Test: Radisson Blu Limfjord Hotel, Aalborg

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Aalborg er en populær destinasjon for nordmenn da byen er lett tilgjengelig med både fly som med båt fra flere steder i Norge. Hvem har vel ikke hatt en fuktig aften i Jomfru Ane Gade, byens bar gate?

Under en tur i sommer falt valget på et par overnattinger på Radisson Blu Limfjord Hotel i Aalborg. Et hotell med 188 rom beliggende mellom Jomfru Ane Gade og Limfjorden. Altså meget sentralt. Hotellet skilter med en italiensk restaurant og en pianobar, dessuten er det et Casino i samme bygning med egen inngang. Hotellet har 9 konferanserom som kan ta tilsammen 220 møtedeltakere. Hotellet har også gratis WiFi til sine gjester. Romprisene starter på 995 danske kroner per natt.

Da vi ankom i bil, benyttet vi hotellets eget parkeringshus til å parkere i. Der var det en del biler fra før, men vi fant heldigvis en ledig plass. Dog ble vi skuffet over hvor trangt det var. Her var det ikke mye rom mellom bilene, og vi så flere biler hvor det måtte være umulig å komme inn eller ut av bilen. Man kunne med fordel ha kuttet en parkeringsplass i rekken for å gi bedre parkeringsforhold her. Hotellet tar tross alt 95 danske kroner per døgn man står parkert.

Vel inne i resepsjonen ble man sjekket inn. Dog uten noen hjertelig velkomst. Ja, det virket nærmest som om resepsjonisten var overarbeidet og lei av alle turistene som gikk ut og inn på huset. Spørsmål om å få et rom med en stor dobbelseng ble avkortet med at alle sengene på hotellet var av typen twin. Altså 2 senger satt sammen, så det er fare for at man faller på gulvet om man beveger seg over til andre siden.

Resepsjonen forøvrig var nokså trist og hadde virkelig trengt renovering. Litt tidlig 90-tall i stilen kanskje.

Resepsjon / lobby
Resepsjon / lobby (beklager noe uskarpt bilde)

Rommet lå i 3 etasje og hadde utsikt mot parkeringshuset og Limfjorden. Rommet var av typen «standard» og hadde en ekstra oppredning siden vi var 3 i familien på tur. Sengene opptok det meste av gulvplassen på rommet. I tillegg var det et lite bord og 2 stoler, samt et skrivebord. Telefonen på rommet var forhistorisk, og ikke den moderne telefonen med one-touch knapp man forventer å finne på et Radisson Blu hotel. Rommet hadde flatskjerms-TV med greit utvalg av kanaler og en minibar. Lufteanlegget besto av en stor koloss over inngangspartiet til rommet. Den durte noe aldeles forferdelig, så den skrudde vi av, og hadde heller åpent vindu for å lufte.

IMG_5939 IMG_5940

Mitt inntrykk var at rommet var dårlig rengjort og vedlikeholdt. Ja, bortsett fra badet som så ut som det var nyrenovert.

Badet
Badet

Når man finner spindelsvev fullt av støv i taket, er det noen som ikke har gjort jobben sin.

Spindelsvev i taket fullt av støv. Har nok hengt der en stund.
Spindelsvev i taket fullt av støv. Har nok hengt der en stund.

På seksjonen over minibaren, var en list gått av på to steder. Slikt ser jo ikke videre bra ut.

Dårlig vedlikehold
Dårlig vedlikehold

Neste dag forlot vi rommet i 11:30 tiden og kom tilbake i 18 tiden. Rommet hadde ikke hatt besøk av housekeeping i mellomtiden, noe som også er uakseptabelt. Første kvelden ringte jeg resepsjonen og spurte om det var mulig å få opp en bøtte isbiter. Der var svaret at det kunne vi komme ned i resepsjonen å hente. I resepsjonen fikk man beskjed om å gå i restauranten å få. Der møtte jeg en kokk, som gjorde det helt klart at det ikke var hans jobb å hente isbiter. Jeg måtte finne en servitør. Når man omsider fant en servitør i den nesten tomme restauranten, måtte hun spørre sjefen sin om det var ok å gi ut noen isbiter. Når hun hadde fått klarsignal til å gi meg isbiter, måtte hun få hjelp av kokken til å finne disse isbitene. Så etter mye om og men fikk jeg da en vannmugge med isbiter.

Restauranten var forøvrig noe av det kjedeligste jeg har sett. Hvite vegger og sorte stoler og ellers minimalt med andre ting. Ikke noe sted for en romantisk middag som det skiltes med i reklamen. Restauranten ble også brukt til frokostservering. Det vil si deres «Super breakfast buffet». Nå skal jeg ikke si at den var dårlig, men den var heller ikke noe super. Rundstykkene var av bake-up typen, appelsinjuicen på dispenser var mer vann enn juice, og eplejuicen var mer konsentrat enn juice. Dessuten var det fullt i restauranten en halv time før frokosten var ferdig, så vi måtte stå å vente på ledig bord noen minutter. Deretter måtte vi selv be personalet rydde av bordet etter de forrige gjestene.

Baren var like kjedelig. Og navnet «Sunshine Pianobar» levde ikke opp til navnet sitt, da det ikke var pianist der noen av de kveldene vi var der og gikk forbi. Innredningen var som hentet ut av 80 tallet. Det var heller ikke mye folk der, og definitivt ikke noe plass jeg var fristet til å sette meg ned, med tanke på alle tilbudene av både barer og restauranter som finnes bare få meter fra hotellet.

IMG_5991

Man skal også være oppmerksom på at dersom man bor her i helgene og får rom ut mot Jomfru Ane gade, så kan det være temmelig mye støy derfra hele natta. Men det er vel greit dersom man er en festløve selv?

Totalt sett var det et skuffende opphold. Både rom og service sto ikke til forventningene. Sjekker man inn på et Radisson Blu hotel forventer man en viss standard. Radisson Blu Limfjord Hotel holder ikke Park Inn standard en gang. Neste gang jeg skal til Aalborg, velger jeg nok et annet hotell.

Oversikt

Fordeler

- Sentral beliggenhet

Ulemper

- Dårlig renhold og vedlikehold
- Kjedelig restaurant, bar og lobby
- Sengen var ikke spesielt god
- Dårlig service
- Trange parkeringsplasser

Komfort/rom

Fasiliteter

Service

Valuta for pengene

Overall Rating

Konklusjon

Hotellet er nedslitt og trenger til en renovering. Personalet virker lite motivert og dersom du forventer Radisson Blu standard så vil du bli skuffet.
Jeg kommer nok ikke tilbake.

1.3

Kommentar

  1. TommyL sier

    Var nettopp en tur der selv, og har akkurat samme inntrykk som. Og som Erling nevner, vær obs på at det er MYE støy utenfor, spesielt i helgene. Jeg var der på en lørdag, og hørte dunk dunk dunk hyling og skriking frem til sju om morgenen. Det er forsåvidt ikke hotellets feil, men greit å vite. Jeg kommer nok ikke tilbake jeg heller.

  2. Glenn sier

    Jeg bodde der for et par mndr siden. La de to sorte kortene (CC-Concierge og Amex) på disken og sjekket inn. Jenta bak disken spurte om jeg ville ha bonusnummeret registrert. Jeg sa at det er i bookingen fra før fordi jeg booket innlogget på Club Carlson sin side. Men hun mente at det ikke var tilfelle, og skrev ned Eurobonusnummeret (!), samtidig som hun sa at jeg kunne melde meg inn i deres bonusprogram hvis jeg ville, men at det nok ikke ga mer poeng enn Eurobonus, så hun anbefalte meg å bare fortsette med det! Dette sa hun med mitt Club Carlson Concierge kort i hånda! Her var det ikke mye snakk om å bli gjenkjent nei…
    Ikke velkomstgave på rommet. Service og standard er en tragedie til å være i et Nordisk land, og det er absolutt ingen overdrivelser i artikkelen over.
    Jeg sendte en høflig mail til hotellets ledelse etter oppholdet, beskrev min opplevelse, og foreslo at 50% av prisen jeg betalte skulle refunderes til mitt kort. 3 dager senere var pengene der.

  3. Leser sier

    For en nedtur det må ha vært. Ingen velkomstgave på rommet. At det går ann.
    Selvsagt burde de umiddelbart ha gjenkjent en kjent og prominent gjest som har to sorte kort. Da burde de ha ringt til Housekeeping umiddelbart som kunne løpt å lagt en twist på hodeputen.
    Ikke rart både hotellansatte og flypersonell begynner å se seg leie på alle disse kongene og dronningene som tror de er noe med en liten rute plastikk som de har gjort seg fortjent til på bedriftens bekostning. Slikt blir man prominent av. Hjelpes

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *