En kan nesten se Harankahawa på bildet, på andre siden av vannet. Soooo close. Det er helt riktig. Med reisefølget og diverse lokale kjente var vi på Sri Dalada Maligawa, der du helt riktig ikke kan få se noe som skal være en av Buddha sine 700 tenner. Det er også et av de få bytemplene det er verdt å besøke i landet. I Kandy bør du være når det er Perahera i juli/august. Ellers er det viktig å få med seg en fullmåne parade. Så skal du til landet, sørg for å sjekke når det er fullmåne og finn din lokale parade. Ellers er mitt insidertips at du bor på et av de gamle rommene på Queens Hotell, for litt forfallen sjarme. Drikker te og spiser short eats på verandaen i 2. etasje på Old Empire Hotell, men hopper over rommene. Og vurderer å spise middag på og bo på Helgas Folly. @Thor-Erling : din tur!
Ikke for å være vanskelig (jo, litt..). Jeg tror ikke det bildet er tatt fra Sri Dalada Maligawa. Man kan se en lang, rett gate på motsatt side av vannet, og det Tor jeg er gaten som går opp ved siden av Queens Hotell. Da er du på feil side av vannet..
Så pinlig. Inn i mappen med bilder fra Temple of the tooth har det sneket seg to bilder fra utsiktspunkter på den andre siden av vannet, nemlig sørsiden. Under er et bilde av tempelet jeg trodde jeg besøkte. Så @holmen du var nok nærmeste med Harankahawa Temple.
Rett skal være rett. Men, jeg har ikke noe bilde klart, så @Thor-Erling skal få legge ut et bilde, hvis han har.
Ding Ding! Jeg regnet med det skulle være lett men dette var jo både raskt og veldig presist da :-D. Bildet er for øvrig tatt på lørdag. Er noe magisk med å ha både hele tidligere ferieboligen til Do Pont familien og en hel golfbane for seg selv. Landet her trenger nok at turistene kommer tilbake snart men jeg må si det er ganske behagelig uten de her Din tur!
Jeg tok en sjans, og tenkte dette var på Cuba. Så da Googlet jeg Golf+Cuba, og endte opp i Varadero. Så litt leting i bilder, så fant jeg dette bildet, og tipper at du sto omtrent der: Skal finne et bilde straks!
@Upsaker har nok rett. Er bildet tatt med Duval St gående nedover mot sjøen feks fra La Concha, Crown Plaza?
Kunne vel ikke vært mer riktig. Selv om jeg tror jeg satt når jeg tok bilde. Med en Canchanchara i glasset og en god sigar