.

Tråd i 'Reisemål' startet av SASlovah4evah, 11. nov 2014.

  1. .
     
    Last edited by a moderator: 16. juli 2018
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Paradise showdown! Jeg har selv lurt på hvilke av disse paradis-destinasjonene som er "best". Håper noen her kan kaste lys over problemstillingen. Kanskje vi må starte en poll :)
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om man ikke drar dit for bading/soling, ville jeg kanskje tatt det som et stopp på en lengre rundtur i Asia som innvolverer hvertfall Singapore og kanskje Bangkok?
     
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Seychellene anbefales på det sterkeste. Skikkelig følelse av å være på et sted fjernt fra resten av verden. Jeg bodde på Praslin med dagsturer til La Digue. Villa på stranden og vakker natur. Island feeling deluxe.
    Morsom historie; Satte fra meg leiebilen på kaia da jeg tok ferja til La Digue. Tok ferja tilbake litt tidligere enn hva som er vanlig for en turist og på kaia var bilen borte. Det viste seg at leiebilfirmaet hadde bare lånt den i noen timer siden jeg ikke skulle bruke den.
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du ikke kan svømme og ikke er interessert i å finne roen, kan du eliminere Maldivene. Hovedøya har en del uinteressante aktiviteter å by på, ingenting som er interessant.

    Har ikke besøkt Seychellene eller Mauritius, men etter det jeg har hørt er det mest daffing, snorkling eller dykking som er hovedpoengene der også

    Så slik jeg leser det, tror jeg du bare skal hoppe over alle disse reisemålene
     
  6. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Hva med Filippinene ? Litt øyhopping her og et opphold i Manila .
     
  7. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Joda, men det skal ikke så mye til :D
    Skulle jeg finne på å dra på en holme uti vannet der hadde nok jeg valgt Zanzibar
     
  8. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Det spørs hvem du drar med. Park Hyatt Maldivene har guidede snorklingturer med perfekte bodytighte flytevester. Funker utmerket og anbefales på det varmeste for ikke svømmedyktige. Du skal ha ekstremt vannskrekk for å ikke få det til, og jeg er rimelig sikker på at du ville digget det. Jeg kan gi utfyllende tips per telefon. Med 3-4 dager dit gir lite mening med innenlands transfer osv.
     
  10. Travelmate

    Travelmate Guest

    Akkurat tilbake fra min tredje tur til Seychelene oh det er den mest varierte og spennende plassen sv det du nevner. Kjenner flere som har vært på Maldivene, som er perfekt for klineferie og strandliv med kjæresten. Mauritius er i mine øyne en avskogd sukkerplantasje med alt for mange turister men med noen hederlige unntak og fine hoteller. Var innom der for noen år siden på vei til Madagaskar, og kommer ikke til å reise tilbake til Mauritius.
    Seychellene er utrolig vakkert, og på vestkysten av Mahe er det flere lekre hoteller og lekre strender som du vil ha nesten for deg selv. Hold deg unna bukten i nordvest, den er alt for utbygd.
    På Praslin er det lett å komme seg unna turiststrømmene, og vi valgte Coce de Mer hotellet denne gang. Ligger øde til, men vil du ut er det bare å leie bil eller hive deg på bussen. La Digue er fantastisk deilig, og øye utforskes best til fots eller med sykkel. Nydelig små strender her og der og få folk, spesielt etter at alle på dagstur fra Praslin har reist hjem.
    Jeg har ikke vært lengre ute på Seychellene, men det er mange lekre småøyer der. På de største øyene kan du leie hus/leiligheter som er helt greie til gode priser.
    Det går jo direktefly til både Mauritius og Reunion, men dagsturdestknasjoner er det vel ikke :).
    Vil du ha 'sydhavsparadis' i en afrikansk setting er Zanzibar et morsomt alternativ, men sjekk ut hvor mye tidevannet påvirker stranden du skal bo ved. Noen steder er det tørt land på lavvann.
    Den mest spennende øyen i det Indiske Hav er i mine øyne Madagaskar. Unik natur, unikt dyreliv, spennende historie, milevis med fantastiske strender, flotte fell, hyggelige mennesker etc etc. Perfekt for en variert og aktiv ferie om du er klar for å møte den afrikanske hverdagen i alle sine fasetter. Madagaskar krever minst 10 dager, helst minst 14 om du skal få oppleve litt.
    God tur!
     

Del denne siden