Så her slippes to billetter hver dag? Gjelder det andre ruter også som du har fått med deg? Tenker spesielt på SFO og HND.
Avreise fra: TRD Destinasjon: LAX Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 120.000 FP4 Skatter & avgifter (totalt): Litt i underkant av 1600kr Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mai/juni 2022 Booket: Juli 2021 Flyvninger: TRD-CPH / SK Pluss CPH-LAX / SK Biz (A350-900) LAX-CPH / SK Biz (A350-900) CPH-OSL / SK Pluss OSL-TRD / SK Pluss Kommentar: Ble inspirert av å lese det som er quotet og tenkte mhhh, skal sjekke... fant utreise tilfeldigvis, og klokka var 0845, så da satt og ventet på at det bikket kl 0900. Joda, det var også 2 billetter for returen! Bestilte i går, fant ut at det å reise hjemover på en onsdag er litt teit, så sjekket i dag også... fikk byttet til avgang på torsdag (edit: nå fredag), flott det! redigert: Har fått lagt til tilslutning, fått flyttet enda en dag lenger frem i tid. Det å "sy sammen" to enkeltbilletter gjøres ved å kansellere den ene, håpe på at det dukker opp igjen som ledige seter og så få lagt de til i den eksisterende bestillingen. Gullmailen var veldig behjelpelig.
Avreise fra: OSL Destinasjon: SFO Enveis, T/R, Open Jaw: T/R (må legge på CPH-OSL når det slippes) Antall poeng brukt: 120.000 Skatter & avgifter (per person): kr 430,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juni 2022 Booket: Juli 2021 Flyvninger: OSL-CPH / SK Plus CPH-SFO/ SK Biz (A350-900) SFO-CPH / SK Biz (A350-900) (CPH-OSL / SK Plus) Kommentar: Pinsehelg i SF.
Avreise fra: ARN Destinasjon: LCA Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60.000 (CT) Skatter & avgifter (totalt): Rundt 2.800 SEK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2021 Booket: Juli 2021 Flyvninger: ARN-VIE / OS / Business VIE-LCA / OS / Business LCA-VIE / OS / Business VIE-ARN / OS / Business Kommentar: Med over 400.000 poeng på konto, flere CTer (hvorav en utløper i august i år) og noe sånt som et dusin (ikke snes) planer som så langt har gått i vasken siden pandemien startet fant vi ut at vi kan prøve å få til en høstreise til Kypros. For eget vedkommende nærmer det seg materialtretthet når det gjelder booking av Star Alliance-reiser hos SAS, selv med den danske Diamant-mailen involvert. Lurer på om SAS prøver å slite oss ut, så vi ikke skal orke å booke? Vi får uansett se hvordan dette går. Jeg har på følelsen av at også denne blir innstilt av Austrian sånn litt ut i august. Og om den ikke blir innstilt så kan vi jo more oss med henholdsvis 45 og 55 minutters connection i VIE
Avreise fra: OSL Destinasjon: BOS Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 120.000 Skatter & avgifter (per person): ca kr 750,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mai 2022 Booket: Juli 2021 Flyvninger: OSL-CPH / SK Plus (neo) CPH-BPS/ SK Biz (A321LR) BOS-CPH / SK Biz (A330) CPH-OSL / SK Plus (neo) Kommentar: Langhelg i Boston. Fjerde forsøk på tur til Boston med kona. Det kommer alltid et eller annet i veien.. Får også testet A321LR.
Avreise fra: OSL Destinasjon: NRT Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca kr 1100 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars 2022 Booket: Juli 2021 Flyvninger: OSL-ZRH/ SK Plus (737) ZRH-NRT/ LX Biz (777) NRT-ZHR / LX Biz (777) ZHR-CPH / LX Biz (321) CPH-OSL/ SK Plus (737) Kommentar Satser/håper på etterlengtet Tokyo tur med bedre halvdel, hvis corona vil. Dette er min andre "ordentlige" CT tur, etter en debut med LH i F til MEX for noen år siden ( noe som ødela vanlig flyving på langdistanse i ettertid) Håper at det åpner seg en F mulighet en av veiene med LH eller ANA, men skal vel godt gjøres. Asiana er vel også en mulighet, men krever ekstra mellomlanding ( vi er litt på klokka pga. dobbelt sett med forplantning som må outsources)
Klasse: Plus og Business Avreise frå: OSL Destinasjon: LAX/SFO Einvegs, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 60 000 Skattar & avgifter (per person): NOK 789 Antal reisande: 1 Reisa finn stad i: Mai 2022 Booka: Juli 2021 Flyvningar: OSL-CPH / SK Plus (A320neo) CPH-LAX / SK Biz (A350-9) SFO-CPH / SK Biz (A350-9) CPH-OSL / SK Plus (A320neo) Kommentar: Eg vart sittande å glo på Awardhacks medan yngstemann vart vogga i seng. Egotripp i mai ettersom eg truleg får sju ferieveker neste år grunna pappaperm denne sommaren. Det spørst om ikkje madammen bit hovudet av meg når eg lanserer forslaget, men det får vi heller våge oss på når utferdstrangen vert for sterk.
Flyselskap: ANA, Eva, Turkish, Lufthansa og SAS Klasse: First, business, plus, economy Avreise fra: Stavanger Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 195.000+CT Skatter og avgifter: 1065 kr pr pers Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Januar 2022 Booket: Februar 2021, justert i juli 2021 Flyginger: SVG-CPH/ SAS plus/ CRJ900 CPH-FRA/ Lufthansa business/ A320neo FRA-HND/ ANA first/ 777-300ER HND-TSA/ Eva economy/ A330-300 TPE-IST/ Turkish business/ 787-9 IST-OSL/ Turkish business/ A321 OSL-SVG/ SAS plus/ 737-800 Fikk gjort noen greie justeringer på denne. Og håper vaksinasjon og smittesituasjonen er under kontroll i Japan og Taiwan i januar, slik at turen kan gjennomføres.
Reisen finner (forhåpentligvis) sted i: Januar 2022 Booket: April 2020, endret to ganger i november 2020, en gang i februar 2021, en gang i mars 2021, en gang i juni 2021 og en gang i juli 2021. Flyvninger: OSL-CPH / SK "C" CPH-FRA / SK "C" FRA-HND / NH C HND-HKG / NH C HKG-TPE / BR C TPE-VIE / BR C VIE-ZRH / LX C ZRH-OSL / SK "C" Kommentar: Utreisen ble kansellert for noen dager siden. Har forsøkt å ringe SAS tre ganger der jeg første gang sto litt over en time i kø (før jeg måtte legge på), andre gang to timer (da ble samtalen brutt) og siste gang 1 time og 20 minutter før de svarte. Fikk snakket med en hyggelig svenske som fant alle fire flightene jeg hadde klare. Så da blir det ANA C bort og BR C hjem og totalt 8 flighter for 60.000 poeng. Nice!
Flyselskap: SAS Klasse: Eco Avreise fra: OSL Destinasjon: MXP Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 30.000+CT Skatter og avgifter: 477 kr pr voksen Antall reisende: 2 voksne + infant Reisen finner sted i: Sept 2021 Booket: Juli 2021 Flyginger: OSL-MXP MXP-OSL Kommentarer: Verdens kjedeligste CT-booking. Vi vurderer en tur til Piemonte igjen i høst, og med en CT som alternativt går ut på dato ble det faktisk gunstig å bruke poeng på denne turen — spesielt siden det gir oss fleksibilitet til å avbestille. Så ingen grunn til å velge SAS Plus, all den tid vi uansett får de fleste fordelene med EBD.
Avreise fra: OSL Destinasjon: SFO Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 65.000p + CT Skatter & avgifter (per person): ca kr 1160,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Desember 2021 Booket: Juli 2021 Flyvninger: OSL-ZRH / LX Biz (A320) ZRH-SFO / LX Biz (777-300ER) SFO-ZRH / LX Biz (777-300ER) ZRH-DUS / LX Biz (A220-100) DUS-OSL / SK Plus (737-800) Kommentar: Fikk tak i billetter til Metallicas 40th anniversary i San Fransisco, og da måtte jeg finne billetter som kunne ta meg dit også. En natt i Zurich på vei bort, kanskje blir det middag med familien, hvis de er hjemme. Det var mengder med billetter ledige på Air Canada, men ikke for oss vanlig dødelige EB-medlemmer. Blir nok litt grinete om det ikke er mulig å reise til SF i desember..
Ny rute hjem: EZE-BOG - AV C 330 BOG-YYZ - AC C 787 YYC-FRA - AC 77W FRA-OSL - LH C 320 Air Canada kansellerte forrige uke Toronto-CPH i januar neste år. Et par e-poster med Janni hvor hun selv på eget initiativ fant løsningen, etter at jeg hadde spurt om TK BOG-IST-FRA, ble det raskt ny hjemreise. AC 777-300 ER er så vidt jeg forstår langt bedre enn AC A330, og det ble til og med LH C på siste legg. Da gjenstår det bare at Argentina åpner opp igjen i løpet av høsten.
Skal være borte i tre uker, og dette er hjemreisen, så da må LH slippe F unormalt tidlig. Tenker imidlertid klart å overvåke FRA-EZE for utreisen.
Avreise fra: OSL Destinasjon: KKN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 40.000p Skatter & avgifter (per person): ca kr 225,- Antall reisende: 4 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2021 Booket: Juli 2021 Flyvninger: OSL-KKN / SK Plus (737-800) KKN-OSL / SK Plus (737-800) Kommentar: Svigers fyller 80, og de har fått tur til KKN i gave. De jobbet der for ca 60 år siden, og vi skal se om det har forandret seg noe siden da. Og spise kongekrabbe. I tillegg er det en god unnskyldning for oss å få reist noe sted i det hele tatt. (Det har blitt mye innenriks i 2021, i motsetning til alle andre år..)
Avreise fra: OSL Destinasjon: KEF Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 90.000p Skatter & avgifter (per person): ca kr 550,- Antall reisende: 3 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2021 Booket: Juli 2021 Flyvninger: OSL-CPH / SK Plus (A320neo) CPH-KEF / SK Plus (A320neo) KEF-CPH / SK Plus (A320neo) CPH-OSL/ SK Plus (A320neo) Kommentar: I fjor(?) en gang booket jeg en tur til Island med en kompis. Nå er turen flyttet pga manglende fullvaksinering. Vi har også fått med en kompis til.
Avreise fra: OSL Destinasjon: LAX Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60.000 Skatter & avgifter (per person): kr 792,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: Juli 2021 Flyvninger: OSL-CPH / SK Plus (A320neo) CPH-LAX / SK Biz (A350-900) LAX-CPH / SK Biz (A350-900) CPH-OSL / SK Plus (A320) Kommentar: Langhelg i LA. Drømmene lever videre.
Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 100.000p Skatter & avgifter (per person): NOK 867,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: Mars 2021 Flyvninger: OSL-CPH / SK Plus (A320neo) CPH-HND / SK Biz (A350-900) KEF-CPH / SK Biz (A350-900) CPH-OSL/ SK Plus (A320neo) Jeg som flere hadde CT som gikk ut, og begrensede muligheter. Så er det bare å krysse fingrene for at den lar seg gjennomføre......