De har vel codeshare med Singapore Airlines ut av København dit. Det er nok det nærmeste de kommer. Mange år siden den ruta (som gikk via Bangkok) ble lagt ned.
Det gjorde det i juni og mai, og sikkert før det også. Jeg har ikke engasjert meg spesielt i hvorfor, men noen hevder det er i sammenheng med det utvidede samarbeidet med SQ. Jeg ville ikke lagt alt for mye i det ihvertfall. http://mags.datagraf.dk/dgmags/12/html5/ http://mags.datagraf.dk/dgmags/11/html5/
Jeg søkte for morroskyld på sas.no opp OSL-BKK i februar 2015 og fikk opp fly med SAS ut..... Da jeg gikk videre fikk jeg feilmelding. Skal bli spennende når de lanserer de nye rutene
Er det noen her inne som har noen som helst tro på at SAS kommer tilbake til Bangkok eller Singapore i de nærmeste årene? Likte veldig godt SAS til Bangkok jeg og skulle gjerne se dem tilbake!
Jeg tror Singapore er en reell mulighet, men det er relativt langt og bør opereres med A340 og ikke A330, med mindre man legger inn mellomlanding til BKK som før - noe som jeg ikke tror alt for mye på. Gjetteleken på nye ruter OSL-ORD, OSL-SIN, CPH-DEL, CPH-ICN, CPH-CAN el HKG, OSL/ARN-IAD, ARN-Japan el Kina. Jeg ser ikke store grunner til at SAS vil tilbake på BKK, det er riktignok litt prestisje sidne det er en tradisjonell rute, men det er fornuftigere steder å sette inn materiell på.
Får vi kanskje se noen fifth freedom-ruter med SAS fremover? Det er mange slike ruter i Asia, ref. denne tråden. Med den nye SAS-kabinen vil de kunne utkonkurrere LH, MS og ET mellom Bangkok og Kuala Lumpur. Gitt at disse 3 selskapene er *A vil det kanskje være uaktuelt, men hva med OSL/CPH/ARN - Kuala Lumpur - Manila?
Ulempen med dette er yield i forhold til utnyttelse av flymaskin, du binder en maskin for svært lenge og med daglige ruter så må du nesten ha to bare for denne ruten.
Siste ryktene jeg har hørt er HKG, MIA, SIN og ORD. Mest sannsynlig ut av CPH og ARN, med mulighet for MIA/ORD ut av Oslo.
Jeg tror at dersom Singapore kommer som ny rute, blir det Singapore som opererer fra Stockholm i samarbeid med SAS.
Det er vel ikke en umulighet, men ryktene sier at SAS skal fly den selv enten fra ARN eller CPH. Når det er sagt hadde vel ARN vært en flott 777-200ER destinasjon, når 350en kommer inn å erstatter de på andre flyvninger.