fortsetter sin satsning på fritidsdestinasjoner for sommerprogrammet neste år. Under et pressearrangement i går ble hele 17 nye direkteruter fra Skandinavia. Blant disse er også seks helt nye destinasjoner.

Etterspørselen etter feriereiser fortsetter å øke. For å dekke etterspørselen hos reiselystne skandinaver lanserer SAS en rekke nye ruter og destinasjoner i sommerprogrammet for 2019. I tillegg settes det opp flere avganger til populære reisemål vi kjenner fra før.

poengrabatt fra SAS

17 nye ruter, fem fra Norge

Av helt nye destinasjoner finner vi Catania, Florence, Marseille, Cornwall Newquay, Szczecin og Antalya. De mest spenstige rutenyhetene tillater vi oss å si at det er danskene og svenskene som får. Det er likevel noen gode nyheter i sommerprogrammet for nordmenn som ønsker seg sørover i sommerferien og som vil fly direkte.

Fra Oslo kan du neste sommer reise direkte til Faro i Portugal og Antalya i Tyrkia. Bergenserne kan glede seg over direkteruter til Nice i Frankrike og Alanya i Tyrkia. Alanya får også en direkterute fra Stavanger.

– Reiseinteressen fortsetter å vokse og det gleder meg at vi ikke bare tilbyr en rekke nye destinasjoner neste år, men også øker tilstedeværelsen på noen av de mest populære reisemålene for skandinaver, sier Rickard Gustafson som er administrerende direktør i SAS. – Vi vil at flere mennesker skal fly med oss, men med et mindre karbonavtrykk. I SAS forøker vi hele tiden å skape en bærekraftig reise med tiltak som biodrivstoff, nye fly med lavere drivstofforbruk og utslipp, og ved å redusere matavfall og bruk av plastikk om bord.

De nye rutene

Ruter fra Norge

Fra Til Oppstart Frekvens
Bergen Alanya 2. juli 1 ukentlig
Bergen Nice 30. juni 1 ukentlig
Stavanger Alanya 4. juli 1 ukentlig
Oslo Antalya 13. april 2 ukentlig
Oslo Faro 28. juni 2 ukentlig
Antalya
Antalya er en av SAS sine helt nye destinasjoner i sommerprogrammet 2019. Foto: hanatour04 / Pixabay

Ruter fra Danmark

Fra Til Oppstart Frekvens
København Catania 30. juni 3 ukentlig
København Cornwall Newquay 28. juni 2 ukentlig
København Firenze 11. april 3 ukentlig
København Marseille 29. juni 2 ukentlig
København Szczecin 1. april Daglig ukedager
Aarhus Faro 6. april 1 ukentlig
Aarhus Roma 13. april 1 ukentlig
Firenze
Elven Arno og Firenze er også tilgjengelig med SAS neste sommer. Foto: Mariamichelle / Pixabay

Ruter fra Sverige

Fra Til Oppstart Frekvens
Stockholm Catania 6. april 2 ukentlig*
Stockholm Reykjavik 30. juni 2 ukentlig
Stockholm Marseille 30. juni 3 ukentlig
Stockholm Napoli 13. april 1 ukentlig*
Gøteborg Faro 6. april 1 ukentlig
Catania
Catania er den nest største byen på den italienske og ny SAS-destinasjon i neste års sommerprogram. Foto: notiziecatania / Pixabay

De nye rutene kan bookes fra SAS sin nettside fra og med i dag.

Forsidefoto: topsy_toby98 / Pixabay

Kommentar

  1. Per Faksvaag sier

    Altfor dårlig tilbud fra Oslo. Igjen blir nordmenn neglisjert på rutetilbudet. Og rutene fra Sto og Cph går sikkert så tidlig at man må ha en hotellovernatting og extra utgift.

  2. Rune Eriksen sier

    Dette holder ikke SAS.Fra Trondheim er det ikke en eneste nyhet og dette er på linje med fjoråret.Dersom SAS fortsetter med dette vil man tape ytterligere kunder i segmentet for Norge sin del.Det er Utopi å tro at Nordmenn for en hver pris ønsker å reise via Sverige eller Danmark dersom man vil på tur.Likedan her hjemme er det ikke slik at alle reiser må medføre mellomlanding på OSL.Fra får har vi fra Deres selskap fått følgende.Ingen fornyelse av flyflåten.(kun Sverige og Danmark).Dårligere rutetilbud fra de største byene utenfor hovedstedene.Satsingen som SAS har foretatt ovenfor Norske kunder er rett og slett elendig.

  3. Lars Dyrnes sier

    Enig med Rune. Trondheim blir bygget ned. F. eks har Norwegian for sommeren 2019 25 direkte destinasjoner fra Bergen, kun 11 fra Trondheim. Og ikke skyld på trafikkgrunnlaget, cabinfaktoren for Trondheim er bedre enn Bergens. Hvem tjener på dette, jo KLM som langsomt stiller med større fly, og klarer å opprettholde et «høyt prisnivå». For midt-Norg e virker prisnivået nå i snitt ca 1000 kroner dyrere tur/retur enn til samme destinasjoner fra OSL eller BGO. Løsningen for mange er nå natt-tog til Gardermoen (hvis det finnes billetter), evt transitt via LGW når NAS snart justerer avgangstiden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *