Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

  1. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    881
    Likes mottatt:
    4,029
    Bonuspoeng:
    93
    "Driftsmelding 15.06.2021

    Koblingsfeil siden 25.mai - endelig et estimat

    Amex estimerer at det ikke skal gå mer enn maks en måned fra koblingen gikk ned. Normalt bruker de fire måneder, men alle i Amex prioriterer denne saken. Mao. maks 10 dager fra i dag til våre brukere kan ta i bruk Amex igjen."
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,456
    Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Venter på at BillKill virker med American Express igjen..;)

    upload_2021-6-15_21-11-28.png
     
    TommyL, drsyk, OyvindN and 9 others like this.
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,350
    Likes mottatt:
    18,141
    Bonuspoeng:
    293

    Ehhhh??? Hva er det de estimere? Hva skal ikke gå mer enn maks 1 måned? Maks en måned i/til/fra hva?

    Og i neste setning så er det maks 10 dager.

    Jaja, sånn går jo dagan da ….
     
    TommyL and drsyk like this.
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,384
    Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Og alle i amex prioriterer saken. Alle 63700 av dem o_O
     
    TommyL and jgroneng like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,957
    Likes mottatt:
    65,284
    Bonuspoeng:
    293
    En måned fra koblingen gikk ned til den skal være oppe igjen. Altså 10 dager fra i dag. Til og med jeg skjønte det..
     
    tobeornot999, Grooo, drsyk and 3 others like this.
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,350
    Likes mottatt:
    18,141
    Bonuspoeng:
    293
    Bra vi har noen smart-ass’er som skjønner alt.
     
    drsyk liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,957
    Likes mottatt:
    65,284
    Bonuspoeng:
    293
    Bare hyggelig å kunne hjelpe til med noe som var vanskelig for deg.
     
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,350
    Likes mottatt:
    18,141
    Bonuspoeng:
    293
    Ok.
     
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    2,064
    Likes mottatt:
    2,437
    Bonuspoeng:
    113
    "Normalt bruker de fire måneder," - da kom jo progress bar for CT tilbake raskt :rolleyes:
     
    drsyk, Sunnfjordingen and holmen like this.
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,854
    Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet jeg har vært negativ til om BillKill i det hele tatt klarer å løse dette med Amex-betaling. Jeg håper jeg tar feil, men jeg tror ikke det blir noe av. Nok om det!

    Det jeg reagerer på er hvor dårlig formulert den offisielle kommunikasjonen fra BillKill ang. saken er.

    Ta f.eks. dette sitatet:
    "Normalt bruker de fire måneder": Dette høres ut som noe en ansatt i Amex har sagt på sleiv til en hos BillKill for på en utrolig krøkete måte å si at de regner med å bruke mindre tid enn "normalt", eller noe sånt..
    "Alle i Amex prioriterer denne saken": Igjen, dette høres ut som en kommentar tatt helt ut av sammenheng. Selvfølgelig jobber ikke alle i Amex med å løse dette.
    "Mao. maks 10 dager fra i dag til våre brukere kan ta i bruk Amex igjen":
    Hvorfor love noe slikt hvis de ikke kan være 100% sikker på at det stemmer. Jeg kjenner ikke til noen ting ang. verken Amex eller BillKill men at de på nåværende tidspunkt kan love at alt er OK om max. 10 dager, det tror jeg ingenting på. Jeg legger meg langflat hvis jeg tar feil..

    Bottom line: Jeg tror BillKill har mye å hente på profesjonalitet i sin kommunikasjon.
     
    Henrik, TommyL, teet and 6 others like this.
  11. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er helt enig. Jeg skrev en e-post til BillKill 01.06 med noen spørsmål. I tillegg skrev jeg dette:
    "Jeg forstår at dere gjør det dere kan, og at det kan oppstå problemer når man forsøker noe nytt. Dere skriver at dere har testet utførlig. Dere har sikkert også regresjonstestet osv.

    Jeg ser imidlertid at enkelte representanter fra BillKill er ute på Facebook og Insideflyer.no. I alle fall på Facebook kan dere fremstå defensive og nesten litt aggressive i kommentarfeltene. Det oppleves som at dere ikke vil at personer skal kritisere BillKill, fordi dere opplever kritikken som urettferdig. Og at man går inn i krangler med enkeltpersoner. Jeg tenker dere gjør dere selv en tjeneste ved å gå en ekstra runde i kommunikasjonen ut."

    Svaret jeg fikk var for så vidt ryddig, men ser de fortsatt har litt å gå på...
     
    Travellingalf liker dette
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,854
    Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er mitt inntrykk også, dessverre ..
    Edit: men jeg sier som en gammel kollega: "Kommunikasjon er ikke for amatører.."
     
    Eddie47 liker dette
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Mens vi venter på løsninger:
     
    TommyL, Mg15, holmen and 1 other person like this.
  14. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Helt enig i dårlig kommunikasjon fra selskapet, sendte en del eposter frem og tilbake da penger var trukket fra Amex men ikke kommet inn hos Sas mc. Følgende sitat er tatt ut av en litt lenger epost:

    "Det er kommunisert hele tiden om problemet og vi har anbefalt underveis om å betale i nettbanken eller med Visa og Mastercard i stedet dersom noe haster. Bruker i Bill Kill har alltid et fritt valg."

    Dette var 01.06, ti dager etter forfallsdato til Sas mc og sikkert 20-25 dager etter jeg la fakturaen til betaling i BillKill. Satt med en følelse av at dette var min feil fordi jeg hadde valgt å betale en faktura med Amex...
     
  15. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    691
    Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Noen fått restskatt-fakturaen i nettbanken?
    Opprettet efaktura men ikke gått den ennå. Vil betale med killbill.
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,456
    Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Javisst, men kan ikke betale med amex enda
     
  17. mobie

    mobie Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har også registrert meg for efaktura for lenge siden, men har ikke mottatt den i nettbanken. Vet ikke om den vil bli sendt ut nærmere forfall eller hva.
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,854
    Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    5 dager igjen …
     
  19. PewPew

    PewPew Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Vurderer å fikse meg Amex premium om det fungerer med billkill for å betale eFaktura. Noen som vet om dette fungerer nå?
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,371
    Likes mottatt:
    37,239
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk posten over din?


    I følge BillKill skal muligheten gjennoppstå denne uken. Så får tiden vise hva som skjer.
     

Del denne siden