Finnes det noen triks for å rekalkulere poengprisen på eksisterende reiser uten å avbestille? Når jeg prøver å ‘endre’ på nett så lar den meg ikke velge samme flighter, hjemreise forsvinner om jeg velger utreise og vice versa.
Er det 30% på alle reiser? Når jeg søker BGO-OSL t/r får jeg først opp 3500 poeng, for så å bli byttet til 5000 poeng…
Kort ventetid på telefonen for øyeblikket, det er den tryggeste måten å gjøre det på.. Eventuelt chatten skal også fungere
Hva ba du dem gjøre på telefon? Bare rebooke for deg, og risikere at setet ikke dukker opp igjen? Måtte du betale noe i avgift?
Ba dem trekke poengene på nytt. Det berører ikke reservasjon og billett, så er helt ufarlig. (Og koster heller ikke noe)
Takk for tips! Gjorde nettopp dette. Først prøvde jeg på chat to ganger, fikk begge gangene beskjed om at det ikke var mulig. Så ringte jeg inn og fikk det fikset av Viktoria. Nydelig når man endelig møter på noen som kan jobben sin, bare synd der er så langt mellom hver gang.
Noen flighter går det å endre på nett, mens andre dukker ikke de samme flightene opp. Ordner de dette på telefon?
Ringte inn tidligere idag for å prøve å få ny pris på Osl-Bgo. Traff en svenske og fikk klar beskjed om at det ikke var mulig for ham å trekke nye poeng for å få rabatten. Eneste som var mulig å kansellere og booke nytt. Meeeen med FP ville det heller ikke fungere, stemmer dette? Blir sliten av å ikke kunne stole på informasjon til sas kundeservice
Stemmer helt klart ikke, du må nok bare møte på rett person (ref mitt innlegg over). Det er meget irriterende å måtte ringe inn 100 gang for å få fikset en enkel ting, men bare fortsett å ring til du treffer på noen som fikser det.
Bare for å dele mine erfaringer: Jeg hadde også to eksisterende bookinger i SAS Business Bonus til 60 000 poeng. Jeg gikk inn i Mine Bestillinger og klikket på endre bestilling der. Så valgte jeg akkurat flyvningen som jeg allerede hadde der (det var heller ikke noe annet ledig denne dagen - bildet er fra en annen booking, kun til illustrasjon, men det sa likt ut): Da dukker det opp riktig sluttsum for t/r inkludert FP4 og 30% rabatt: For disse to bookinger måte jeg også betale et lite mellomleg i skatter og avgifter. Etter jeg betalte, kom det en feilmelding om at betalingen feilet og at jeg måte ringe pga av et teknisk problem med billetten? Likevel ble poengene trukket på nytt og jeg har spart 18 000 poeng per billett og slapp å ringe til SAS (der man i verste tilfelle møter noe som verken har lyst eller evne til å hjelpe). Et par timer senere dukket det også opp en ny "Electronic Ticket Itinerary and Receipt". Her er det spesifisert at jeg skal ha betalt nye skatter og avgifter: Interessant nok har disse ikke dukket opp på kredittkortet ennå. Normalt sett får jeg umiddelbart en push melding i SAS Mastercard appen, men jeg regner nå med at det er i orden? Senere i dag kom det en melding om "Schedule Change" for begge disse bookinger, men når jeg logger meg inn er alt i orden. Dårlig brukeropplevelse egentlig, men jeg tror at resultatet ble bra. Jeg har også lagt merke til at man må ha disse 42 000 poeng på kontoen. Ellers så går det ikke å endre billetten (selv om man egentlig får 60 000 tilbake etterpå), så jeg måte kansellere noe annet først for å ha nok poeng. I hvert fall tusen takk til forumet for tipset angående poengrabatten og mulighet å få poengene trukket på nytt. Her har jeg spart ordentlig mye poeng.
hmmm..... det høres ut som samme svensken som på diamond mailen: Bra att höra från dig. Vi kan inte erbjuda att applicera rabatter och erbjudanden på en resa på efterhand, utan att förändra resan. Bokar du om denna resa under kampanjperioden kan vi dock dra om poängen så att du får ta del av rabatten. Har du fler frågor är du välkommen åter. ...booke om reisen tar jeg jo ikke sjansen på - det er ikke så mange ledige biz tur /retur reiser.
Får feilmelding på ombooking av reisene på nett, selv om det er ledige flights samme dag. På telefon og chat får jeg avslag. Tipper det er kommet opp som tema på kontoret nå og at det blir gitt avslag på omkalkulering.
Hvilken mail sendte du til? Jeg får ikke svar fra diamantmailen engang.. Tror de skal passe seg litt med å drive forskjellsbehandling også, blir mye misfornøyde kunder av sånt
Virker som noen har strammet inn på noen regler her ja.. Samtlige agenter på både mail, telefon og chat sier nå at rabatten kun gies på NYE bookinger. Prøver meg på å sende en ny mail til diamantmailen og be de revurdere forskjellsbehandlings-politikken sin Litt småirriterende at alle som ringte inn de x første timene liksom skulle få lov men ikke alle oss andre..
Skal vi virkelig lage bråk om at enkelte på kundeservice har gitt for god service? https://www.flyertalk.com/forum/mil...mistake-fares-i-pledge-not-call-airlines.html
Hvem har sagt noe om å lage bråk? Dette her er jo et klassisk eksempel på at noen ikke har definert rammene og vilkårene rundt kampanjen godt nok på forhånd. "God service" her ville være å ikke endre på vilkårene midt i kampanjen men lære av feilene man har gjort og ta de med seg til neste kampanje. Det å sende inn en klage på at de har håndtert situasjonen urettferdig er 100% innenfor i mine øyne - det oppfordrer ikke til bråk på noen som helst måte. De har godt av å høre litt kritikk fra sine mest lojale kunder
Ringte kl 13:00 og fikk en ren rekalkulasjon på vår tur til SFO i januar. Svenske Maria fikset det, uten noen endringer på billett. Fikk også endret en t/r til enveis uten å betale endringsgebyr.