Hotell: Radisson Blu Sky City Booket: billigste Oppgradert: jepp "till det snyggaste rummet vi har" Men det beste var hvordan de reagerte. Hun som sjekket inn ropte "han er her", hvorpå ei annen jente hev seg over tlf og fortalte at "nu kommer han". Da jeg kom mot rommet var det to damer som febrilsk tørket av dørhåndtak og dør. Dette tok de særiøst.
Hotell: Radisson Blu Scandinavia Hotel, Oslo Min status: Concierge Rom booket: Billigste, via clubcarlson.com Oppgradert: Ingen Til businessrom Andre fordeler: Ingen Eple og ei flaske vann Smått skuffende siden de har ledige businessrom og juniorsuiter iflg hjemmesiden... Edit: Det viste seg å være et businessrom likevel. En halvtime etter innsjekk kom det opp ei lita frøken med et eple og ei flaske vann.
Hotell: Radisson Los Angeles Airport: Status: Gold Booket: Billigste, på poeng: Oppgradert: Junior Suite med hele to bad. Ser ut som de har laget en dør mellom to rom og laget stue av det ene. Fikk en liten talllerken med et par kakebiter, et jordbær og et eple, samt en flaske vann.
Haha, fantastisk. Skulle ønske det blir normen. Hotell: Radisson Blu Plaza Oslo Min status: Concierge Rom booket: Billigste Oppgradert: Ja, business class. Litt større forskjell fra standardrom enn jeg har opplevd med BC-rom tidligere (da har det virket mer som et standardrom med Nespresso-maskin). Andre fordeler: Sjokolade som velkomstgave. Hotell: Radisson Blu Scandinavia Copenhagen Min status: Concierge Rom booket: Billigste Oppgradert: Ja, til junior-suite tror jeg, med separat stue med sofa/TV og soverom. Andre fordeler: Vann, sjokoladetrukne mandler, sjokolade og den ubestemmelige aprikos-lignende juicen som Cecilie nevner. Velkomstbrev som MegaDO-deltaker.
Hotell: Park Inn Oslo - Østre Aker vei Booket: billigste Oppgradert: jepp "till business class" (kaffetrakter og dobbeltseng) Kjempetrivelig mottakelse, sjokkis på rommet og så mye automatfarris jeg orket i baren! Det siste er faktisk sjennialt.
Hotell: Radisson Blu Royal, Bergen Min status: Concierge Rom booket: Billigste (firmaavtale), via clubcarlson.com Oppgradert: Nei Andre fordeler: Ingen Ledige rom i alle kategorier iflg hjemmesiden. Det jeg fikk hadde verken garderobeskap eller strykejern.
Hotell: RadissonBLU Espoo, Finland Status: Concierge Rom booket: Billigste på firmaavtale Oppgradert: Ja, med klistremerke "You have been UPGRADED" på nøkkelkortholderen. Dog er rommet lite, og Nespressomaskinen er ute i gangen... Ellers en artig detalj om faren for at fugler kan rasere rommet om man lar vinduet være åpent når man ikke er på rommet - en første for meg.
Hotell: Radisson Fargo, ND Min status: Concierge Rom booket: Billigste, via clubcarlson.com Oppgradert: Til det beste rommet i hotellets øverste etasje. Dette rommet hadde en stor jacuzzi midt i rommet! Andre fordeler: Frokostbonger + en pose med salty snacks Radisson Fargo innehar de 13 første etasjene i Fargos høyeste bygg og Nord Dakotas nest høyeste bygg. Public parking vegg i vegg i parkeringshus til 3 USD pr natt. Fellesområdene er nettopp pusset opp, så bare i 2.etg var meget lekker. Synd at rommene ikke hadde blitt oppgradert, de virket noe slitt, men sengen var veldig comfy. Utsikten fra rommet var upåklagelig, da den var mot øst og dermed mot Moorhead i Minnesota hvor Hjemkomst Center ligger. Her har de blant annet laget en replika av stavkirken i Hopperstad. Vikingeskipet som ble seilt fra Duluth til Oslo i 1982 er også utstilt her. Andre tips: En gate nedenfor hotellet ligger JL Beers. Muligens den beste baren i hele ND? Ukentlig utskiftning av øl på tap. Mener de hadde 20-30 på tap til enhver tid. Ett paradoks er at naboen til puben er en abortklinikk. Utenfor denne klinikken var det til enhver tid ihvertfall 10 personer med plakater for "pro life", morgen som kveld. Det må være litt av en "opplevelse" for kundene til klinikken...
Hotell: Radisson Seattle Airport, WA Min status: Concierge Rom booket: Billigste, via clubcarlson.com ("Advanced Purchase") Oppgradert: Til business rom i hotellets øverste etasje. Andre fordeler: Frokost- og masse drikkebonger, samt 15% middag, snacks, late checkout osv. + jeg liker badebassenget, det var deilig
Kontaktet Radisson Blu Dublin på Twitter for å informere om min nye status. Fikk da en e-mail adresse som jeg sendte kopi av CC-kontoen med medlemsnummer og tier. Fikk aldri noe svar derifra, men i dag kontaktet Sales & Marketing executive'en ved hotellet, Michelle, meg personlig på twitter hvor hun gav meg hennes egne e-mail, i stedet for den reservations @ ræddissonblu.com jeg var blitt gitt først. Videresendte da mailen jeg opprinnelig skrev, til Michelle, og fikk svar etter 4 (!!) minutter at dette skulle hun ta hånd om med Reservations. Får se om det blir ordnings på det da.
Dårlig erfaring med Concierge-tjenesten så langt. Sendte en henvendelse på lørdag med tre konkrete spørsmål som burde være greit å finne ut av, blant annet om anbefaling av selskap for utflukt med vinsmaking fra LA. Fikk svar at de skulle gjøre research og komme tilbake til meg "senest kl 13 på onsdag". Onsdag har passert, purret i dag, har fortsatt ikke fått svar. Beskrivelsen av tjenesten er "Save precious time by using our exclusive 24/7 virtual hotel concierge and receive expert assistance with your travel wants and needs".
Hotell: Radisson Blu Royal Garden,Trondheim Min status: Concierge Rom booket : billigste standardrom Oppgradert: Nei - pga fullt hotell Andre fordeler: Etter en tur ut, sto det et SVÆRT ostefat og helflaske rødvin( Faustino V ) på rommet
Hotell: Radisson Blu Royal, Bergen Min status: Gold Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, til business class Andre fordeler: Fruktfat på rommet
Jøss. Jeg ga hotellet en ny sjanse i dag, men resultatet var like begredelig som sist: Kan det være firmaavtalen som er "problemet"?
Nei, det skal det ikke være, tvert imot. Kan hende at de kicker dersom du bruker Friends and Family raten (som ikke er en firmaavtale), men når jeg bruker F&F med Marriott, får jeg akkurat samme service som uansett annen booking som Plat. Jeg ville tatt en telefon til hotellets manager siden dette gjentar seg og påpeke at du er rimelig skuffet over det som har blitt levert. Da skal du se at det ordner seg i fremtiden.