Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,133
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er nok blant de mest kritiske til bill kill. Så jeg velger å vente et par måneder og observerer hvordan den såkalte «koblingen» fungerer først før jeg vurderer å bruke bill kill igjen. (hvis jeg trenger litt ekstra hjelp for å få CT nr. 2)

Last edited: 21. mai 2022
    ChrisTW liker dette
  2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113
    Kynikeren i meg sier at det fortsatt gjenstår mye arbeid/avklaringer/forhandlinger når lanseringen varsles 5 dager i forveien...

Shyneno liker dette
  3. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan det være trumfvisa og masse frukt, grønt og fersk fisk er tingen for deg.

4. pinpoint

pinpoint Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Hadde opprinnelig tenkt å bruke bill kill til opptjening av EB, men ser nå at det ikke er mulig å betale kredittkortfaktura slik det gikk med Payr og poengopptjeningen vil bli mye dårligere. Er kanskje snakk om 10K poeng/år som er veldig lite. Hadde tenkte å anskaffe AmEx i hovedsak for fakturabetaling (har SAS MC og DNB m/EB fra før og trenger egentlig ikke AmEx).

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,244
    Bonuspoeng:
    183
    6000 NCC points har verdi på 400 kr.
    Så dette er dårlig butikk hvis det er NCC man ser etter.

Bedre å se i trumf-tråden, da. Og "kaste bort" penger på noe man ikke trenger (feks Talkmore, selv om man ikke har brukt for det), enn å sende dem til Billkill.

Da får man 500 i sign on fee, pluss 380 (var det vel) i Viatrumf, og må betale 2 regninger på laveste abonnementspris (2x 149).

Da har du betalt 298 kr, fått 880 kr tilbake = 13.200 NCC for under 300 kr.

Are and MariusJS like this.
  6. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Jaja, da sletter iaf jeg brukeren min den 20. juli :)
    Hadde de hatt 0.5% eller 0% på mastercard med abo så kunne jeg vært interessert

TOSflyer and Maggie like this.
  7. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som husker hva prisen i % for Amex var før de stengte ned?

Regnestykket nå er jo at 150000 i omsetning koster kr 3450 (plus abonnements avgift). For dette får man 30000 EB poeng og en CT. Er jo dårligere konvertering enn Trumf (8,7 vs 13,5). Så er nok mest spennende å bruke dette som «fyllmasse» om man mangler noen titusen til neste CT og ikke som en løsning for å tjene poeng.

FlyerOslo liker dette
  8. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Er jo for øvrig bull…. at BillKill påstår de er den første til å tilby betaling av fakturer med Amex. Billhop og Betalo i Sverige har tilbudt dette lenge:).

Last edited: 21. mai 2022
    Shyneno and MariusJS like this.
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,780
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel isåfall ikke den første kreative sannheten de har kommet med, men det kan jo være at det stemmer at de er de første som har akkurat denne avtaletypen og at Billshop og Betalo baserer seg på noe annet.

10. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Liker at begge de nevnte der har prisliste lett tilgjengelig som en av de første tingene på sidene dems, men ser jo at begge de tar 1.9%+ for Mastercard, så man må vel egentlig helle stille spørsmål om hvor mye penger billkill har tapt på å ikke ta noe for det hittil?

11. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Litt har de nok tapt men tror de har en bra margin med de prisene de tar nå.

12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    150.000 kr i omsetning * 2.3% = 3450 kr for en CT? Pluss eventuelt årsgebyr for Bill Kill Master. Det er ikke nødvendigvis så ille det altså, hvis man har nok poeng å fly for.

Nå har jeg akkurat klart 1 CT med AMEX, og jeg hadde ikke tenkt til å klare mer enn 1 CT i år pga for lite fritid til nye reiser.. men tidlig neste år åpner det seg kanskje en mulighet for å tjene et par raske CTer med Bill Kill. Hvis de leverer denne gangen da, noe jeg ikke tror.

13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113
    Har du nok regninger til å tjene opp flere CTer med BillKill? :confused:
    Der blir vel samme begrensning som før, altså ingen betaling av gjeld og til bank/finansinstitusjon.

14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har restskatt. Antar det kan betales med BillKill.

Det var slik jeg tjente opp en bøttelass med poeng med Payr, et lite plaster på såret for den smerten det er å betale restskatt :)

freddyen liker dette
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,780
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er en av fakturatypene som er bannlyst i vilkårene til Bill Kill dessverre. Kan vel bare betales med debetkort, på samme måte som regninger fra kredittkortselskaper og betalingsinstitusjoner

Maggie liker dette
  16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Isåfall, pokker!

Da blir det å flytte de vanlige regningene (husleie etc) fra NCC MC til Amex, eventuelt. Det tar meg halvveis til en CT, og resten (nesten) sørger Kiwi for.

17. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Tror BK er litt tidlig ute. Det begynner å komme fakturautstedere som tilbyr kredittkort-betaling, og disse priser inn transaksjonskosten. Herunder ligger det at i den tilværelsen, så øker jo prisene noe. Talkmore er et eksempel (de har forøvrig oppblåste priser i utgangspunktet). Telia tilbyr betaling av bredbånd via Mastercard.

Lurer på om PayPal er store nok til å absorbere (redusert) tx-kost, eller om de er store nok til å la mottager akseptere kosten. Jeg vil tippe det siste. BK vil ikke klare det samme, så til syvende og sist er det staten i en eller annen form som må rydde opp til forbrukerens formål. Om jeg var BK ville jeg prøvd finanstilsynet, men mindre lovverket eksplisitt "beskytter" fakturautstedere fra tx-kost.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,780
    Bonuspoeng:
    293
    Da har åpningstidspunkt blitt flyttet på en liten tanke:

Shyneno liker dette
  19. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjetter at Amex åpner koblingen 0000 amerikanske tid, og at man derfor måtte flytte ;)

Are liker dette
  20. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Blir spennede å se om det fungerer i morgen, om det er noen som skal prøve. Jeg tenkte å vente litt denne gangen for å høre om erfaringer.

Shyneno liker dette

Del denne siden