TG475, BKK-SYD, et godt stykke nord for Adelaide, det lille strekket vi hadde både lite skyer og dagslys på veien
VA1421, SYD-CNS, helt på tampen av innflygning til Cairns. Var dessverre lavt skylag mestparten av veien, så dårlig utsikt mot Great Barrier Reef.
ET603 DXB-ADD Ikke mye å skryte av kvaliteten på bildene. Byen man ser ca. midt i bilde er Aden. De gule fargene man kan se øverst i midten på første bilde og øverst til høyre på andre bilde er jeg temmelig sikker på at er ekplosjoner. Vanskelig og få gjengitt det med mobilkamera fra innsiden av et fly når det er mørkt, men det var ett lyshow uten like i 5-10 minutter mens vi flydde forbi Aden. Sjekket litt lokale nyheter ved landing OSL tidligere i dag, og er ganske er på at det er denne trefningen jeg ble vitne til( https://www.socialnews.xyz/2024/03/29/houthi-attack-kills-4-pro-government-soldiers-in-yemen ) beskrivelsen av hvor angrepet skjedde stemmer godt med hvor jeg registrerte lysglimtene.. ganske absurd opplevelse sett i ettertid.
BR65, TPE-VIE, utsikt mot VIE rett før landing. EVA er tydeligvis glad i å låse vinduer på 787 til rett før landing, så ble dårlig med utsikt på turen.
Strålende vær over Nord-Norge i dag, så vi fikk flott utsikt mot Lofoten på SK4411 mellom Tromsø og Oslo.
For litt siden var det utsikt til Shetlandsøyene. Tidligere på turen noen av solkraftanleggene sydvest for Las Vegas samt et lite blipp av Lake Meade og Grand Canyon.