Andre siden av bukta så hadde du vært nærme. Jeg godkjenner den, du er i riktig område. Jeg var på Tony's Reggae Bar på Bang Tao Beach litt utenfor Phuket by, men det er nære nok. Så da er det over til @holmen igjen.
Helt riktig. Visste ikke at flaskene kom sånn til tapperiet, men det gjør de altså. Og, det er jo helt logisk at de ikke frakter masse luft rundt omkring. Det var også ganske artig å se dem lage flasker av de "reagensrørene". Din tur!
Det er helt riktig @Eddie47 De var veldig heldig med været når de var innom 10.aug. Drone bildene ble jo helt fantastiske. Men været på øya kan bli ganske heftig, Bestefar var ganske bekymret under nyttårsorkanen i 1992 når de kraftigste vindkastene ble målt til 62 m/s. Og middelvind var 45 m/s på Ona. Det tilsvarer kat 3 orkan etter amerikansk standard. Jeg var selv på Ona når Dagmar raste rundt husveggen i 2011 og høyest vindkast ble målt til 55,8 m/s, da var det ikke mye søvn å få den natten! Når jeg besøker mine foreldre på Ona, så bor vi i et hus som er bygget i 1953 av min Oldefar.. Etter å ha vært der oppe gjennom årene har jeg lært huset å kjenne. Når det er en vanlig storm står huset i ro, men når vinden blir sterkere så begynner huset å bevege seg. Da begynner sengen å riste, huset knirker og knaker. så søvn kan man lete lenge etter da!
Jeg er rimelig sikker på at det bildet er tatt hjemme i sofaen til @kjeeli i og den tror jeg ikke står på Ona....... Edit: Det kan jo faktisk hende at sofaen står i Oldefar sitt hus på Ona
Det har du helt rett i ! Og da blir spørsmålene: Hvor er bildet tatt? Hjemme hos @kjeeli Hva ser vi på bildet? TVen til @kjeeli Hva ser på bildet på TVen til @kjeeli ? Der ser vi et bilde av 71 grader nord på Ona