Trenger dere et lite hint? Plassen består av "Indre ...", "...vik" og "Ytre ...". Bildet her er tatt på "Ytre ...". Antall prikker korensponderer ikke med lengden på navnet.
Ja, kanskje det. Plassen vi skal fram til ligger altså ca 2 timer utenfor Bodø, som er min hjemby. Bildet er tatt på "Ytre ...". Før man kommer til "Ytre ..." kommer man til en vik (som har et dyrenavn i seg) og før det igjen kommer man til "Indre ...". I viken var det en gang i tiden en skole og i "Indre ..." ligger i dag denne plassens lokalbutikk.
Nei, tror egentlig dette muligens blir litt for vanskelig. Plassen vi skal fram til er Ytre Styrkesnes (lokalt kalt Strøksnes). En plass jeg har mange gode minner fra barndommen. Nå er det førstemann til mølla for neste bilde!
Da benytter jeg sjansen, og ønsker samtidig alle en god 17. mai! Hvor kan dette være? I det minste navnet på området, men aller helst landsbynavnet.
Hehe, det er vel derfor vi ikke ser bilen hans på bildet... Landet er riktig, men du må nok forflytte deg sørover. (Aidensfield er som sikkert mange vet et fiktivt navn, landsbyen serien er lagt til heter Goathland).
Nei, det er nok ikke riktig. For å komme med et lite hint: Området som landsbyen ligger i starter på C og ordet har ni bokstaver.
Cassington ligger ikke så langt unna, men det er en landsby og ikke betegnelsen på området hvor landsbyen på bildet ligger. Tror det behøves litt mer hjelp, mulig oppgaven var vanskelig. Området heter Cotswolds og strekker seg grovt sett fra Stratford-upon-Avon og sørover mot Bath. Navnet på landsbyen består av to ord, det første begynner på Br, det andre på Ca og ligger i den nordre delen av Cotswolds. Det var dagens leksjon om UK.
Er nok like greit å komme med løsningen, landsbyen heter Broad Campden og ligger i Oxfordshire. Og til @KatManDu: Du var inne på noe der. Nabolandsbyen heter Chipping Campden. Da får noen kaste seg utpå og dra konkurransen videre.
I hvilken by ligger dette hotellet? Er nok vrien om noen av dere ikke kjenner dere igjen, men vi kan jo begynne med landet?