Noe av det herligste som var når jeg jobbet med chartere, var å komme ut på rampen tidlig om morgenen, før annen trafikk hadde begynt å røre på seg og før crewet møtte opp. Siden vi ofte opererte fra såkalte FBO-terminaler (GA), kunne det være stille og rolig og kun et lett hint av 'flyduft' (fuel) hengende i luften, nesten som en diskret parfyme på på en elegant dame. Noe som er lett overførbart til en 757. Flyselskap har ikke i noen særlig spesifikke lukter - unntatt Aeroflot, som selv du lukter inne i terminalen på utsiden av jetbroa. Overførbart til kvinnfolk, blir det vel mest som en vulgær og bråkete russisk turistdame.
Ahhhhh.....lukten av Jet A1 på tarmac en sommerdag i Tromsø. Lett vind og fulle stands, klikkene fra fan-bladene som roterer, lydene av elektriske trekkere frem og tilbake,banningen fra stuerne som forsøker å stable 110 uhåndterlige bags i 3'a på en -300..... Good times