Gah, dette vet jeg veldig nesten. Som andre bildet i denne tråden er dette noe jeg kjenner igjen fra en prosjektdag eller noe sånt fra barneskolen. Jeg mener dette var en lege som gjorde en del imponerende ting, kanskje spesielt for barn. Bakhodet mitt roper "Polen", så jeg tipper Warszawa.
Pepeu slo meg før jeg fikk kommet meg hjem og Googlet, men i tilfelle noen er interessert: http://www.yivoencyclopedia.org/article.aspx/Szabad_Tsemah En relativt interessant fyr.
Forsøkt å legge inn et lite "filter" for å forhindre direkte Google-søk, så da må man ihvertfall legge litt innsats inn om man skal "jukse"
Jepp. Flott skulptur, må bortom og hilse på, når jeg er i byen. Til de som ikke har vært der; Vilnius er verd et besøk.
Jeg tok utfordringen for utfordringens skyld og "jukset" meg frem til svaret, men siden jeg så til de grader ikke hadde peiling, og denne tråden blir litt for lett om man begynner å Google bildene, skal jeg ihvertfall gi noen frem til i morgen tidlig på å løse dette på den "vanlige" måten.
Det er ikke alltid like lett å finne svaret, selv med Google. Har brukt noen timer på det, i det siste...