SAS tilbudstråd 2024

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av LN-FHU, 02. jan 2022.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,771
    Likes mottatt:
    64,378
    Bonuspoeng:
    293
    Æsj da..
     
  2. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Finnes det noen triks for å rekalkulere poengprisen på eksisterende reiser uten å avbestille? Når jeg prøver å ‘endre’ på nett så lar den meg ikke velge samme flighter, hjemreise forsvinner om jeg velger utreise og vice versa.
     
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,408
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    113
    Er det 30% på alle reiser? Når jeg søker BGO-OSL t/r får jeg først opp 3500 poeng, for så å bli byttet til 5000 poeng…
     
  4. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    811
    Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Kort ventetid på telefonen for øyeblikket, det er den tryggeste måten å gjøre det på.. Eventuelt chatten skal også fungere :)

    upload_2022-10-11_15-52-54.png
     
    cooolcatz, lokke and trygveat like this.
  5. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Hva ba du dem gjøre på telefon? Bare rebooke for deg, og risikere at setet ikke dukker opp igjen? Måtte du betale noe i avgift?
     
  6. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    811
    Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Ba dem trekke poengene på nytt. Det berører ikke reservasjon og billett, så er helt ufarlig. (Og koster heller ikke noe)
     
    milehigh, KRS, Fleksnes and 4 others like this.
  7. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips! Gjorde nettopp dette. Først prøvde jeg på chat to ganger, fikk begge gangene beskjed om at det ikke var mulig. Så ringte jeg inn og fikk det fikset av Viktoria.
    Nydelig når man endelig møter på noen som kan jobben sin, bare synd der er så langt mellom hver gang.
     
    Spielhaug, Gullars, rgn and 5 others like this.
  8. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Noen flighter går det å endre på nett, mens andre dukker ikke de samme flightene opp. Ordner de dette på telefon?
     
  9. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,408
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte inn tidligere idag for å prøve å få ny pris på Osl-Bgo. Traff en svenske og fikk klar beskjed om at det ikke var mulig for ham å trekke nye poeng for å få rabatten. Eneste som var mulig å kansellere og booke nytt. Meeeen med FP ville det heller ikke fungere, stemmer dette? Blir sliten av å ikke kunne stole på informasjon til sas kundeservice
     
  10. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer helt klart ikke, du må nok bare møte på rett person (ref mitt innlegg over).
    Det er meget irriterende å måtte ringe inn 100 gang for å få fikset en enkel ting, men bare fortsett å ring til du treffer på noen som fikser det.
     
    mrt liker dette
  11. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Digg. 30 000 poeng spart. Dansk kundeservice er alltid behjelpelige
     
  12. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,563
    Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Bare for å dele mine erfaringer:

    Jeg hadde også to eksisterende bookinger i SAS Business Bonus til 60 000 poeng. Jeg gikk inn i Mine Bestillinger og klikket på endre bestilling der. Så valgte jeg akkurat flyvningen som jeg allerede hadde der (det var heller ikke noe annet ledig denne dagen - bildet er fra en annen booking, kun til illustrasjon, men det sa likt ut):

    upload_2022-10-12_14-21-21.png

    Da dukker det opp riktig sluttsum for t/r inkludert FP4 og 30% rabatt:

    upload_2022-10-12_14-22-2.png

    For disse to bookinger måte jeg også betale et lite mellomleg i skatter og avgifter. Etter jeg betalte, kom det en feilmelding om at betalingen feilet og at jeg måte ringe pga av et teknisk problem med billetten?

    Likevel ble poengene trukket på nytt og jeg har spart 18 000 poeng per billett og slapp å ringe til SAS (der man i verste tilfelle møter noe som verken har lyst eller evne til å hjelpe).

    upload_2022-10-12_14-28-27.png

    Et par timer senere dukket det også opp en ny "Electronic Ticket Itinerary and Receipt". Her er det spesifisert at jeg skal ha betalt nye skatter og avgifter:

    upload_2022-10-12_14-29-55.png

    Interessant nok har disse ikke dukket opp på kredittkortet ennå. Normalt sett får jeg umiddelbart en push melding i SAS Mastercard appen, men jeg regner nå med at det er i orden?

    Senere i dag kom det en melding om "Schedule Change" for begge disse bookinger, men når jeg logger meg inn er alt i orden. Dårlig brukeropplevelse egentlig, men jeg tror at resultatet ble bra.

    upload_2022-10-12_14-39-5.png

    Jeg har også lagt merke til at man må ha disse 42 000 poeng på kontoen. Ellers så går det ikke å endre billetten (selv om man egentlig får 60 000 tilbake etterpå), så jeg måte kansellere noe annet først for å ha nok poeng.

    I hvert fall tusen takk til forumet for tipset angående poengrabatten og mulighet å få poengene trukket på nytt. Her har jeg spart ordentlig mye poeng.
     
    Last edited: 12. okt 2022
  13. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,318
    Likes mottatt:
    1,317
    Bonuspoeng:
    113

    hmmm..... det høres ut som samme svensken som på diamond mailen:

    Bra att höra från dig.
    Vi kan inte erbjuda att applicera rabatter och erbjudanden på en resa på efterhand, utan att förändra resan.
    Bokar du om denna resa under kampanjperioden kan vi dock dra om poängen så att du får ta del av rabatten.
    Har du fler frågor är du välkommen åter.



    ...booke om reisen tar jeg jo ikke sjansen på - det er ikke så mange ledige biz tur /retur reiser.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,322
    Likes mottatt:
    37,041
    Bonuspoeng:
    293
    Får feilmelding på ombooking av reisene på nett, selv om det er ledige flights samme dag.

    På telefon og chat får jeg avslag. Tipper det er kommet opp som tema på kontoret nå og at det blir gitt avslag på omkalkulering.
     
  15. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    766
    Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilken mail sendte du til? Jeg får ikke svar fra diamantmailen engang..

    Tror de skal passe seg litt med å drive forskjellsbehandling også, blir mye misfornøyde kunder av sånt
     
  16. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,318
    Likes mottatt:
    1,317
    Bonuspoeng:
    113
    ...jeg bruker diamond.dk mailen. Fikk svar dagen etter .....men det er ikke alltid det er sånn.
     
  17. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    766
    Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Virker som noen har strammet inn på noen regler her ja.. Samtlige agenter på både mail, telefon og chat sier nå at rabatten kun gies på NYE bookinger. Prøver meg på å sende en ny mail til diamantmailen og be de revurdere forskjellsbehandlings-politikken sin :) Litt småirriterende at alle som ringte inn de x første timene liksom skulle få lov men ikke alle oss andre..
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,394
    Likes mottatt:
    6,637
    Bonuspoeng:
    183
    Skal vi virkelig lage bråk om at enkelte på kundeservice har gitt for god service?

    https://www.flyertalk.com/forum/mil...mistake-fares-i-pledge-not-call-airlines.html
     
    dahlmath, Eddie47, Henrik and 2 others like this.
  19. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    766
    Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Hvem har sagt noe om å lage bråk? Dette her er jo et klassisk eksempel på at noen ikke har definert rammene og vilkårene rundt kampanjen godt nok på forhånd. "God service" her ville være å ikke endre på vilkårene midt i kampanjen men lære av feilene man har gjort og ta de med seg til neste kampanje.

    Det å sende inn en klage på at de har håndtert situasjonen urettferdig er 100% innenfor i mine øyne - det oppfordrer ikke til bråk på noen som helst måte. De har godt av å høre litt kritikk fra sine mest lojale kunder
     
  20. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,132
    Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte kl 13:00 og fikk en ren rekalkulasjon på vår tur til SFO i januar.
    Svenske Maria fikset det, uten noen endringer på billett. Fikk også endret en t/r til enveis uten å betale endringsgebyr.
     
    joskje liker dette

Del denne siden