Helt utenfor konkurransen. Det ser ut som området mellom togstasjonen og gamlebyen i Samara i gamle MorRussland.
Junior på bildet speider rett Øst. Apropos Pooh; nedenfor skogen (ved vannet) finner vi en by med spesiell geografisk status.
Jeg tipper dette er et sted Are har lyst til å besøke, men han må nok ta noen flight legs fra OSL for å komme fram, samt justere klokken.
Flyplassen (som også har en unik geografisk status) har hatt besøk av Air France Concorde to ganger. Navnet på flyplassen har pussig nok en forbindelse til Storbritannia. Rullebanen ligger teknisk sett under 5 km fra landegrensen til naboen, som vi kan se bak til høyre på bildet. Om du ankommer landeveien fra hovedstaden, må du ta en kort fergetur.
Da skal vi vel til Staten Alaska og byen Juneau som er hovedstaden der. Videre må jeg google detaljene om flyplassen hvis du vil ha mere info
Jeg var bittelitt fristet til å si Lago Titicaca på grensen mellom Peru og Bolivia, og det stemte også godt med behovet for en fergetur fra La Paz hvis man skal ut mot Copacabana, eventuelt over grensen til Peru og opp på fjellet Khapia. Men, jeg får det overhodet ikke til å stemme med såpass mye snø og naturen generelt. Etter litt knoting mer i Google Maps får jeg det ikke til å stemme med noen flyplasser heller. At frOde ser østover klinger heller ikke helt riktig, så tilbake til Google Maps, tenker jeg.