Jeg var 99% sikker på at det var i Danmark. Det står en som ligner i Øer utenfor Ebeltoft. Men den stemte ikke med utsikten. Takk for info
Hurra! Grunnet usedvanlig fint vær, ble Internett avglemt. Derfor har det tatt noe tid før jeg har kommet med mitt bidrag til konkurransen (og her må jeg si at folket imponerer stort). Vi går for en variant som er ganske enkel: – Hvilken by ser vi på bildet under? Mozartkuler og lønn i himmelen til den/dem som kjenner igjen de tre mest prominente bygningene som er med i bildet samt fra hvor bildet er tatt. Lykke til!
Bildet er tatt fra Isak katedralen og du ser Vinterpalasset, Neva Elven, Hovedkvarteret til Østersjøflåten, den gamle borgen.
Dæven, du var rask! Og hadde sjølvsagt heilt rett! Mozartkuler i bøtter og spann delast ut! For dei nyfikne er Admiralitetet den nærmaste bygninga med eit gullspir, her er det militærakademi og hovudkvarter for den russiske marinen. Det neste gullspiret lenger bak står på toppen av katedralen som høyrer til Peter-Paul-festningen, altså på den andre sida av Neva-elva. Vinterpalasset er den store bygningsmassen midt i med ein del grønfarge.
Pinjekjernetoget? Skal vi tro google-translate så heter det noe sånt og går med damplokmotiv i Provence syd i Frankrike.
Hmmm, er det det gamle toget som går fra Palma til Sóller? EDIT: Kan nesten selvbekrefte at jeg har rett, etter å ha sett i gjennom videoopptakene fra min egen togtur i 2013 EDIT 2: Screenshot fra egen video lagt til.
Hehe takk. Anbefaler alle å ta den togturen. Det liver opp en ellers boring charterferie Ok, en umulig nøtt kanskje, gitt lite bildeinfo og ingen gjenkjennbare bygninger etc. Hvor i verden (Land er godt nok) har jeg tatt dette bildet? Det er tatt i en dyrepark... Ikke i Europa. Beklager dårlig kvalitet. Er noen år gammelt...