You bastard! Her sliter fattigfolka fra andre siden av fjorden med å komme over 20 besøkte geocacheland, rebesøker 3 gamle land for å fullføre >10 geocache/land challengen deres, samt planlegger en CDG-Antwerpen-Maastricht-Aachen-Luxembourg-CDG bilrundreise for å banke inn 3 nybesøkte land til med >10 cacher, så stopper dere ikke opp for å vente på oss! Buuuuuh!
Då kan vel eg og bidra med min forrige. Flyselskap: Turkish Airlines, Singapore Airlines, Thai Airways, Eva Air, Lufthansa Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Ho Chi Minh City Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 140.000 Skatter & avgifter (per person): 3100 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar 2018 Booket: Juli 2017 Flyvninger: OSL-IST / Turkish Biz (A321) IST-SIN / Singapore Biz (B777-200ER) IST-RGN / Singapore Biz (A330-300) RGN-BKK / Thai Biz (A330) BKK-SGN / Thai Biz (B777) SGN-TPE / Eva Biz (B777-300ER) TPE-CDG / Eva Biz (B777-300ER) CDG-FRA / Lufthansa Biz (A321) FRA-OSL / Lufthansa Biz (A320) Bakgrunn: Reisefølget ville til Vietnam, so då landa vi til slutt på denne ruta. Eit døgn i Istanbul og Bangkok, ein dag i Yangon og ein kveld i Taipei. Dessverre måtte eg kansellere denne for ein månads tid sidan, då den krasja med andre avtalar. Må snart ta oppatt tråden og få booka meg noko nytt.
For de som ønsker å reise vestover er det muligheter her også: Flyselskap: LUFTHANSA, SWISS OG SAS Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn,(OSL) Destinasjon: San Francisco (SFO) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur CT Antall poeng brukt: 110.000 Skatter & avgifter (per person): 1677 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: November 2017 Booket: Februar 2017 Flyvninger: OSL-FRA / Lufthansa Business (A320) FRA-ZRH / Lufthansa Business (A320) ZRH-SFO / Swiss Business (B773) SFO-CPH / SAS Business (A340) CPH-OSL / SAS Plus (A320) BAKGRUNN: Planen var å reise til Sonoma og Napa Valley nord for SFO. Iom at området ble rammet av skogbrann (som fortsatt pågår) velger vi å beholde reisen men tar heller turen sørover til Santa Barbara, Monterey etc. Hadde opprinnelig SK Plus direkte til ZRH men denne ble kansellert, ble booket over til LH Business via FRA. Fordelen er at vi får litt tid i loungen til Swiss (selv om den pusses opp for øyeblikket). Nå har jeg fulgt med (nesten daglig) fra bestillings dato å ser at vi i utgangspunktet har gjort et varp. SFO er en vanskelig CT destinasjon dersom du ikke vil fly UA. Stort sett alt av reward jeg har funnet er UA materiell med unntak av noen AC og LH (som da betyr bytte i USA og videre på eco med UA). Syntes alt i alt dette er valuta for CT`en når en først skal til USA. Holder forøvrig øynene åpne etter LH F på tur over men anser det som mer eller mindre umulig.
Flyselskap: Lufthansa, Thai Airways, Air New Zealand, Singapore Airlines, Turkish Airlines, Austrian Airlines Klasse: Business (vises som klasse I på bookingen) Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Auckland (HKL)/Wellington (WLG) Open Jaw: Tur/retur, ikke CT Antal poeng brukt: 180.000 Skatter & avgifter: ca 3.300 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Mars/April 2018 Booket: 10/2017 Flyvninger: OSL - FRA / Lufthansa Biz (A320) FRA - BKK / Thai Airways Biz (A350-900) BKK - SYD / Thai Airways Biz (B747-400) SYD - AKL / Air New Zealand Biz (B787-9) WLG - SIN / Singapore Airlines Biz (B777-200) (mellomlanding i CBR) SIN - IST / Turkish Airlines Biz (B777-300ER) IST - VIE / Turkish Airlines Biz (A321) VIE - OSL / Austrian Airlines Biz (Embraer 195) Bakgrunn: Jeg hadde planer om å reise langt til rundt bursdag. Så langt som mulig må være NZ (selv om jeg tente på Australia først). Jeg er en stor person, så lange reiser skal da skje i en litt bedre klasse - og dette defineres som lang reise. Sparte 1,5 år på det med å bruke alle tilbud, undersøkelser, ViaTrumf etc. etc. for å få de 180.000 poeng på plass. Så plaget jeg sjefen min for å få godkjent ferie rundt påske og etter jeg fikk ja, satt jeg meg ned i 4 timer for å finne ut realistiske ruter, ringte hotlinen og fikk bekrefta med en gang. 17 timers opphold i SIN, 6,5 i BKK. Skal nyte alle mulige lounger og service.
Selskap: Asiana, Singapore Airlines, Thai Airways, SAS, Lufthansa Klasse: Business + First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Singapore (SIN) T/R, + Open Jaw Antal poeng brukt: 190.000 + 24.000 Skatter & avgifter (per person): 3500 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2017 Booket: Mai 2017 Flyvninger: OSL-FRA / SAS Plus 737 FRA-MUC / Lufthansa C A321 MUC-ICN / Lufthansa F A340-600 ICN-BKK / Thai F 747 BKK-SIN Thai C A330 SIN-CGK / Singapore Airlines F 773 CGK-BKK / Thai C A330 BKK-ICN / Thai F 747 ICN-FRA / Asiana F A380 FRA-OSL / Lufthansa C A321
Har du sjekket om du finner noen andre connections i Europa som gir deg A330 fremfor A321 på aktuell dato? Tror du skal klare å finne det via AMS for eksempel.
LX-loungene på E-terminalen er ferdige forlengs, og de er veldig flotte. Har besøkt Senator-loungen der selv. Er garantert denne terminalen du kommer til å reise fra, så det er bare å glede seg.
Så bra, var sikker på oppussingen sto på enda. Regner med den uansett er forholdsvis mange hakk over SAS sine så er vel bare å glede seg.
Har du gullkort? Hvis ikke må du vel nøye deg med business-loungen. Besøkte ikke denne, men senator-loungen har blant annet terrasse, kokk og egen whiskey-bar.
Flyselskap: SAS, Lufthansa & THAI Klasse: First Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 3.200 NOK Antall reisende: 2 voksne + infant Reisen finner sted i: Juni 2016 - Juli 2016 Booket: Februar 2016 & Juni 2016 Flyvninger: OSL-CPH / SAS Plus (737) CPH-FRA / Lufthansa Biz (320) FRA-HKG / Lufthansa First (380) HKG-BKK / Thai First (747) BKK-CDG / Thai First (380) CDG-OSL / SAS Plus (737) Bakgrunn: Siden jeg jobber i flybransjen og har tilgang til ID-billetter på Y & C var det store målet med denne turen og finne en god balanse mellom F og flytider for infanten som snart skulle fylle 2. Turen ble opprinnelig booket som OSL-LHR-BKK-CDG-OSL med TG på begge longhaul. 2 uker før avreise åpnet LH opp to seter til HKG men siden dette var i sommersesongen var det ikke ledige seter direkte fra OSL og vi måtte ta ett straffe leg (og døgn) i CPH. Turen ga mersmak og vi ble enige om å finpusse neste tur maksimalt.
Flyselskap: SAS, Lufthansa, Asiana & THAI Klasse: First, Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) T/R Open Jaw Antal poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 3.200 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Nov/Des 2017 Booket: August Flyvninger: KRS-OSL - SAS Plus (737) OSL-FRA / Lufthansa Biz (320) FRA-ICN / Asiana First (380) ICN-BKK / Thai Biz (773) -- PNH-BKK /Thai Biz (320) BKK-FRA / Thai First (380) FRA-OSL / Lufthansa Biz (320) OSL-KRS / SAS Plus (737) Retur beholdes, mens utreise blir vurdert forandret nærmere avreise
Flyselskap: Lufthansa, ANA & Thai Klasse: Business & First Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/Retur Antal poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 3500 NOK Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Mars 2017 Booket: Januar - Mars 2017 Flyvninger: OSL-FRA / Lufthansa Biz (321) FRA-HND / Lufthansa First (748) NRT-SIN / ANA First (773) SIN-BKK / Thai Biz (359) BKK-HND / Thai First (744) HND-FRA / Lufthansa First (748) FRA-OSL / Lufthansa Biz Bakgrunn: Jeg tror aldri tidligere jeg har besøkt noe nettsted så regelmessig som united.com og expertflyer etter at poengene og CT var i boks for denne turen. Etter bortimot 10 dummybookinger hvor den ene inkluderte HKG-VIE i økonomi hos OS kun for å ha bekreftet plass på osl-fra-osl og bkk-hkg endte vi på denne. Vi hadde 8 dager til rådighet og etter att det ene legget etter det andre slapp setene vi var ute etter endte vi opp med det som i mine øyne er den beste mulige rutingen for 190k poeng. Turen inneholdt en natt i transitthotell i SIN og tre netter i Bangkok.
Takk for ypperlig tråd, @bighc!! Og så klarte jeg selvsagte å bruke en del tid denne søndagsmorgenen inne på Travelbox!! Mye kjekk lesing, og har nå bookmarket bloggen din som jeg skal tilbake til når jeg (forhåpentligvis) lander en CT neste år. Setter pris på all innsatsen du legger i å dele dine tanker og erfaringer.
Flyselskap: SAS, Lufthansa, Asiana, United Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Guam (GUM) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 140 000 + 140 000 Skatter & avgifter (per person): ca 3 600 NOK Antall reisende: 2 voksne (CT) + 1 voksen (ikke CT) Reisen finner sted i: Mars 2016 (påske) Booket: November 2015 Flyvninger: OSL-MUC / SAS Plus MUC-ICN / Lufthansa Biz ICN-SPN / Asiana Biz SPN-GUM / United Eco [GUM-TKK-GUM / United Eco - egen booking 25 000 poeng] GUM-ROR / United Biz ROR-ICN / Asiana Biz ICN-LHR / Asiana Biz LHR-OSL / SAS Plus Bakgrunn: * Fly så langt som mulig på Star sitt rutenett * Finne en routing med 3 bonusseter i business * Besøke flest mulig nye land * Reise i påsken Turen fra GUM (Guam) til TKK (Chuuk, Mikronesia) ble booket separat. GUM-ROR ble først booket i økonomi, men ble endret til business halvannen måned senere. Fantastisk tur :-D
Dessverre ikke gullkort lengre så blir å utforske Business loungen for vår del. Men det duger nok for knappe 1,5 time.
Flyselskap: Lufthansa, Asiana, Thai Klasse: First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) hjem: BKK. Destinasjon: Incheon (ICN) hjem: CDG Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.700 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen fant sted i: Sept-Okt 2017 Booket: August 2017 Flyvninger: AES-OSL / SAS 737-800 eco OSL-FRA / Lufthansa a320 eco FRA-ICN / Asiana a380 first Utenom CT/bonuspoeng: ICN-KUL / Malaysia 777-300 business KUL-SGN / Malaysia 737-800 business SGN-SIN / Singapore a330-300 eco SIN-DPS / KLM 777-300 world business DPS-CGK / Garuda a330-300 eco CGK-KUL / KLM 777-300 world business KUL-ICN / Malaysia 777-300 business ICN-BKK / Thai 777-300 eco BKK-CMB / Sri Lankan a320 eco CMB-MLE / Sri Lankan a330-300 eco MLE-CMB / Sri Lankan a330-300 eco CMB-BKK / Sri Lankan a320 eco BKK-REP / Thai smile a320 eco REP-BKK / Thai smile a320 eco CT/bonuspoeng: BKK-CDG / Thai a380 first (CDG-MUC-OSL. 24 timer mellomlanding i Paris så hoppet av her og booket selv KLM billetter hjem). CDG-AMS / KLM 737-800 eco AMS-AES / KLM E175 oppgradert ved gate til business Bakgrunn: Som dere ser er det litt frem og tilbake med Korea. Første runden var ferie, og så var det oppigjen på jobb siden det kom inn et oppdrag etter at CT-reisen var bestilt. Fikk dekket business class med Malaysia 2 veier- så det måtte testes. Første gangen til KUL var bare mellomlanding. Andre runden der var 3 dager ferie. DPS: jobb. BKK: jobb. Resten er ferie
Flyselskap: Lufthansa, Asiana, Air New Zealand, Singapore Airlines, Turkish Airlines, Brussels Airlines Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Rarotonga (RAR) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 180.000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.200 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2018 Booket: September 2017 Flyvninger: OSL-FRA / Lufthansa Biz (A320) FRA-ICN / Asiana Biz (A380-800) ICN-SYD / Asiana Biz (777-200LR) SYD-AKL / Air NZ Biz (787-9) AKL-RAR / Air NZ Eco (A320) RAR-AKL / Air NZ Eco (A320) AKL-SYD / Air NZ Biz (777-200ER) SYD-SIN / Singapore Air Biz (777-200ER) SIN-IST / Singapore Air Biz (777-200ER) IST-BRU / Turkish Biz (A321) BRU-OSL / Brussels Air Biz (A319) Bakgrunn: Ville for en gangs skyld ta en lengre, sammenhengende ferie og benytte det til å reise lengst mulig. En slik reise er for min egen del litt for lang til å reise i økonomiklasse, så det var en ypperlig anledning til å benytte seg av CT og poeng. Hadde opprinnelig Thai i Biz begge veier, via BKK frem til SYD hvor Air NZ skulle frakte oss videre til RAR via AKL. Men fordi vi ikke ønsket å ta sjansen på å ikke få retrofittet kabin på Thais 747-400 så booket vi om til dette. Det gir oss en litt mindre smidig hjemreise, men jeg gleder meg til å teste Singapore Airlines i biz. Vi skal nå prøve å få endret til TK i biz, direkte fra IST til OSL. Biz med Air New Zealand på AKL - RAR - AKL ser ut til å være umulig å få til.