Regnet med at det ble alt for lett. Prøvde et bilde fra en annen plass først, men det var for stort til å lastes opp... You're up
Det begynner å nærme seg leggetid på vestkysten, og jeg vil nødig forsinke spillet av den grunn, så det er helt greit om den som gjetter rett bekrefter sitt eget svar mens jeg er borte. Svaret kan lett bekreftes ved å Google: "<bynavn> Scott" Med riktig navn på byen vil strukturen som kan sees på bildet mitt dukke opp med en gang, og da er det bare å legge ut et nytt bilde. Jeg forventet forøvrig ikke at denne skulle bli så vanskelig som den ser ut til å være. Strukturen som kan sees på bildet er lett i topp-tre listen over gjenkjennelige bygg i denne byen. Det er en velkjent by som også, etter min mening, er den fineste byen i verden (i hvert fall av de jeg har besøkt).
Not so fast... jeg er enda oppe, primært for å stoppe ugang av denne typen. ;-) Og jeg står fortsatt ved at byen i bildet er den fineste i verden. Men det kan kanskje ha noe med at det tross alt var studiestedet, og at det nok et lett å forelske seg i et studiested. Og da kan jeg jo ikke klandre alt for hardt andre som, om jeg skulle gjette, kanskje hadde Trondheim som studiested.
Jeg var i Edinburgh for et par år siden og kan ikke si jeg la spesielt merke til den karusellen! Da er det opp til deg, @Origo!
Tips1: Den første jernbanelinjen på det europeiske kontinent gikk fra denne byen Tips2: Har et fotballag som vant Cupvinnercupen på 80-tallet
Karusellen var et bevisst sidespor. Den er der fra slutten av November til begynnelsen av Januar hvert år, som del av julemarkedet. Men The Scott Monument er ikke å ta feil av! (Dagens trivia: monumentet var egentlig en lys farge da den ble bygget, men den helt enorme forurensningen i Edinburgh fra brenning av kull før i tiden gjorde at den etterhvert ble... kullsvart.)
Vi er i nærheten og skal til et land som er mer glad i øl enn vin... Byen (ca 84k innbyggere) har også et bryggeri som blant annet lager et Whisky infusert øl.
Bingo! Martin`s Peterhof i Mechelen. Spektakulært. Morsomt å bo på noe annet enn standardiserte kjedehotell. Den første jernbanelinjen gikk mellom Mechelen og Brussel @Are kjør på med neste quiz
Da skrur vi opp vanskelighetsgraden litt (kanskje?) Hint kommer i løpet av 24 timer om det blir nødvendig