Det er én tråd på businessclass.se som jeg har savnet å ha her inne hos oss En tråd hvor vi kan poste fine CT bookinger som har gått gjennom systemet i Tallin. Først og fremst til inspirasjon for andre som lukter på en spesiell destinasjon, men som er usikker på hvilke routing man skal velge og hva som er mulig. Tror dette kan være av interesse for andre her inne, og jeg kan starte med mine to egne bookinger som jeg holder for øyeblikket. Fint om vi kan holde tråden konsistent (uten for mye sidekommentarer) og bevare struktur på postene slik at den er enkel å scrolle seg gjennom på jakt etter fine reiseruter. ------------------------------------------------------ Flyselskap: SAS, EVA Air, Thai Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Denpasar Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 140.000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.200 NOK Antall reisende: 2 voksne + infant Reisen finner sted i: Januar 2018 - Februar 2018 Booket: September 2017 Flyvninger: OSL-CDG / SAS Plus (737) CDG-TPE / EVA Biz (777-300ER) TPE-DPS / EVA Biz (A330) DPS-BKK / Thai Biz (777-300) BKK-BRU / Thai Biz (A350-900) BRU-OSL / SAS Plus (737) Bilde lager du på http://www.gcmap.com Bakgrunn: Booket opprinnelig en retur via Singapore med SQ og videre til Istanbul med SQ Biz. Dessverre blir minste transit i IST 6 timer, noe som egentlig ikke ble aktuelt. Kom etterhvert tilfeldig over at Thai hadde satt et av sine nye A350 på Brussel-ruten, og har hørt mye skryt av både kabin og flyopplevelse. Endret derfor til denne. Kommer tilbake til Oslo 6 timer tidligere enn om vi skulle ha reist med SQ. Det er også ingen mulige connections samme dag fra OSL til EVA sin avgang fra Paris. Vi flyr derfor ned dagen før, og kjører en dag på spa-hotell før turen videre ned mot Taipei. Ser veldig frem til denne flyvningen. Reisebrev: Laget for småbarnsforeldre finner du her.
Flyselskap: Lufthansa, Air China, Singapore Airlines, Thai, Asiana, SAS Kabinklasse: First & Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Jakarta (CGK) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 95.000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.600 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: November 2017 Booket: September 2017 Flyvninger: OSL-FRA / Lufthansa Biz (A321) FRA-CTU / Air China Biz (A330) CTU-SIN / Air China Biz (A321) SIN-CGK / Singapore Airlines First (777-300) CGK-SIN / Singapore Airlines First (777-300) SIN-BKK / Thai Biz (777-200/300) BKK-ICN / Thai First (747-400) ICN-FRA / Asiana First /A380) FRA-CPH / Lufthansa Biz (A321) CPH-OSL / SAS Plus (A321) Bakgrunn: Dette er egentlig kun en spending spree av poeng og CT. Hele turen går over 5 dager med destinasjon Four Seasons Jakarta. Håper selvfølgelig på en endring til LH First på vei ned, dog ser denne skikkelig tricky ut... Håper kanskje MUC-HND/NRT-SIN kan åpne opp hele veien.... Prosessen bak bookingen er dokumentert her: https://medium.com/travelbox/5-dage...flytyper-4-førsteklasseprodukter-ebb836807b42
Kanskje du (som hjelp til andre) kan si noen om hvordan du går frem for å finne denne type ruter? Tips og trick.
Flyselskap: SAS, Turkish Airlines, EVA, United Kabinklasse: Business og eco.. Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Palau (ROR) Enveis, T/R, Open Jaw: Open-jaw Antal poeng brukt: 140.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 2019 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2016 Booket: Februar 2016 Var ikke lett å få igjennom. Etter alt var punchet og systemet sa ok tok det tre dager for Tallinn og endelig godkjenne reisen. Forsøkte å endre til F etterpå, men ettersom det var gjort flere unntak fra reglene og godkjent på høyt hold var det ikke mulig å gjøre noen endringer. Grunnlaget for å godkjenne open-jaw var at det var tillatt i "gamle dager" dvs når CT ble utsted. Det ble endret i reglene etterpå, men det var da ikke opplyst skriftlig at det var endret slik som reglene tilsier at det skal gjøres. Det var heller ingen mulighet til å fly til PNI uten 24+ timers stopp da det ikke går fly der hver dag. Måtte booke PNI-GUM-HKG i eco pga dårlig tilgjengelighet. Når det ble sluppet C-seter på GUM-HKG var det ikke mulig å booke opp disse pga married-segments. Det var da ingen ledige seter på PNI-GUM, så selv iherdige forsøk på agentrullet løste ikke dette problem. Stor flaks og en meget velvillig person i gate på GUM løste problemet for oss. Vi fikk crew-seter på 1 A/C, uten IFE, men ekstra benstøtte. Tror crew ble flyttet til Eco+.. ROR-PNI ble booket separat, se neste post.
Flyselskap: United Kabinklasse: Eco Avreise fra: Palau (ROR) Destinasjon: Pohnpei, Mikronesia (PNI) Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antal poeng brukt: 30.000, ingen CT Skatter & avgifter (per person): 108 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: juli 2016 Booket: Februar 2016 Uniteds kjente "Island Hopper" Ingen mulighet til å booke C på denne strekka, men det var greit, er ikke lange biten. Vi ble også interessant nok oppgradert til C på første strekke, ROR-GUM. Flytidene var svært kjipe.. Avreise kl 01:45, anomst GUM 04:50. Videre fra GUM til PNI var 8:20. Det som var spennende var at vi fikk se solnedgang i Palau og soloppgangen på Guam. Vi forlot flyplassen og tok en 2 timers spasertur for å finne noen geocacher PS. Reisebrev for hele ruten kommer når det er ferdig.....
Flyselskap: SAS, Lufthansa og Asiana Kabinklasse: First & Business Avreise fra: Værnes Trondheim (TRD) Destinasjon: Seoul (ICN) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 190.000 (CT) Skatter & avgifter (per person): ca 3.600 NOK Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: Oktober 2017 Booket: Juni 2017 (Endret Oktober 2017) Bakgrunn: Booket opprinnelig tur/retur med Asiana First. Posisjonerte oss i OSL kvelden før for å ha mest mulig fleksibilitet. Planen var LH First fra Frankfurt og hadde overvåkning på alle flygninger mot Asia derfra. Ingen åpnet seg så endte med pri2 via Munich. Ettersom dette er førstegang i First og at en ville gjerne ha med seg FCT så blir det fakirflyet til FRA. Kunne ha fått LH B fra FRA -> ARN på returen men 1t connection ser ikke ut til å være et godt valg historisk sett på Asiana flighten. Flygninger: TRD-OSL / SAS Plus (B738) OSL-FRA / Lufthansa Business (A320) FRA-MUC / Lufthansa Business (A320) MUC-ICN / Lufthansa First (A346) ICN-FRA / Asiana First (A380) FRA-ARN / SAS Plus (B736) ARN-TRD / SAS Plus (CRJ - Cityjet)
Flyselskap: Lufthansa, United, ANA og Asiana Kabinklasse: First & Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Seoul (ICN) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 3 439 NOK Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: Februar 2017 Booket: Januar 2017 (LH F på retur booket 1 uke før avreise i februar) Booket mens det fortsatt var lov å booke Asia via USA. Hadde booket Jakarta i F som ble avbestilt for å rake inn denne herligheten. UA F, Ana F, Asiana F og Lufthansa F. Så da fikk SQ F vente til senere... Tripreport finnes her, nesten ferdig...
Flyselskap: SAS,THAI,SQ (Air Asia) Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Denpasar Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 140.000,CT Skatter & avgifter (per person): ca 2.600 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: April 2018 Booket: JUNI 2017 Flyvninger: OSL-LHR / SAS Plus (737) LHR-BKK / THAI Biz (A380) BKK-KUL / THAI BIZ (777-300) KUL-DPS / AIR ASIA Biz (A330-300) Bestilt utenom. DPS-SIN / SQ Biz (A330-300) SIN-BKK / SQ BIz (A330-300) BKK-OSL/ THAI Biz (777-300er)
Flyselskap: SAS og Widerøe Kabinklasse: Eco. Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Kirkenes (KKN) Enveis, T/R, Open Jaw: Open-ended Antal poeng brukt: 60.000 Skatter & avgifter (per person): 647 NOK Antall reisende: 5 voksne og 2 barn Reisen finner sted i: Juli 2017 Booket: Januar 2017 En litt unormal bruk av poeng, men tenkte at regler for innenriks bonusreiser burde være like som utenriks og visst funket dette fint. Må si at det er god verdi for poengene. 60 000 poeng for hele turen for 7 stk. Forsøkte å få gjort om med SAS MC Premium ettersom det kom fort tid før resien men det var ikke mulig.. Norge rundt med svigers; 1 dag i Alta med biltur til Nordkapp, 5 dager i Kirkenes med flere lengre bilturer rundt til kysten, 1 dag i Tromsø og til slutt 1 dag i Trondheim før turen gikk til Bergen og 3 dager med bil i fjordene. Tok igjen halvparten av poengene for reisen på Hertz billeier (prisen på leie snakker vi ikke om....).
Veldig viktig! Dessverre fikk vi ikke forlatt flyplassen i Taipei pga tyfoon ble vår 5 timer connection drastisk redusert.. Men i helga cacher jeg i land nr 40..
Flyselskap: Lufthansa, Asiana, Thai, SAS Klasse: First & business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur CT Antal poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.600 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2016 Booket: Jan-mai 2016 Flyvninger: OSL-FRA / Lufthansa Biz (A321) FRA-HND / Lufthansa First (B747-800) NRT-ICN / Asiana First (B747-400) ICN-BKK / Asiana Biz (A380) BKK-CDG / Thai First (A380) CDG-OSL / SAS Plus (737) Bakgrunn: Dette var min første store CT booking, og jeg jobbet med denne i nesten 5 måneder for å få alt på plass. Den eneste bommerten på denne var på ICN-BKK flyvningen, der Asiana opererte A380. Her var First kabin tilgjengelig for Biz reisende, men jeg klarte ikke på noen måte å kapre seter i F. Verken i innsjekk i Tokyo eller online fikk jeg til dette. Hadde den falt på plass hadde turen vært 100%
Vår CT nå i julen, business, poeng trukket: 140 000. Avgifter: 2 x 3389,- kr Oslo - Zürich, Swiss Airbus 319 Zürich - Madrid, Swiss Airbus 319 Madrid - Bogota, Avianca 787-800 Cartagena - Bogota, Avianca 787-800 Bogota - Barcelona, Avianca 787-800 Barcelona - Zürich, Swiss Airbus 320 Zürich - Oslo, SAS Boeing 737 Utreise 1 juledag og hjemreise nyttårsaften. Vi feirer nyttår over Atlanteren et sted. Som den observante leser vil se, så har vi på utreisen "endestasjon" i Bogota. Det er p.t. ikke bonusbilletter å oppdrive for denne etappen. Men med den nye Open Jaw policy'n svir ikke det så mye som det kunne gjort. Har ikke gjort det enda, men jeg regner med at jeg må kjøpe billett her (BOG - CTG). Utgangspunktet for denne turen var at vi hadde en CT som måtte brukes før 31/12 og så ble Sør Amerika kastet inn som forslag, sjekket på FRA - BOG først, fikk selvsagt ikke noe opp med Lufthansa, men fikk forslag på reise via Madrid med Avianca, det ble utgangspunktet for litt leting frem og tilbake. Så på alternativer med retur 30 desember fra IAD, men slet med å komme oss fra CTG til IAD, da var det Tallinn som fant varianten via Barcelona. Er sent hjemme, 21 tiden 1 januar, men det får vi leve med. Jeg må være ærlig å si at jeg hadde ikke ventet å finne noe i julen så sent. Edit: Siden alle andre har gcmap så må vel jeg og.
Er dette i Biz? håper du legger ut masse bilder fra Avianca sine fly siden vi selv snuser på Sør-Amerika i 2019 selv,håper da med LH eller Swiss
Flyselskap: THAI Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) / Phuket Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur (Open Jaw Phuket-BKK) Antal poeng brukt: 140.000,CT Skatter & avgifter (per person): ca 2.600 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September 2017 Booket: Mai 2017 Flyvninger: Oslo-BKK-Phuket (Klasse C) Phuket- Bangkok (Klasse Y) Bangkok - Oslo (Klasse C)
Jepp, alt er biz. Skal prøve å få tatt bilder og rapportere litt. Avianca er vel et av de få selskaper som ikke er ihjeldokumentert hos oss, så jeg får ta ansvar .
Flyselskap: SAS, THAI Klasse: First Avreise fra: Trondheim (TRD) Destinasjon: Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur CT Antall poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): 3300 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September 2016 Booket: Juni 2016 Flyvninger: TRD-CPH / SAS Plus CPH-CDG / SAS Plus CDG-BKK / Thai First (A380) BKK-DPS / Thai Biz (B772) DPS-BKK / Thai Biz (B772) BKK-MXP / Thai First (B747-400) MXP-CPH / SAS Plus CPH-TRD / SAS Plus Bakgrunn: Min første CT-booking. Reiste til Paris dagen før og fikk dermed 24 timer der før vi dro videre. På hjemreisen hadde vi en hel dag i København. Ca 10 dager på Bali. Thai leverte meget bra på denne turen
Flyselskap: SAS, Lufthansa, ANA, Asiana Klasse: First (+Business) Avreise fra: Trondheim (TRD) Destinasjon: Seoul (GMP/ICN) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur CT Antall poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): 3300 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juni 2017 Booket: Mai 2017 Flyvninger: TRD-CPH / SAS Plus CPH-FRA/ Lufthansa Biz FRA-HND / Lufthansa First (B 747-8i) HND-GMP / ANA Biz (B 787-800) ICN-FRA / Asiana First (A380) FRA-ARN / SAS Plus ARN-OSL / SAS Plus OSL-TRD / SAS Plus Bakgrunn: Målet var første tur med Lufthansa First. Booket opprinnelig tur/retur med Asiana First. Booket om til Lufthansa via Tokyo da de slapp billetter i First. Reiste ned til Frankfurt kvelden før og overnattet på Sheraton Frankfurt Airport. Tuslet bort til FCT for frokost på morgenen. Deretter var det kjøring med Porsche og øvrige Lounge-/FCT-aktiviteter. 4 dager i Seoul. På hjemreisen overnattet vi i Stockholm og hadde hele påfølgende dag der. Må vel si at Lufthansa og Asiana leverte bra. Følelsen av å kjøre inn med Porsche på FCT og levere der var utrolig
Jeg er sær så jeg flyr raskeste rute. OSL BKK KUL BKK OSL i TG C, 140000 poeng for to stk (CT). Slutten av juni. Retur midten av juli. Helt greie flighter tre av dem. Siste flight BKK OSL var preget av at crew vill ha oss i søvn så fort som mulig. Forretten kom før nøttene, GT etter begge disse. Ergo ingen vin til forretten. Nok til å få meg irritert, jeg liker en rolig start på måltidet, og at saker skjer i den rekkefølgen det skal. Kostet ca 2300 kr pr person. Ble booket ca 8 måneder før turen. Så langt min eneste awardtur. Det blir flere, men ikke bare for å lage hull i lufta. Dette blir brukt ifm ferier. Edit: Den store C loungen i BKK var helt plagsomt full og alt for varm.