Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Akkurat nå sliter vel også Amex på generelt grunnlag? Systemet er utilgjengelig når jeg prøver å logge inn nå for å sjekke CT-tracker

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Her og. Har vært sånn minst siden igår

3. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,955
    Bonuspoeng:
    113
    Fra FB:

Jeg prata med Amex, som sier at problemet ligger hos BillKill som ikke har oppdatert noen "sikkerhetssystemer" (husker ikke 100% rett ordlyd) i henhold til Amex sine systemer(nevnte noe rundt Safekey(?)).

Poenget var altså at det på ingen måte ligger hos Amex, ref personen hos Amex kundeservice som jeg prater med.

Shyneno liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,277
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm..

Shyneno liker dette
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Hmmmmmmm...............

Shyneno liker dette
  6. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Amex sin kundeservice forundrer meg stadig.. Lurer på om de som sitter i telefonen dikter opp dette selv eller om noen faktisk har fortalt dem dette.

Har uansett nå fått bekreftet at jeg kan dele følgende med dere:

Grunnen til at det tar lengre tid enn antatt nå er det fordi Amex skal utarbeide en Global Policy for alle Bill Payment providers.

Vi går under en ny kategori "Bill Payment" hvor Amex ikke hadde noen rutiner tidligere. Det er denne prosessen som går nå. Det er altså ingen teknisk feil nå, men en administrativ prosess som tar lengre tid enn forventet.

ejoa, kaiarne, Storbaba and 2 others like this.
  7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,238
    Bonuspoeng:
    293
    Du får se det fra et forbrukerperspektiv. Vi har ikke innsikt i detaljene. Men forholder oss til to firma som begge tar seg betalt ( av meg i dag) for en tjeneste de ikke leverer.

Vi er i prosessen blitt fortalt at det var en kobling, et teknisk problem. Og vi er fortalt at så snart en fyr på et kontor er tilbake fra ferie, så ordner alt seg.

Hvordan skal vi ha noe tillit til noen av de to firmaenes forklaringer? Og hvorfor skal vi tro på det ene og ikke det andre firmaet?

Henrik, teet, FlyerOslo and 4 others like this.
  8. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    da regner jeg også med at det ikke blir poeng/spend å tjene når de fikser bill payment.

9. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    godt poeng…. Tror jeg skal si opp og heller melde meg på igjen når det er oppe igjen.

Shyneno liker dette
  10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,383
    Bonuspoeng:
    183
    Fælt så negative folk var da. Det er vel minst 50% sjanse for at det blir poeng når avtalen blir fiksa. Halvfullt, halvtomt og alt det der.

Henrik, Bonusduk, EndreD and 3 others like this.
  11. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Og er glasset fyllt med champagne er man jo straks enda mer optimistisk, om enn bare for en stund...

Henrik, Tone398, Bonusduk and 7 others like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Krysser fingrene for poeng, men regelverk for regningsbetaling betyr nok at det blir minst like strengt som for Betalo i Sverige, og det er kanskje greit. Hadde vært greit med dobbeltdipping på Mastercardregning og poeng på skatt, men det hadde vel ikke vart spesielt lenge uansett :rolleyes:

drsyk liker dette
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,973
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kjøpte en gang et seksmnd. lodd i BillKill for «småpenger», gevinsten for meg vil kanskje være at jeg kan betale e-fakturaer med Amex slik at jeg fortere får en CT eller fler.
    Om jeg noen gang får gevinst vet jeg ikke og heller ikke om loddet er gyldig fremdeles, og jeg lever lykkelig med det.

Hver uke leverer jeg inn en lottokupong eller to i håp om å vinne en million eller fler, jeg vet at jeg ennå ikke har fått gevinst til tross for iherdig innsats gjennom flere år, og jeg lever lykkelig med det selv om innsatsen koster det mangedobbelte av loddet i BillKill.

Du verden ..

Liza, tobeornot999, Grooo and 10 others like this.
  14. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,575
    Bonuspoeng:
    113
    Frem til nå har hele poenget ( :D ) med Amex X BillKill vært å tjene poeng og/eller oppnå CT.
    Den muligheten forsvinner kanskje når tjenesten reguleres i en egen kategori hos Amex.
    Tjenesten har da begrenset verdi for den typiske bonusjeger.

Men det kommer kanskje nye brukergrupper til, som ønsker faktura på avbetaling.
    Jeg tipper at tjenesten er oppe og går samtidig som Amex går fra å være et faktureringskort til å bli et kredittkort med mulighet for betalingsutsettelse.

drsyk and Shyneno like this.
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har det da vært mulighet til med Bill Kill lenge. Man trenger ikke amex for å få faktura på avbetaling. Med andre ord trengs det noe mer for å få folk til å betale abonnement hos Bill Kill.

freddyen liker dette
  16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,383
    Bonuspoeng:
    183
    Objection!
    Man får og har lenge hatt mulighet til å tjene poeng via Choice sitt Mastercard.
    Men før Amex er oppe og går, så er dette også eneste muligheten for poengsanking via BillKill

freddyen liker dette
  17. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,575
    Bonuspoeng:
    113
    Hold hestene :p
    Ja, jeg er klar over Nordic Choice MC.

Poenget mitt var:
    Selv om grunnlaget for BillKill X Amex var å la bonusjegere tjene poeng/CT på regningsbetaling (og der kommer vi kanskje aldri) så kan det fortsatt bli en attraktiv tjeneste for dem som ønsker betalingsutsettelse på faktura.

Ja, da kan du like gjerne bruke et Visa/MC og slippe abonnement hos KillBill, men Amex har jo tradisjonelt vært et kort for større transaksjoner.
    NCMC kan i hvert fall IKKE brukes til å betale "restskatt på 150K" ol.:D

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Et eller annet sier meg at skjæringsfeltet i venndiagrammet over folk med stor betalingsgrense hos Amex og folk som ønsker å betale skatt på avbetaling uten poeng for det ikke er spesielt stort.

Shyneno, freddyen, indahla and 3 others like this.
  19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    BK er en backup løsning for de årene en ikke skal pusse opp, så meget hyggelig om tjenesten lar seg være operativ igjen. Restskatt, forskudd skatt, hva enn det måte være er jo alltid hyggelig å betale der en få en slant med poeng, går det ikke så gruser ikke verden, det har vi Delta for. Venter meget tålmodig her :)

PS de kan jo sette en max limit som var på 50k for en stund tilbake?

20. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Screenshot_20210826-145343_BillKill.jpg

Hjertet mitt blør, jeg ville hatt en CT bare på restskatt.. Må vel bare bite i det sure eplet, selv om renta på restskatt er lav. :(

Shyneno liker dette

Del denne siden