Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Ajaj, ikke bra. Hadde flere kjøp hos Tanum, de var stødige og ga poeng innen 30 dager. Ark har jeg kjøpt både lego og redningsvest hos

2. tefjalestad

tefjalestad Nytt Medlem

Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    13
    Hei, sikkert besvart opptil flere ganger i tråden, men hva er faktiske erfaringer med viatrumf og konkurransedyktighet på pris?

Skulle booke to hotellrom her om dagen, og tenkte å bruke viatrumf. Min erfaring med hotels, booking og expedia er at hotellkjedene hater disse, og pga av prispressing så er det alltid de kjipeste, mest slitne rommene som blir tildelt disse kundene. I tillegg er de sjeldent billigere enn om man booker direkte med hotellkjeden.

De to rommene jeg skulle ha kom på 2590KR hos Thon, men expedia og hotels skulle ha 2700KR. I tilleg hadde de tatt bort frokost, sikkert slik at de skal få et mellomlegg de tjener på. Altså er totalpris nærmere 3000KR (trekk evt fra bonus på trumf)

Er dere flinke til å sjekke dette selv, trumfpoeng er jo ikke verdt sin vekt i gull, uansett pris. Noen som har gjort en faktisk utregning av totale utgifter på en flybilett?

tobeornot999 liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,149
    Bonuspoeng:
    293
    Har samme erfaring som deg når det gjelder tildelt rom. Ofte ved siden av heisen, og det kjipeste de har. Men, jeg har god erfaring med å spørre om et annet rom, hvis det første ikke faller i smak. I alle fall hvis hotellet ikke er fullt.

Sjekker om samme rommet bestilt direkte gjennom hotellet blir billigere. De billigste rommene blir stort sett billigere, eller man får med feks frokost i prisen. Det er uansett verdt å sjekke.

Det kan også avhenge av hvilke goder man får med ved å bestille direkte. Hvis det inkluderer spa, og jeg ikke har tenkt meg på spa, så har det ingen verdi for meg.

Det viktigste er alltid å sjekke flere steder før man booker. Som du sier, så er ikke alltid Trumfen verdt pengene.

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Hos meg kommer temmelig få kjøp inn (under halvparten), selv om jeg gjør alt "etter boken". Men viatrumf har registrert dato for kjøpene, og dermed dukker de opp i listen man kan be om etterregistrering for.

Når jeg etterregistrerer løser det seg - men hele opplegget bærer litt preg av små-svindel, for mange mister sikkert trumfpengene sine siden de opererer på denne måten.

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Som @holmen skriver. Det varierer. Mitt utgangspunkt er at jeg ikke klarer å opprettholde status noe en hotellleverandør annet en NCC ( pga kredittkort) og at det derfor er bedre for meg, å velge hotell basert på pris, beligghenhet og behov, ikke ut fra perks og kjedelojalitet. Hvis prisene eller betingelsene er vesentlig bedre på feks hotellets hjemmeside booker jeg der. Ellers bruker jeg Expedia og opplever at status der faktisk gir meg noen få fordeler. Men som det ellers nevnes.Ofte får du ikke noe ekstra annet en det rommet du bestiller.

Spielhaug, tefjalestad and holmen like this.
  6. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Min mye bedre halvdel er i hotellbransjen og hater alle slike OTA som pesten fra jobberfaring og har i ettertid forbudt meg å bestille annet enn direkte via hotellet/kjeden når vi begge skal bo. Jeg var et øyeblikk nesten sikker på at hun skulle gå fra meg når jeg fortalte at vår første felles hotellopphold var bestilt via Hotels med de søte og klingende trumfkronene det medførte, heldigvis ble hun værende:p Hjelper jo samtidig å ikke betale mer enn en symbolsk sum for opphold med henne på slep dersom muligheten melder seg, mye er ikke trumfen verdt.

7. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som bestilte ice i denne runde; hvor lang tid tok det før den dukket opp i oversikten hos dere? Bestilte et 4. mars og et 6. mars, ingen av dem i oversikten enda.

Mulig block 3rd party cookies i incognito var på på den første (men det er lagt til unntak i chrome for viatrumf sin URL), og det lå en cookie i oversikten på registrer henvendelse.

Pleier det å gå så lenge med ice for tiden? Mener jeg måtte etterregistrere sist gang også, selv om jeg da mener den kom i oversikten et par dager etter jeg hadde registrert sak (tror jeg registrerte på dag 7, og på dag 9 kom den opprinnelige).

8. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Hos meg dukket ICE opp i oversikten som bekreftet samme dag, men med feil Trumfbonus (312 istedet for 620) . Det har nå gått nesten to uker og det står fortsatt på 312. Har mailet med Trumf brukerstøtte som skriver de har opprettet sak på det.

9. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Det tok et par dager før den dukka opp hos meg mener jeg å huske.

Neonex liker dette
  10. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Står fortsatt på 312 hos meg, to uker etter bestilling. Noen som har fått riktig bonus på denne ennå? SIM kort er mottatt og abb er aktivert....

11. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Da var begge to dukket opp hos meg, 312 pr stk (som flere her), men også status bekreftet. Noen som har vært i kontakt med kundeservice og kan kopiere svaret dere fikk? Er det bare til å vente og se om den endres til 620 ved statusendring til overført og så klage, eller best å klage nå?

12. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Hatt 3 bestillinger der i år.
    Januar er Overført
    Februar "bekreftet"
    Mars ordren har ikke dukket opp

13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Ordre i mars kom inn i dag etter ca 5 dager. 312kr. Mener det har vært sånn før og at det justeres. Har ikke tenkt til å stresse med det.

Det var vel noen litt oppe i tråden som lurte på Talkmore som tok tid. Ser at bestilling der fra i høst nå er kommer med oppdatert status i dag.

14. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte portering til Talkmore i slutten av januar, den fikk oppdatert status til "Bekreftet" i forrige uke (samtidig med produksjon av faktura?). Enda ikke overført til Trumf.

Ikke direkte relatert til ViaTrumf:
    Fikk i forrige uke første faktura. Da jeg ikke har tatt meg tid til å sette opp Avtalegiro, la jeg merke til at jeg kunne betale fakturaen med Vipps. Tidligere har jeg ikke kunnet betale faktura via Vipps med MC, men Talkmore fikk jeg betalt med SAS MC! Så da fikk jeg både Trumf ved portering samt at det ligger an til poeng ved betaling av faktura...

Emma, ChrisTW and holmen like this.
  15. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Der er alle inne :)
    upload_2021-3-10_13-43-1.png

16. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,425
    Bonuspoeng:
    113
    Mine aliexpress kjøp har aldri blitt godkjent. Må du manuelt bekrefte at du har mottatt varen for at trumf skal godkjennes?

17. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    >
    Stemmer. "confirm goods Recived" under ordre siden din.
    Bare vent til du faktisk har motatt ordren...
    upload_2021-3-10_13-46-34.png

Da pleier trumf poengene å dukke opp fort.

markus liker dette
  18. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Omsider fått disse kjøpene som sto som "Overfør til Trumf", det tok 2-3 uker fra de fikk denne statusen til de var på konto.

Men Fortsatt noe merkelig i Viatrumf.

Har i dag bestillt leiebil hos AVIS, og 3 opphold hos Nordic Choice, alle har nå gått til "Bekreftet" bare timer etter at de ble bestillt.

Mulig de har gjort noen endringer av hvordan status vises?

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,149
    Bonuspoeng:
    293
    Lurer på det samme.
    Hos meg står alt som "Bekreftet", selv hotellbestillinger som er i desember 2021.

20. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    samme her, i tillegg til expedia opphold som er kansellert. De er det blitt mange av i det siste..

Del denne siden