Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,133
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske mange har allerede sluttet å bruke BillKill, ufrivillig.

2. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,164
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmålet er om alle de som klager nå og sier de ikke vil bruke det lenger likevel kommer til å bruke det når evt problemene er fikset. Jeg tipper ja:p

FlyerOslo, Storbaba and watchaddicted like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,284
    Bonuspoeng:
    293
    Empiri viser at det stemmer ja. :cool:

Uten å nevne navn, så er det noen som ca 17 ganger har bedyret at hen skal slutte med Eurobonus hver gang det kommer en endring. Det har ikke skjedd så langt. :rolleyes:

milehigh, FlyerOslo, Tore and 13 others like this.
  4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    De fleste som har klaget har vel hatt penger sittende fast i systemet hos Billkill og da er det helt fair å klage. Resten har vel mer humret over en ganske merkelig rekke av statusoppdateringer. Rart det ikke har dukket opp en Comical Ali-meme her allerede egentlig o_O

Jeanette, indahla, TOSflyer and 2 others like this.
  5. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    5elgom.jpg

TommyL, markus, Kaffen and 19 others like this.
  6. kobegwapo

kobegwapo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Det er allerede betalt og billkill er ikke villige å gi pengene tilbake....

7. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Det går på ræva dette antagelig. Den opprinnelige fristen er overskredet. Det er fremdeles problemer. Nå er begrunnelsen at den ansatte i american axpress er syk. I tillegg har de finanstilsynet på nakken så konsesjonen henger i en tynn tråd virker det som.

Fra finanswatch.no:
    https://finanswatch.no/nyheter/fintech/article13067690.ece

Publisert: 18.06.21 kl. 07:34
    – Jeg kan ikke si noe annet enn at det var veldig deilig å få det formelt. Når du har ventet i to måneder begynner du å overtenke, og lure om noe likevel er feil, sier Bill Kill-gründer Sonni Christine Jakobsen til Shifter.

Finanstilsynet varslet om tilbakekalling av konsesjonen som betalingsforetak den 11. mars i år. Shifter skriver at bakgrunnen for dette var informasjon fra tidligere styremedlemmer i selskapet og at tilsynet sendte brevet grunnet tre forhold; kapitalsituasjonen, manglende styre og antihvitvaskingsarbeidet.

Finanstilsynet har nå konkludert med at det varslede vedtaket om tilbakekall ikke vil bli fattet så lenge foretaket imøtekommer angitte krav, skriver Shifter.

Fra billkill:
    https://www.billkill.no/

Master Bill Kill - Launched 06. May 2021, Only for Norwegians

Driftsmelding 24.06.2021

Koblingsfeil siden 25.mai - endelig et estimat

Amex informerer Bill Kill-brukere om at nøkkelperson i saken har vært syk denne uken og de fikk dermed ikke åpnet koblingen som planlagt denne uken. Vi vil få en ny oppdatering når vedkommende er tilbake på mandag. Vi ber Bill Kill'ere holde ut litt til, og ønsker alle en riktig god helg når den kommer.

Vi har allerede utvidet Master Bill Kill abonnementet med en ekstra gratis måned for de som har tegnet MBK abonnement før den 28.mai slik at dere ikke taper på noe under ventetiden. Sjekk gjerne i appen. De som har tegnet etter den 28.mai kan enten få refusjon eller en ekstra gratis måned dersom det går mer enn 14 dager fra tegning til bruk.

Vi anbefaler at nye brukere avventer med tegning av Master Bill Kill til koblingen er løst.

**Mastercard og Visa er ikke berørt av koblingsfeilen med Amex, og kan benyttes i mellomtiden dersom noe haster.

Last edited: 27. juni 2021
  8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,437
    Bonuspoeng:
    113
    Begynner å bli lei av alle med dommedagsprofetier her. Greit å være å misfornøyd med en (rimelig) tjeneste en har kjøpt. Men la de prøve å bevise sin leveringsdyktighet. At Amex er en katastrofe på det meste er en kjensgjerning (hadde de ikke hatt et så bonusvennlig program hadde ingen av oss hatt noe kort der), så jeg har forståelse for at Billkill er skadelidende.

(Og som det fremgår ovenfor så mister de jo IKKE konsesjonen..)

Vent å se. Enten går dette helt greit til slutt, eller så går det galt... Men den tid, den sorg. Vent til vi har svaret!

PS: Har noen lyst å sutre eller hamre løs på tastaturet finnes det vel mange "bedre" steder på nettet å "ta det ut" enn på forumet vårt :p

9. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg sutrer ikke men vurderer bare dette fra mitt ståsted. Det har hvert stadige forsinkelser og utsettelser. Den siste uttalelsen her fra selskapet om at det er èn enkelt ansatt i amex systemet, som er meget stort. Som da skal være gud og den eneste som kan fikse dette "problemet". Ja, den er jeg meget tvilende til. Når de for relativt kort tid siden sa "Hele it-avdelingen i amex jobbet med dette problemet". Hvordan henger dette i hop? Dette tilter kanskje i retning av at det er et bill-kill problem og ikke amex?

Tror noen av dere at norgesgruppen hadde godtatt en teknisk shutdown av amex i flere måneder (eller amex selv)? Jeg tror svaret på det er aldri i verden fra begge parter.
    Det hadde blitt rettet raskt.

Jeg vet ingenting og er ikke innenfor.

Du har helt rett enten går det bra eller i dass. Jeg håper dette ordner seg til slutt.
    Forøvrig henviser jeg bare til offentlig informasjon og har vist til kilder på sitatene mine.

Kommentar til amex er katastrofe: Dette er jeg ikke enig i. Har hatt kortet siden de selv lanserte sine egne i 2018 og har hvert meget fornøyd. Servicen har hvert stort sett upåklagelig. Det eneste som har irritert meg er CT-telleren men den er nå oppe igjen.
    Men det å begynne å diskutere amex isolert her vil være en avsporing av tråden og jeg ønsker ikke bidra til det.

Det må være lov å diskutere saken, hva ellers skal man ha et forum for.

Last edited: 28. juni 2021
  10. kjeid

kjeid Once you go C...

Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    Vurderer situasjonen litt annerledes
    • BillKill kommer med detaljrik informasjon som >99% sikkert blir formidlet til de fra Amex.
    • <1% mulighet for at dette bare er unnskyldninger. Da ville i så fall ansvarlig i BillKill vært en svært lite gjennomtenkt løgner. Oppdateringene ligger like åpne for ansatte i Amex som for oss. Lite sannsynlig at dette er usanne unnskyldninger fra BillKill?
    • Det hadde vært større sannsynlighet for at disse unnskyldningene var usanne fra Amex’ side, og at transaksjoner er stoppet på grunn av noe mer/annet enn tekniske utfordringer.
    • Liker generelt når mine «motparter» forteller meg hvorfor prosesser forsinkes, hvilket ledd som er ansvarlig, samt estimert tid til mål. Tom velformulert tåkeprat fra en kommunikasjonsekspert liker jeg mindre.
    • At Finanstilsynet ikke tok konsesjonen, men lot de beholde den mot at de overholdt nye krav er da bare positivt? Tyder på at «bruddene» ikke var alvorlige, og at tilsynet mener det er forsvarlig at driften opprettholdes?

Last edited: 28. juni 2021
  11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,822
    Bonuspoeng:
    183
    Eg trur nok AmEx hadde gitt Norgesgruppen mykje høgare prioritet enn BillKill, men AmEx er uansett kjent for å vere svake på IT. Dårlig app, feil info på nettside, problem med tapping, nedetida for CT-teljaren, ingen epostadresse/chat for kundeservice etc. Ein forventar betre av store globale finanskonsern. Til og med min lokale sparebank leverer langt over dette på IT-sida.

Elles fungerer korta stort sett som dei skal.

Det kan godt hende BillKill har vore for optimistiske og ukritiske når dei har vidareformidla info frå AmEx, for eg tvilar på dei har prioritert dette med samtlige IT-tilsette. Skjønt det kan vel hende dei har mange årsverka på IT i Norge og kanskje har ein tilsett dei er veldig avhengige av.

kjeid, solheim, Eddie47 and 2 others like this.
  12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Så venter vi fortsatt da..

Unnskyld til alle som abonnerer på denne tråden og får varsel.

Oppirumpadi liker dette
  13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    No news is good news, eller …?

14. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    De er jo selv veldig bestemt på at dette er en enkel feil som blir rettet opp snarest mulig av amex. Så får vi se :)

15. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen konkrete nyheter for øyeblikket annet enn at det jobbes med saken. Vi håper på løsning snarest.

Dersom det strekker seg over lengre tid vil vi utvide abonnementet deres med enda en måned for å kompensere for nedetiden.

Til dere som vurderer å oppgradere til Master anbefaler vi å vente til problemene er løst før dere tegner abonnement.

Visa og Mastercard funker som før. Det er kun Amex som har problemer.

Eddie47 liker dette
  16. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    43
    Dere kan ta ansvar å refundere årsgebyret til de av oss som ikke ønsker dette, det har gått alt for lang tid uten at dere har kunnet levere det dere har solgt.

TOSflyer liker dette
  17. holmen

Likes mottatt:
    65,284
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg har appen sluttet å fungere, gjelder der flere enn meg?

Kaffen and Grooo like this.
  18. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    910
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kommer ikke inn i dag jeg heller. Er nok en uke siden sist jeg var inne.

19. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,128
    Bonuspoeng:
    183
    Får den intetsigende meldingen "Ooops! Ooops!" med kun mulighet til å trykke OK når jeg prøver å logge på.

20. holmen

Likes mottatt:
    65,284
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her.
    Da er det iallfall ikke bare meg. Det er jo en slags trøst det også. :)

Del denne siden