Egenkunnskap som blir bekrefta av oppslagsverk er helt innafor Ja, mange fine minner fra min førjulstur til Syria i 2007. Gamlebyen i Damaskus var nydelig, vannhjulene i Hama var spesielle og besøket til syrisk side av Golanhøydene var interessant. Måtte det snart bli rolig!
Sverige er riktig land. Byen er kjent bl.á. for det som vises på bildet (ikke kirken), men har også en bedrift med en viss relevans for dette forumet...
Riktig. Bildet viser deler av sluseverket mellom Vänern og Göta elv. Bedriften jeg refererte til var Volvo Aerospace. Din tur!
Et forslag som muligens er heeeeelt på jordet, men det er ikke Cuba? Mener at det øverste bildet der ser veldig ut som et bilde jeg husker å ha sett før i et Cuba ferie-album. Aner ikke by, men uten å ha noe bedre forslag får jeg si Havana.
Riktig, det står vel ikke direkte Nashville?? Det fra The Stage on Broadway i Nashville, en av mange musikkbuler
Ligner aller mest på et av de gamle husene som ligger i innseilingen til Skippergada ved Stokken i Randesund, Kristiansand. Ellers gikk tankene til Ny-Hellesund i Søgne, evt. Gamle Hellesund eller Ulvøysund i Lillesand