.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av SASlovah4evah, 24. juli 2014.

  1. .
     
    Last edited by a moderator: 16. juli 2018
  2. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke flytype, men kun selskap som opererer denne flytypen. Ofte, f.eks i Asia har det vel "loose face" ved å lande i ekstremt vær. Antar at Flybe i Finland ikke hører med i den klassen. På den andre siden er at jeg ved flere tilfelle i Filippinene har trøstet meg ved at et suspekt selskap fløy Dash 7 som i motsetning til jet vil få en bløt landing i en risåker.:rolleyes:
     
  3. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med Reidar. Unngår ikke spesifikke flytyper, men heller flyselskap med frynsete rykte og da spesielt i Sør-øst Asia. Du ser ikke meg hoppe ombord i et Orient Thai fly feks. ATR som tas opp er et meget trygt og godt fly, så lenge selskapet som flyr det er seriøst.
     
  4. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Akkurat på CNN , tvil om landingen i Taiwan skulle ha blitt foretatt...
     
    SASDC8 liker dette
  5. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Og blir ikke å slutte å fly MD fordi Swiftair (Air Algerie) mangler en MD83 over Sahara. Det som sagt tidligere en del selskaper jeg ikke vil fly med, men ingen flytyper.
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde nok vært litt småskeptisk til Tupolever og Iluysin (rett stavet?) og så har jeg null planer om å fly den nye Kinesiske kjærra med det første. Ellers skal jeg innrømme at jeg heller ikke nødvendigvis mååååå være den første til å fly en helt ny flytype. Batteriene til 787 kan godt begynne å brenne uten meg ombord, og A380 motorene var det helt ok at eksploderte med meg på bakken.

    Ellers er jeg enig meg de andre. Lokale carriers i Asia (India og Indonesia spesielt) pluss Afrika er rimelig no-go for min del
     

Del denne siden