EB-børsen. Kjøp, salg og bytte av ekstrapoeng. Og kun poeng.

Tråd i 'Kjøp og salg av poeng' startet av Brunello, 09. des 2017.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,837
    Bonuspoeng:
    293
    Fordi det er veldig vanskelig å bedømme om du har med en seriøs person eller ren svindel fra brukere med kun den ene posten. I tillegg er et forum er avhengig av innhold fra brukere, så i mine øyne er dette vinn-vinn.

vegardg, AirMags, NoLimit and 7 others like this.
  2. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Det er absolutt en fordel for Insideflyer at det legges visse begrensninger på det å selge en vare over internett fra en ukjent profil verdt tusenvis av kroner. Selv i lukkede, norske Facebook-grupper hvor personer står frem med "ekte navn" foregår svindel ved kjøp/salg av valuta med likhetstrekk til Trumf.

3. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,420
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, førstnevnte kan løses ved at man ikke betaler før trumfen er overført. Dersom det blir krav om et par hundre innlegg før man får lov å selge i denne tråden, vil alle disse selgerne forsvinne. Om det er ønsket til de som styrer så er det helt greit.

Edit: Om admin ikke ønsker at nye medlemmer skal selge trumf her kan de sende meg en DM, så sletter jeg min tweet.

Last edited: 01. aug 2023
  4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    I så fall tenker jeg det er fint om folk poster omgående her i tråden hvilke brukere som ikke aksepterer å overføre trumf før betaling slik at useriøse blir fjernet.

5. MathiasB

MathiasB Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Selger 1286 trumf 1.4x.

Send PM.

Solgt til krisjit.

Last edited: 08. aug 2023
    krisjt liker dette
  6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reagerte også på at det plutselig dukket opp massevis av nye Trumfselgere, og regnet med at dette var en scam fra én enkelt person.

Ble beroliget da jeg fikk forklaringen, men som alltid skal vi selvfølgelig være forsiktige når vi kjøper fra ukjente.

Vi som frekventerer dette forumet er nok i all hovedsak mer glad i å kjøpe enn å selge, og skal være takknemlige for hver eneste nye selger som dukker opp. Så for egen del håper jeg ordet spres, og at det også i fremtiden renner på med nye selgere.

Henrik, juavid, eventyrer and 2 others like this.
  7. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,347
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Med forklaringen så burde dette funke fint. Caveat emptor.

8. juavid

juavid Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har kjøpt fra folk uten historie. Vanligvis gjør jeg det i biter for å redusere risikoen.

9. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tok en for laget og kjøpte for en liten sum. Overført først og betalte i etterkant. Ikke noe problem. Men man vet selvfølgelig ikke om alle har like redelige hensikter.

Trent600 and juavid like this.
  10. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,796
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg tenker at folk må være forsiktige med å handle over nett uansett. For oss på IF genererer det trafikk og kanskje noen som også blir aktive medlemmer etter å ha sett litt hva vi driver med. Jeg ønsker pr nå ikke å ha noen restriksjoner i denne tråden, men følger så klart med og ber instendig om rapporter om folk opplever svindel så bruker/ip/e-post kan blokkeres.

Vi har ingen mulighet til ID sjekk ved registrering dessverre, men ip, epost og «navn» lagres jo.

11. zeldr

zeldr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Har 107k EB-poeng. Selger for det som er gjeldende going rate. Send PM ved interesse.

12. cgg

cgg Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, havnet her via en tråd på Twitter. Hørtes egentlig for lett ut til å være sant, så måtte sjekke ut. Jeg har 52 000 EB-poeng til slags, så bare å ta kontakt ved interesse.

13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Om du tenker på at mange her kjøper til 30-40% høyere sum gjelder dette trumf-kroner, som kostnadsfritt kan overføres til hvilken som helst Eurobonuskonto.

Salg av poeng koster endel å overføre og er sjelden gunstig uten en Companion Ticket. Og da kun om reisen bestilles fra din konto.

14. cgg

cgg Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ah, beklager! sånn er det når man er helt grønn på temaet. Så ja, har da 5200 trumf-kroner. Takk for heads up'en.

15. Knm4th

Knm4th Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.
    En av de nye som vil prøve å selge trumf kroner. 7600 trumf kroner 1.4x.

Ønsker gjerne å selge i mindre deler, for kjøpers og min egen sikkerhet.

Send PM.

EDIT: Solgt!

Last edited: 07. aug 2023
    krisjt and Cumulus like this.
  16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk inn på en av disse trådene utenfor forumet vårt, og det er jammen noen galninger (ja, for vi er ikke gale :rolleyes::rolleyes::rolleyes:) som selger 50.000 trumfkroner…!!!
    Så det er jo bare bra at de gale kan møtes på midten, tenker jeg

Tonjemo, eventyrer and milehigh like this.
  17. krisjt

krisjt EBD/Premier1K/AAPP/BAG

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Er ny, er ikke veldig aktiv på nett, men vil veldig gjerne kjøpe trumf nå og da. Kan gjerne poste litt hvis det gjør folk mer trygge på å handle med meg, men håper at denne tråden ikke stenges for nye eller de uten mange innlegg.

Knm4th liker dette
  18. krisjt

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Slik at kanskje andre kan føle seg trygge: Handlet med Knm4th og det gikk supert. Anbefales.

19. Knm4th

Knm4th Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Nylig gjort handel med krisjt og alt gikk smertefritt!

20. krisjt

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Kjøper trumf->EuroBonus.

Last edited: 08. aug 2023

Del denne siden