Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,383
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har betalt billån fra Santander i flere mnd…

Shyneno and freddyen like this.
  2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Forskjell på lån og kreditkortregning?

3. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Er vel litt tvilsomt at leasing vil gå gjennom, men det er jo ikke en kredittkort-regning jeg i tilfelle betaler da. Vi får se.

4. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,955
    Bonuspoeng:
    113
    Venter med å bruke amex ifm Bill Kill til jeg ser at SAS overlever.

Last edited: 09. des 2021
  5. mobie

mobie Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Det siste fra facebook nå:

"Hei, Det stemmer som Kim sier, koblingen er ikke fysisk oppe ennå, så ikke forsøk å godkjenne betaling før vi melder ifra, men evt. vær forberedte (betyr innlegget). Amex er fortsatt i rute denne uke, og dersom alt går etter planen så aktiveres den løpet av i morgen. Jeg kommer tilbake med en oppdatering når det siste er spikret. Men, da vet dere at det er rett rundt hjørnet uansett hva."

6. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    "Nå er det like før alt er oppe og går"

Syns jeg har hørt det ei stønn nå.

Jeanette, Shyneno and Oppirumpadi like this.
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,102
    Bonuspoeng:
    183
    Minner meg litt om dette skiltet:

8. mobie

mobie Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Da blir det selvfølgelig enda litt venting. Fra FB

"Da har vi fått ny oppdatering. Ikke den nyheten vi hadde ventet på, og beklageligvis så ser det ut som nåværende arbeid bikker over helgen. Vi må smøre oss med tålmodighet litt til. Ikke vær bekymret for om den kommer opp eller ikke, for det gjør den. Jeg kommer tilbake i begynnelsen av kommende uke og holder dere oppdaterte.
    Takk for din vedvarende tålmodighet og støtte.

God helg når den kommer."

oddA and Flyingdutchman like this.
  9. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Tenkte bestille et Amex og lurer på om jeg skal gå for 30.000 poeng eller gavekort pålydende kr. 2000,-

Har veldig liten erfaring med EB og mener at sist jeg skulle reise (før Covid) var det ingen billetter tilgjengelig med EB-betaling.

10. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,660
    Bonuspoeng:
    183
    Det krever litt innsats å få til, men i biz er det relativt tilgjengelig. Enten godt fram i tid, eller på kort varsel.

PetterX liker dette
  11. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    generelt sett er 30k mer verdt enn 2k.. men i disse tider er det nok fort omvendt... personlig hadde jeg alltid valgt poeng :)

PetterX liker dette
  12. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Er dette noe nytt man har funnet på?

Mener jeg har betalt alle krav fra finansinstitusjoner samlet via et kredittkort ved flere anledninger (ikke av nødvendighet, men for å holde en viss økonomisk oversikt) for å samle trådene i økonomien.

Edit: Kan legge til at dette oftest er små beløp under kr. 10.000 om det har noe å si.

Last edited: 10. des 2021
    Shyneno liker dette
  13. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde vært flott å få tatt leasingen. Men får bare se. Vil ikke gjøre noe som gir meg trøbbel med Amex eller. Men har 2 x 45000 kr i spending jeg må ha utført før utgangen av februar og mars.

Kona sin julegaveshopping nådde ikke helt i mål i år, så greit å spe på litt med noe annet :) :)

Last edited: 10. des 2021
    Shyneno liker dette
  14. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,955
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker gjerne trumf sin EB konvertering som et benchmark på om vekslingskursen NOK/ebp er bra. Hvis noe gir bedre konvertering enn 13,5ebp/NOK1 (trumf sin kurs) bør man velge ebp. Gir det dårligere bør man velge penger. I ditt eksempel er altså 30.000 ebp verdt NOK 2.222 og man bør normalt sett velge ebp. Akkurat nå hvor det er usikkert om SAS klarer seg så vil nok mange vurdere verdien av ebp lavere. Vanligvis ville jeg tatt 30.000 ebp men akkurat nå hadde jeg tatt NOK 2.000.

PetterX liker dette
  15. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Takk, bra å få satt ting i perspektiv :)

Er helt i utakt med bonusopptjeningen og tenkte ta tak, men ser mørke skyer i horisonten, og det i flere himmelretninger. Det å dra forbruk i gjennom kverna gir ikke alltid gevinst nok til at man ser verdien. For min del blir det trolig å holde seg i Europa og de lange kostbare rutene uteblir, og EB synker således i verdi.

16. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har egentlig bare regnet med at det gjelder alle typer lån etter at BillKill sperret for å betale kredittkortregninger med kredittkort (eller "betale kreditt med kreditt" som de kalte det).
    Da er det kanskje bare enkelte kontoer som er sperret hos feks Santander og lignende banker som selger flere typer lån.

PetterX liker dette
  17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du er diamant så gir ebp 6,7øre i verdi på beste tilgjengelighet, så nedsiden ved poeng er begrenset .

18. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    hvor får man velge? er ikke det bare 2000,- med Classic pr nå?

19. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Dette er velkomstgave, og hva du får kommer an på hvilke kort man velger. Et dyrere kort med årsavgift gir bonuspoeng.

20. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden