.

Tråd i 'Reisemål' startet av SASlovah4evah, 08. febr 2014.

  1. ,
     
    Last edited by a moderator: 16. juli 2018
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Det går fint å kjøre bil i nord Italia, og jeg har da flydd til MUC (bedre biler) og leid bil der og så krysset alpene frem og tilbake, via noen fantasike veier.

    Når det gjelder vulkaner har jeg besøkt Sicilia og Etna. Det var helt konge, da den stort sett hele tiden er (veldig) aktiv :D
     
  3. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har tips til hva en bør få med seg i Milano? Har ca et døgn der om noen uker. Liker å se meg litt rundt. Kanskje se noen fine bygg. Knipse noen bilder. Shopping er ikke så veldig interessant. Skal fly hjem i fra Linate og tenker å finne meg et hotell i nærheten eller med gode transfer-muligheter ut dit. Tips?
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal transitte gjennom Milano Malpensa i slutten av april og lurer på om noen andre har erfaring med denne flyplassen.
    Det sies jo at tollerne i Italia er beintøffe og at har man en fake klokke eller solbrille vanker det bot på 1000 euro. Noen som vet om det er fare for å bli tatt av toll mens man er i transitt? Dvs må man gjennom tollkontroll når man er i transit inn fra BKK og videre til OSL. Er det andre lounger å benytte der en Lufthansen sin biz lounge?

    Alle råd tas i mot med takk!
     
  5. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    I forhold til Milano er det et kjøpesenter like ved Duomo som har en utekafe/-bar på toppen (når du står på plassen foran katedralen så ligger dette til venstre for katedralen). Er været bra så er det en kjekk plass å tilbringe litt tid/leske strupen.
     
  6. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Flyr også til MUC i sommer før vi kjører 14 dager rundt i Italia. Husk å si i fra til leiebilselskapet at du skal til Italia. De leier ikke alle bilene ut om du skal til Italia - dette gjelder de største bilene og jeg tror Mercedes generelt. Ellers er også leiebilprisene mye bedre i Tyskland:)
     
    SASDC8 liker dette
  7. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er tur nr. 2 booket til Italia. Reiser en langhelg til Toscana i oktober - sammen med gode vennersom har en liten bygård i en bitteliten by. Tror vi må ta et glass italiensk eller fjorten i kveld;-)
     
    tommy777 liker dette
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har kun kjørt til/fra Sveits, pass på fotobokser! De har nå også begynt å dukke mer opp i Italia.

    Dette området av Italia har jeg besøkt over 30 ganger, liker det åpenbart godt ;)

    I området du skal, kan jeg anbefale områdene rundt Gardasjøen med Verona. Milano er litt love hate for mange, jeg liker Milano. gøy sted å gå ut i og flere bra restauranter og en rekke interessante ting å ta tak i som Sforza slottet, som i tillegg til å være flott i seg selv, har ett bra sett museum, bl.a. ett egyptisk.

    Pass på at restaurantene i sentrum har begynt med sinnsyke coperto. Savini skulle ha 8 (!!!!!) euro. Yikes.

    Ellers er Lago Maggiore flott.
     
    SASlovah4evah liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Gode nyheter. Isola San Clemente 10 minutter med båt unna Piazza San Marco har akkurat åpnet nyoppusset som St. Regis Venice.

    Har booket to netter der i juli og skal rapportere tilbake. Sjappa skal være konge og det jeg liker best er at du kan besøke Venezia, men bo stille og rolig unna alt kaoset. Det vil med andre ord si at du kan ta den en flaske sjalabais ved bassenget mens turistene myldrer på dagtid og heller stikke inn etter 80% av turistene har forlatt på eftan, evt sende kjerringa inn på dagtid

    Hotellet har gratis shuttle båt som har en ny kai satt opp rett foran Hotel Danieli som ligger rett ved Piazza San Marco Vaporettostopp. Shuttle tar kun 10 minutter og går hele dagen/kvelden.

    Gleder meg å sjekke ut

    http://www.stregisvenice.com/
     
  10. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    En uke til avreise og alt er booket og klart. Fly t/r Munchen, leiebil fra Avis i 14 dager. Første stopp i Italia blir ved Comosjøen, neste natt i Lucca, videre til italias beste B&B like ved Cortona før vi har leid en villa i 7 dager sammen med 8 10 andre venner. På vei tilbake til Munchen skal Verona og Torbole ved Gardsjøen besøkes. Sommerfuglene har inntatt kroppen:)
     
    tommy777 and SASlovah4evah like this.
  11. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Om en drøy måned er det klart for årets 2. Italiareise. Noen dager med gode venner i Toscana. Så starter planleggingen av nevøens konfirmasjonsgave - som jo med disse onklene ble tur til Roma.
     
    PettR liker dette
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    SASlovah4evah liker dette
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser om rundt en uke til Italia, og det er selvsagt meldt store nedbørsmengder der vi hadde tenkt å holde oss, i Bellagio ved Lago di Como. På grunn av værmeldingene, har vi konkludert med at vi skal endre planene. Men så var det bare det å finne ut hvor og når.¨

    Skal være der i overkant av en og en halv uke, og de første fem dagene har vi blitt enige om at vi skal tilbringe nede på Rivieraen i en by vi har vært flere ganger tidligere. Jeg er ikke en stor fan av å dra samme sted så sinnsykt mange ganger (var der sist i fjor) - men strandlivet boende på et familiedrevet italiensk hotell slår jo sjeldent feil. Også er det jo nærmere Frankrike, så kanskje man får overtalt reisefølget til å ta dagsturen til Nice for å se en kamp (fotball-EM for de uinteresserte ;)).

    Men etter dette, er vi litt i villredet på hva vi skal gjøre. Vi vurderer flere byer langs Lago di Como, samt langs Lago Maggiore. Vi har vel sett mest på Stresa (Lago Maggiore), Como (Lago di Como) og Bellagio (Lago di Como) - men det er jo så vanskelig å bestemme seg. Noen her som har noen tips/erfaringer med området? Er åpen for det meste. Hva gjelder pris tenker vi i øvre midtsjikte (ikke over 2000 per natt for et dobbeltrom).
     
  14. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har alltid hatt en soft spot for Brescia, som kan være verdt et par dagers opphold. Et flott kastell og en hyggelig by forøvrig.

    Ellers ville jeg anbefale en tur videre nordover inn i Sør-Tyrol. Her får man det beste av begge verdener: italiensk kaffe og tysk orden, komplett med en fantastisk geografi. Ta for eksempel veien via Meran og videre opp gjennom Passeiertal og over Jaufenpasset og ned igjen til Sterzing, også sørover igjen langs hovedveien. Det er en flott måte å slå ihjel noen dager på. Masse flotte overnattingsmuligheter også.

    Det er også en mulighet å ta veien nordover fra Brescia langs SS237 forbi flotte Lago d'Idro og videre gjennom stadig mer kupert landskap. Det er noen flotte steder oppover der, for eksempel Castel Condino. Man kan alternativt bøye av mot Gardasjøen over Storo, men da havner man fort i turistland. Selv ville jeg kjørt helt opp til Fondo, og så tatt en vurdering på om jeg skulle bøye av mot Bozen eller ta rake veien til Meran.
     
    Edvard liker dette

Del denne siden