EB-børsen. Kjøp, salg og bytte av ekstrapoeng. Og kun poeng.

Tråd i 'Kjøp og salg av poeng' startet av Brunello, 09. des 2017.

1. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som selger poeng til 10øre/stk om dagen ved overførsel så send en PM:)

Shyneno liker dette
  2. thestig84

thestig84 Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som kan booke en innenlands flyreise til meg? SVG-OSL-AES, må bookes på tlf da jeg skal ha tidlig avgang fra svg, og sen fra osl. Alternativt så kan jeg kjøpe 600 trumfpoeng om noen har.

3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har en CT som går ut 31.12.21 som kan selges med så mange poeng som du trenger.

I utgangspunktet tenker jeg 10 øre per poeng (inkl. CT), som da tilsvarer trumfpris uten fast overføring. Ta kontakt på PM.

Shyneno liker dette
  4. Scanair2000

Scanair2000 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    bare sånn av ren nysgjerrighet, og jeg skjønner jo enkeltes skepsis til å lage point share med vilt fremmede, men i disse dager hvor man har så mange muligheter til å opprette både digitale og bindende avtaler som burde feie en hver til under bordet om at den ene part kan hustle den andre. hva er det som er så galt, spennende eller privat med eurobonus-kontoene til enkelte som gjør at enkelte er helt hysterisk eller bare helt prinsipp-faste på at point share kan man bare glemme og heller vil kaste tusenvis av kroner ut av vinduet!?!?! jeg bare lurer.

cahudtwa liker dette
  5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,589
    Bonuspoeng:
    183
    Seks måneders bindingstid er nok en deal breaker for mange.

Man kan også diskutere hvor mye hold det vil være i en skriftlig avtale knyttet til kjøp og salg av poeng. Trekkes en slik sak inn for forliksrådet vil nok SAS være snar med å håndheve punkt 6.3 av vilkårene: https://www.sas.no/juridisk-info/eurobonus/point-sharing/

6. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,339
    Bonuspoeng:
    183
    SAS vil ikke være part i avtalen, og ikke ha noe med forliksrådsbehandlingen å gjøre formelt.

cahudtwa liker dette
  7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,589
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er klart. Men sakslisten til forliksrådet er i utgangspunktet offentlig, og jeg tar for gitt at SAS vil slå ned på tilfeller de gjøres kjent med.

8. Bergenser

Bergenser Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg kan selge til faktor 1,1, dvs 7500 kr for 70000 poeng. Hilsen Helge

9. Bergenser

Bergenser Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg selger poeng til faktor 1,1, dvs 11.000 kr for 100.000 poeng. Hilsen Helge

10. Bergenser

Bergenser Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hei, jeg selger 100.000 poeng for kr 11.000 Hilsen Helge

11. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,339
    Bonuspoeng:
    183
    Iflg saksbehandler ved norges største forliksråd er disse listene ikke offentlige, selv ikke for pressen. Utelukker ikke at hun tar feil, men det er iallfall ikke lett å få innsyn.

En liste over parter og tvisteområde (feks A mot B, kjøpsrettslig tvist) vil uansett ikke vise detaljer. Har man saksnummer kan man riktignok få ut endelige dommer.

Om de likevel skulle vært tilgjengelige anser jeg sjansen for at SAS følger med på om det dukker opp en slik sak som like liten som at jeg drar på bryllupsreise med Ryanair:D

cahudtwa, Eddie47, Insomnia4u and 2 others like this.
  12. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har litt overskudd av både CT og en liten drøss med poeng, så er åpen for å selge noe av dette til rett pris.

Er tilgjengelig CT kuponger med utløp både 31-DES-2021, 31-JAN-2022, 31-DES-2022, så prising kan gjøres ut fra hvilken av disse du ønsker å bruke. Har også høyeste nivå Fly Premium om noen heller vil bestille SAS Plus/Business enn å bruke CT.

Jeg har betalt Awardfares-konto og kan hjelpe (innen rimelighetens grenser) med å søke opp reiseruter også om ønskelig.

13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,589
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser at forliksrådet har en rekke unntak i forskrift om offentlighet i rettspleien, så her har du selvsagt helt rett :)

Det opprinnelig poenget står fremdeles, det er nok begrenset hvor langt man vil kjøre en sak når man risikerer å miste reiser og oppsparte poeng om avtalens innhold blir offentlig kjent.

Last edited: 20. des 2021
    Shyneno and milehigh like this.
  14. klaumb

klaumb Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg selger 60k poeng for 4200,- hvis det er interesse for det hos noen. Reise bookes via min konto og kjøper betaler selv avgiftene.

Last edited: 21. des 2021
  15. ito

ito Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Vurderer å selge 2 stk CT som går ut 31. desember og opptil 500 000 poeng siden jeg sliter med å få brukt det selv (hadde egentlig håp om Tokyo-tur med familien). Reise bookes fra min konto og kjøper betaler avgiftene. Ta kontakt på PM.

16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Tok en titt på nevnte vilkårspunkt, og det er jo veldig strengt formulert.

Innebærer punktet at hele denne tråden egentlig er ugrei sett fra SAS sin side?

Shyneno liker dette
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,639
    Bonuspoeng:
    293
    Seriøst så har SAS mer en nok alvorligere problemer å bry seg om en denne tråden.

18. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,339
    Bonuspoeng:
    183
    Avtalen er uansett gyldig mellom partene. En kjøper vil ikke ha noe å tape om han blir lurt. Selger kan i teorien sitte i saksa, men den eneste måten det blir kjent på er om en forsmådd kjøper lager et problem. Men han vil nok da også få en "watch" på egen konto. Selger har flere muligheter som å avbestille billetter. Men bør heller ikke være noe problem heller for selger å gå til forliksrådet om det er en juridisk uenighet med avtalen

Merk at det også er mulig med helt gratis konfliktløsning via forbrukeklageutvalget. Men der er vedtakene offentlige med full navn online. For ordens skyld fant jeg ingen treff på søkeord "eurobonus" eller "gullkort". Man kan selvsagt også avtale megling gratis via forbrukerrådet, uten å klage videre til FKU.

Shyneno liker dette
  19. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,339
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ellers hadde de nok kontaktet ledelsen for lenge siden, ala kjøp/salg av gullkort-tråden.
    Men feks AA har vært meget aggressive og stengt flere kontoer den tiden det fortsatt var tillatt med den type salg på CC på Flyertalk.

RoadKing and Shyneno like this.
  20. Bergenser

Bergenser Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Trenger tips / råd. Problemer med SAS Eurobonus shop overføring av poeng til en venn. Legger inn EB nr til mottaker, og legger inn antall poeng. Trykker "videre", men da står bare nettsiden og "kverner", tre hvite prikker som vandrer, kommer ikke videre. Hva kan dette være ? Er det noe tekniske innstillinger ? Noe jeg skal velge ? Bruker Chrome. Fortvilende. Takker for alle råd fra dere !

Del denne siden