Er vel å banne i kjerka når man anbefaler en Crémant i Champagne-tråden ... https://www.vinmonopolet.no/Land/Frankrike/Louis-Bouillot-Crém-de-Bourg-Extra-Brut-2008/p/10836701 2008 årgang av en Crémant er ikke så veldig vanlig:
Ja, kjøpte noen flasker forrige uke, og resultatet ble at flere måtte kjøpes inn. Begynner å bli lite plass i boble-vinskapet her.
Samme leverandør som har stått for et godt boblekjøp på taxfree. NV i stor og liten flaske er et godt alternativ for både lommebok og gane. Har ikke smakt årgangs. Men ren PN 2008 til den prisen fremstår som et godt kjøp. Takk for tips. Lagt i handlekurven. Samme leverandør som har stått for et godt boblekjøp på taxfree. NV i stor og liten flaske er et godt alternativ for både lommebok og gane. Har ikke smakt årgangs. Men ren PN 2008 til den prisen fremstår som et godt kjøp. Takk for tips. Lagt i handlekurven. K
Min take på en av de glemte 2008 perlene som fremdeles er å oppdrive, i mine øyne vel så god som DP og like lagringsdyktig. Forsøk begge to i en blind h2h en gang https://app.vinmonopolet.no/p/4223401
Fins også gode alternativ frå 2008 i klassa under. Begge desse vart levert til meg denne veka. Laurent-Perrier står som utseld på nett, men om ein slår på varsel so dukkar den plutseleg opp igjen.
@jgroneng Fyllingen hadde 2006 og 2007 .. de sklir vel ned eller? Snille mannen undersøkte med Lagunen og der har de 2008 ..
Ja, bør vel det, men er vel ikke noe å lagre i lang tid. (Hvis det var DP 2006 du tenkte på) https://www.dn.no/smak/vin/dom-perignon/4-1-36352
Nå som DP 2008 virker å være tilnærmet utsolgt de fleste steder, vil det kunne være lønnsomt å kjøpe inn det man kommer over? Har et par butikker i Tyskland som fremdeles har noen flasker på lager og vurderer å bruke litt av feriepengene (som jeg ikke får brukt på ferie...) på noen flasker. Blir isåfall å sende de til en kompis i Hamburg og så hente de når ting blir litt bedre.
Mannen på polet i Fyllingsdalen sa det var mange butikker som hadde DP 2008, men det sto ikke på vinmonopolet.no fordi 2010 hadde samme varenummer. Nettopp vært innom polet på Lagunen .... men nå har de bare 1 igjen Litt forskjell på kundene på den type butikk, jeg gikk målrettet til målet mens den unge damen ved siden av spurte: Jeg skal ha rissling trokken, hvor har dere den?? Ha en deilig helg, med eller uten Cremant de Bourgogne
I kampens hete endte jeg opp med en fra 2007 og en fra 2008. Livet er ikke så lett som alle skal ha det til.
I Trondheim er det ganske mange flasker igjen. På Lade minst 10 etter at jeg plukket med en, og nettet viser at det er god tilgjengelighet på Cremanten på de andre polene her. Skal sprettes i kveld allerede for å finne ut om jeg må tømme lageret på Lade på mandag
Det sto på nettet at de hadde 5 i Fyllingsdalen av 2008 årgangen, men det hadde de ikke. Den snille mannen i butikken sa at 2006 og 2007 hadde samme varenummer, og den hadde de.
Veldig irriterende, men det er visstnok opptil importør/grossist/distributør om de forskjellige årgangene skal ha forskjellig varenummer.